Waarom niet vertellen wat God met met je doet?

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Teus
Majoor
Majoor

Re: Waarom niet vertellen wat God met met je doet?

Berichtdoor Teus » 29 aug 2013 22:01

Beste 00110111

Je trek hier aardig van leer, je voert de boventoon en spreekt door watervallen.

Gezien de topictitel wordt er anders van je verwacht. Je zegt het volgende.

Het aparte is dat die veiligheid wel duidelijk is door reden tot twijfel maar meteen verder te komen valt er niet als het om communicatie met Boven gaat. (ik zeg ,,Boven'' en niet God omdat ik daar teveel een onprettig buurman idee van krijg. Niet als Bambi of iemand anders dat zo zegt).

En b.v. dit
Maar zeg dat je in een gesprek met meerdere mensen heel vaak een zin met ,,God'' erin hebt? Geestelijke oog gesproken, en ervaringen van andere mensen, zie je dan ook niet aankomen dat je qua idee/gevoel een ''steeds kleiner mannetje wordt?'' Tot een soort van kaboutertje.

En je stuurt dergelijke plaatjes die onaanvaardbaar zijn. Heb ik het nog niet over waar je ze vandaan haalt buiten het feit dat ze zeer schreeuwend zijn en absoluut niet in dit topic passen.

Je interesse en enthousiasme strookt niet met de topic titel en het doel waarvoor deze geplaatst is

Wellicht zul je denken waar bemoei je je mee, een beetje gelijk moet ik je geven maar ik heb dit topic gestart en sorry door jou toedoen. begin er spijt van te krijgen. Het is niet mijn bedoeling geweest om dit uit te lokken o.i.d. Kortom je slaat de plank mis.

Beste 00110111

Sorry dat ik wellicht cru overkom maar het doet me zeer dat dit gebeurd.
Ik zou je dan vriendelijk willen vragen te stoppen en eventueel zelf een topic te starten met…. ja…. ik weet niet welk onderwerp maar waar je nu mee bezig bent.

Ik wil je aanraden de gequotte delen eens in afhankelijkheid bij God te leggen en Hem om hulp vragen, Hij wil je altijd helpen, als je maar vertrouwen hebt dat Hij het doet.

Groet Teus
„Doch een ongeestelijk mens aanvaardt niet hetgeen van de Geest Gods is.” 1 Kor.2:14a

00110111

Berichtdoor 00110111 » 29 aug 2013 22:29

Het is op geen enkele manier serieus te nemen wat jij zegt. Ik kom hier om het ergens over te hebben en niet om mij met leugenachtige reacties bezig te houden. Jij bent simpelweg een heel verbitterd persoon. Ik heb daar geen boodschap aan tenzij je het er eerlijk rustig en prettig over wilt hebben per pb.

coby
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor coby » 30 aug 2013 00:59

Ik zal even doorgeven wat God heeft gedaan met een vrouw uit Emmen die soms in de dienst komt:
GETUIGENIS:
Getuigenis/Gebeurtenis Arnhem
21 April 2013

"Wat is er gebeurd?:
Ik heb al heel lang veel lichamelijke pijn, waardoor alles ‘vast’ zat.
Ook heb ik veel te verwerken gehad, in mijn jeugd..

Tot op een dag dat ik het niet meer kon verdragen uit eindelijk naar de huisarts geweest, heb ook wel eerdere behandelingen gehad wat verder niets heeft opgeleverd.
Zondags ben ik met mijn pleegmoeder naar een thuisgemeente in Arnhem geweest,
waar Broeder Jellema voorging. Het was een zéér bijzondere dienst.

Hier werd aan het eind van de dienst rondvraag gedaan voor eventueel gebed.
Er werd een rondje gedaan.. Ik stak mijn hand omhoog,
Ik heb mijn verhaal gedaan aan de voorganger.

Vanaf mijn 16de jaar kreeg ik last van heup/bekken problemen ”bleek een aangeboren iets te zijn” Eerst liep ik er mee door want ik dacht dat het gewoon spierpijn was, wat later bleek van niet.. heb na korte tijd een verhoging gehad in mijn schoen (1,50 CM) ziekenhuis in ziekenhuis uit.. Heb er jaren mee gelopen tot dat ie stuk ging en ik er uiteindelijk geen steun meer van kreeg.
Ik kreeg na veel behandelingen weer veel last en ben mijn verhoging weer gaan dragen, tot voor ongeveer 3 maand geleden toch maar weer fysiotherapie gehad, waar mij werd verteld dat het niet verstandig was om de verhoging te gaan dragen ivm de behandeling. Dus.... niet meer gedaan. Ik bleef maar last houden.. zoveel last dat ik toch maar weer de huisarts opbelde voor een afspraak, zo gezegd zo gedaan. Ik op Vrijdag 19 April naar het ziekenhuis om foto’s te laten maken.

Toen zei de Voorganger: We gaan bidden voor je

Er is voor mij gebeden, handen zijn mij opgelegd en tijdens het gebed heb ik gevoeld dat ik werd aangeraakt door de Heere God “een warm gevoel” en dat mijn linker been (die korter was) weer aangroeide. Alle pijn in benen en heupen en bekken is verdwenen. Ook in mijn geestelijke genezing is veel gebeurd. Ik voel mij goed en ik ben God erg dankbaar. De trauma’s die ik vroeger als klein meisje van 7 t/m mijn 21ste heb meegemaakt, is verbroken in de naam van Jezus.

Ook de huisarts heeft bevestigd dat mijn benen allebei (1,07 CM) even lang zijn geworden.
Ik ben hier enorm blij mee..

De donderdag erop kreeg ik de uitslag! Er was niks op te zien.. Nou hoe wonderbaarlijk is dat ?

Nu 15 week en 4 dagen later...., Er is veel geestelijke strijd.
dingen die je echt niet verwacht. Maar ik geef de moed niet op.
Heb na al die jaren dat ik pijn had gehad in zowel mijn heupen,bekken, gewrichten,van mijn handen en voeten, nu helemaal geen pijn meer! Ik kan weer alles. Ondanks de vele strijd die er is..

Na 16 week, maar eens besloten al mijn medicatie eens op te zoeken en weg te brengen, want ja ja tennslotte heb ik ze niet meer nodig! Prijs de Heer.

Nu vandaag de dag 17 week en 2 dagen, geen pijn meer.. Prijs de Heer!!!
heb ik de afgelopen week verteld bij mij op het koor"

https://www.facebook.com/ChristelijkMis ... 8699700286
1Timothy 1:15 Christ Jesus came into the world to save sinners, of whom I am chief

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 30 aug 2013 10:11

Bijzonder en mooi.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

00110111

Berichtdoor 00110111 » 30 aug 2013 10:51

Ik wilde eigenlijk zeggen dat dat bittere en liegende ook iets is dat heerst op het moment. Maar ik ervaar dat dat soort uitspraken teveel spanningen veroorzaken.

schaapje
Generaal
Generaal

Berichtdoor schaapje » 30 aug 2013 10:57

geloof schreef:Ik persoonlijk merk het volgende:

- grote zalving
- meer controle dan andere mensen oa door het hebben van meer wijsheid
- veel intelligentere visies dan gemiddeld

MAAR:
als ik even persoonlijk wil overleggen met ''Boven'' dan is er niet zomaar een helder iets.

Iemand die dit zoals hier boven over zichzelf zegt, zal niet serieus genomen worden
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

mona
Majoor
Majoor

Berichtdoor mona » 30 aug 2013 12:24

geloof schreef:
meer controle dan andere mensen oa
- door het hebben van meer wijsheid
- veel intelligentere visies dan gemiddeld

Ik ben niet super intelligent, ik weet het van mezelf... :D
Ook aan wijsheid ontbreekt het me vaak...
Daarom kan ik waarschijnlijk 0110111 niet zo goed volgen, het spijt me.
Conclusie: verkeerd, of te weinig contact met 'Boven'?
Spiegeltje, spiegeltje aan de wand,
hoe staat het met mijn binnenkant?

00110111

Berichtdoor 00110111 » 31 aug 2013 09:48

Ja/nee teus, nu heb je met tomaten gegooid, nu moet ik teruggooien. Niet dat dit dat is, maar waarom ga je anders niet naar de sc toe als je het niet over dit soort dingen wilt hebben?

@schaapje
Waarom zou dat niet serieus genomen kunnen worden?

schaapje
Generaal
Generaal

Berichtdoor schaapje » 31 aug 2013 11:09

geloof schreef:
Bij reactie op het volgende en zo verder lijkt mij de beste manier om te praten.

Ik denk dat het begint bij het geestelijke oog

De plaatjes zijn gelukkig weg gehaald maar jij bedoelt hiermee de pijnappelklier, wat een boodschap is uit de paranormale wereld.

Daar komt die zalving, controle-invloed door binnen/speelt er een rol in.

De Heilige Geest komt door onze geest, als wij weten door het werk van de Geest dat wij zondaren zijn, en wij ons overgeven aan Hem de Verlosser de Here Jezus Christus die voor zondaren gestorven is.

Bijvoorbeeld meer controle:
Dit is best leuk, want is een soort van afstemming. Als een radio

Idiote uitspraak #-o wij stemmen ons niet af als op een soort radio ](*,)

1. neem een lichamelijk gebrekje waar je je intuitief sterker tegenover voelt. Het beste is een pijntje ergens.

2. uitgaande van een positie van rust en alleen aandacht hierop

3. ga ervan uit dat je geladen bent net als Christus met helingskracht.

Onverteerbaar dat je de naam van Christus durft te noemen, en "het geladen zijn met helingskracht"

Alleen minder sterk. (Dit is informatie geen positivisme achtig iets. Gevaar of twijfel veroorzakend is wel dat ook volslagen ongelovigen hetzelfde resultaat kunnen hebben)

Precies in de paranormale wereld komen deze krachten voor, magnetiseren en dergelijke.

4. zeg vriendelijk in gedachten: ,,ga eens weg...''

5. onmiddelijk wordt het op zijn minst minder

](*,) ](*,) ](*,)

Dus nr. ooo1111ooo111
Zeg ik ...,, ga eens weg..."

En dan gaat het over waar jij het "over wil hebben"
En niet over jou persoon, want ik ken je niet.
Alleen jammer dat je denkt "alle" wijsheid te bezitten want anders zou je zo verstandig zijn om wat vragen te stellen over de Bijbel en het evangelie.

Ook vraag ik je nogmaals mij geen pb's meer te sturen, want wat ik wil zeggen heb ik al gezegd.
Ik hoop dat je de ware Waarheid en Wijsheid zult vinden.

00110111

Berichtdoor 00110111 » 31 aug 2013 13:40

Ik vind dit echt een overdreven felle reactie zonder dat daar reden toe is. Of nou ja, mijn mening, de harde waarheid. Rekenen met halve waarheid of onwaarheid = bedrogen uitkomen = zelfs de hel. Waarom reageer je zo fel? Ik voel me echt een beetje voor schut gezet om het voor schut zetten.

Als bewijs: jij probeert de indruk te wekken dat ik een pb gevaar ben. Redelijk gekeken is die conclusie niet te trekken.

Maar goed, ik hoop dat we vrede kunnen sluiten en de zaak alsnog goedkomt.

Dit is inderdaad alleen waar ik iets mee van doen heb, verder niet:

De Heilige Geest komt door onze geest, als wij weten door het werk van de Geest dat wij zondaren zijn, en wij ons overgeven aan Hem de Verlosser de Here Jezus Christus die voor zondaren gestorven is.

schaapje
Generaal
Generaal

Berichtdoor schaapje » 31 aug 2013 14:42

00110111 schreef:Ik vind dit echt een overdreven felle reactie zonder dat daar reden toe is. Of nou ja, mijn mening, de harde waarheid. Rekenen met halve waarheid of onwaarheid = bedrogen uitkomen = zelfs de hel. Waarom reageer je zo fel? Ik voel me echt een beetje voor schut gezet om het voor schut zetten.

Als bewijs: jij probeert de indruk te wekken dat ik een pb gevaar ben. Redelijk gekeken is die conclusie niet te trekken.

Zoals altijd veranderen je jou berichten, na plaatsing, er stond eerst wat anders!
En waarom een reactie op .... en deze reactie fel noemen zonder reden, waren jouw reacties niet heel wat feller per pb?

Waarom geen inhoudelijk ingaan op mijn reactie?

Hoe haal jij uit mijn bericht : ....halve waarheid of onwaarheid, en dan nog bedrogen uitkomen...zelfs de hel. Vertel mij eens waar schrijf ik dat?

Je voelt je voor schut gezet? Je zet jezelf voor schut door te stellen dat je veel intelligentere visies hebt dan anderen en meer controle dan andere mensen door het hebben van meer wijsheid! [-X

Dat ik z.g. de indruk wek dat jij een pb-gevaar bent, dat is jouw invulling, maar als ik aangeef géén berichten wens te ontvangen, moet je niet door gaan daarmee.

Ik denk dat ik niet meer reageer op een inhoudloos bericht, maar als het echt zo is wat je schreef dat je voor kritiek open staat, reageer dan op wat ik wezenlijk zeg, en als het zo is dat jij je niet kan vinden in het Christelijk geloof......z e g d a t d a n .....dan is dat voor een ieder duidelijk.
Maar probeer niet het paranormale te hutselen met het Bijbels Christelijk geloof.

Ik Zie inmiddels dat je alweer wat hebt toegevoegd in je bericht. #-o

00110111

Berichtdoor 00110111 » 31 aug 2013 15:19

Ja, ja, ja ik zit te denken.. indien vrede waarom dan niet gewoon even gaan wissen in eerdere posts? Zo staat ook niemand voor schut. Met een discussie is nog ergens uit te komen. Maar dan is er nog het probleem van ''voor schut''

Ik zie niet hoe te suggereren valt dat ik mij niet kan vinden in het christelijke geloof. En dat is typisch een voorbeeld van liegen, wat ik eerder ook noemde. = rekenen met halve- of onwaarheden = bedrogen uitkomen = de hel

yobem
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor yobem » 31 aug 2013 15:28

schaapje schreef:Zoals altijd veranderen je jou berichten, na plaatsing, er stond eerst wat anders!
En waarom een reactie op .... en deze reactie fel noemen zonder reden, waren jouw reacties niet heel wat feller per pb?

Waarom geen inhoudelijk ingaan op mijn reactie?

Hoe haal jij uit mijn bericht : ....halve waarheid of onwaarheid, en dan nog bedrogen uitkomen...zelfs de hel. Vertel mij eens waar schrijf ik dat?

Je voelt je voor schut gezet? Je zet jezelf voor schut door te stellen dat je veel intelligentere visies hebt dan anderen en meer controle dan andere mensen door het hebben van meer wijsheid! [-X

Dat ik z.g. de indruk wek dat jij een pb-gevaar bent, dat is jouw invulling, maar als ik aangeef géén berichten wens te ontvangen, moet je niet door gaan daarmee.

Ik denk dat ik niet meer reageer op een inhoudloos bericht, maar als het echt zo is wat je schreef dat je voor kritiek open staat, reageer dan op wat ik wezenlijk zeg, en als het zo is dat jij je niet kan vinden in het Christelijk geloof......z e g d a t d a n .....dan is dat voor een ieder duidelijk.
Maar probeer niet het paranormale te hutselen met het Bijbels Christelijk geloof.

Ik Zie inmiddels dat je alweer wat hebt toegevoegd in je bericht. #-o

Ik ben het niet vaak met je eens, maar dit loopt inderdaad de spuigaten uit. Er is gewoon geen normale dialoog mogelijk. Ook niet via PB want alles wordt als een aanval ontvangen, zelfs als je tot het uiterste gaat om er positiviteit in te brengen. Van enige zelfreflectie is geen sprake. Ik zou zeggen: don't feed the trolls en beheer doe je werk.

00110111

Berichtdoor 00110111 » 31 aug 2013 15:33

ja, yobem, dan zou jij ook moeten wissen. Als ik al zei, de spuiTgaten, hysterisch of hoe je het ook wilt noemen, liegen en bitterheid is iets dat heerst op het moment.

Of hysterisch, hysterisch, zaken liggen gewoon raar
Laatst gewijzigd door 00110111 op 31 aug 2013 15:54, 1 keer totaal gewijzigd.

00110111

Berichtdoor 00110111 » 31 aug 2013 15:45

Nee, echt: laat ons even eea wissen in eerdere berichten. Volgens mij kan dat best. Ik vind echt dat dit zo een enorm statische, bedorven zaak van eer is die veel dynamischer en flexibeler hoort te zijn

Terug naar “[Religie] - Open forum”