Gezin en huishouding deel 5

Moderators: Memmem, Moderafo's

pannenkoek
Kapitein
Kapitein

Re: Gezin en huishouding deel 5

Berichtdoor pannenkoek » 29 aug 2013 16:01

schaapje schreef:Wij krijgen binnenkort drie huisvuilcontainers.

1 voor plastic, wat wij nu al verzamelen in speciale plastic zakken.
2 voor GFT afval. (die hadden we al)
3 voor papier. (wat nu nog 1 keer per week verzameld wordt in dozen.)

Dan houden we restafval over? b.v. blikjes ...en dat moeten we naar een ondergrondse container brengen.

En glas gaat natuurlijk in de glasbak.

Mijn vraag de kartonnen melkpakken en vla-pakken doen jullie dat dan in de container voor papier?
Ik heb wel een 0900 nr. maar die kan ik niet gebruiken ik heb me daar voor afgesloten. :?

Dat blikje zou bvb bij het oud ijzer kunnen. Een particulier moet veel sparen, maar wij als bedrijf hebben een vat voor oud ijzer. Desnoods breng je het bij een boer of zo.
Vertrouwen op Christus doodt angst voor mensen,
maar angst voor mensen doodt vertrouwen op Christus.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 29 aug 2013 16:12

Nee Schaapje, kartonnen melkpakken mogen niet in het oud papier, omdat er een laagje van binnen op het papier zit.
Wij gooien al jaren alle blikjes (hebben we niet zo vaak) in een speciaal verzamelpunt hiervoor.
Ik zie wel eens dat mensen een lege chloorbleekfles in de kunststof container gooien, volgens mij mag ook niet. Want dit hoort weer bij het chemisch afval dacht ik.
Je wordt er wel eens helemaal ibbel van, je bent voortdurend aan het scheiden :mrgreen: en er komt steeds meer bij. Alles alles wordt apart verpakt.
Ik had bijv. net een grote doos medicijnen, doos gaat bij oud papier, blisterverpakking in het gewone vuil, de kunststof ampulletjes in de plasticbak en als er iets over blijft, moet dat terug naar de apotheek. :roll:

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 29 aug 2013 16:54

Hier weinig last van afval, ja nu maar dat gaat allemaal naar grofvuil toe (de stort).

Sinds we aangesloten zijn bij het voedselkollektief en we bij de boer en landwinkel eten halen hebben we stukken minder afval. Hier geen blik of pakken. Hooguit 2 kleine pakjes van de geitenyoghurt in de maand.
Glas gebruiken we om in te maken.

schaapje
Generaal
Generaal

Berichtdoor schaapje » 29 aug 2013 17:04

schelpje3 schreef:Ik had bijv. net een grote doos medicijnen, doos gaat bij oud papier, blisterverpakking in het gewone vuil, de kunststof ampulletjes in de plasticbak en als er iets over blijft, moet dat terug naar de apotheek. :roll:

?:| #-o

Uit blik eten wij natuurlijk niet, 8) de 2 blikjes zijn van het hondevoer wat de hond naast de droge brokken krijgt. Ohja af en toe bruine bonen. :mrgreen:
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 29 aug 2013 19:13

hier drie containers, grijs, blauw en groen. en ook nog plastic, glas en blik uitzoeken en wegbrengen. We betalen alleen voor de grijze, gelukkig, dus de grootverbruiker betaald, als je alles eerlijk scheidt dan ben je mooi goedkoop uit! :)

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 29 aug 2013 19:29

Hier nog vuilniszakken.. zo irritant!
Wordt dus helemaal niets gescheiden
Alleen oud papier, dat wordt 1x per maand opgehaald.

Ruth2
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Ruth2 » 29 aug 2013 19:35

Zelfs bruine bonen koop ik niet meer in blik, als je eenmaal ouderwets een nachtje de bonen weekt heb je veel lekkerdere bonen! :)

schaapje
Generaal
Generaal

Berichtdoor schaapje » 29 aug 2013 19:52

Ruth2 schreef:Zelfs bruine bonen koop ik niet meer in blik, als je eenmaal ouderwets een nachtje de bonen weekt heb je veel lekkerdere bonen! :)

Ik heb nog eens het plan gehad om dat te doen, maar anderhalf uur koken =; is mij wat te lang, ik vind het ook niet zo lekker ruiken.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 29 aug 2013 20:21

Hier eten wij helemaal geen bonen meer... :wink:

schaapje
Generaal
Generaal

Berichtdoor schaapje » 29 aug 2013 20:54

Evelien schreef:Hier eten wij helemaal geen bonen meer... :wink:

:lol: :lol: Dat ook wel veilig. :clown:

pannenkoek
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor pannenkoek » 29 aug 2013 21:09

Hier mogen ze ook wel het plastic gaan scheiden. Heb eens een wk het plastic apart gehouden..... nou nou, een hele hoop heb je dan.
Boter kuipjes, champ. bakjes, koek verpakking enz enz. Heeeel veeeeel. Zou een hoop schelen in de container.

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 29 aug 2013 21:19

In Groningen (jij zit toch in Groningen, pannenkoek?) scheiden ze het plastic toch bewust niet? Net als in Rotterdam en Limburg o.a., meen ik. Het achteraf scheiden is gunstiger dan het scheiden bij de bron (consument) volgens hen, en ik heb ook gelezen dat de verbrandingsovens nu meer/langer gestookt moeten worden omdat het smeulende plastic anders de boel op temperatuur hield.

Hier geen aparte zakkenhouder o.i.d. voor plastic en zonder schuur of extra bergruimte waar ik zo'n zak geurvrij kan plaatsen, en als je het dan bovendien ver weg moet brengen en die containers vol zitten, en als het dan ook nog discutabel is of dat scheiden wel goed is... alles overziende niet aan plastic scheiden begonnen dus.
We hebben overigens wel 3 andere containers van de gemeente gekregen: gft, rest en papier en die gebruiken we trouw. Glas gaat naar de glasbak, batterijen in de speciale container daarvoor bij de supermarkt, textiel in de textielcontainer en grofvuil brengen we (gratis) naar de stort.
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

pannenkoek
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor pannenkoek » 30 aug 2013 08:02

LeChat schreef:In Groningen (jij zit toch in Groningen, pannenkoek?) scheiden ze het plastic toch bewust niet? Net als in Rotterdam en Limburg o.a., meen ik. Het achteraf scheiden is gunstiger dan het scheiden bij de bron (consument) volgens hen, en ik heb ook gelezen dat de verbrandingsovens nu meer/langer gestookt moeten worden omdat het smeulende plastic anders de boel op temperatuur hield.

Hier geen aparte zakkenhouder o.i.d. voor plastic en zonder schuur of extra bergruimte waar ik zo'n zak geurvrij kan plaatsen, en als je het dan bovendien ver weg moet brengen en die containers vol zitten, en als het dan ook nog discutabel is of dat scheiden wel goed is... alles overziende niet aan plastic scheiden begonnen dus.
We hebben overigens wel 3 andere containers van de gemeente gekregen: gft, rest en papier en die gebruiken we trouw. Glas gaat naar de glasbak, batterijen in de speciale container daarvoor bij de supermarkt, textiel in de textielcontainer en grofvuil brengen we (gratis) naar de stort.

Heb je goed, nog nét niet in de Waddenzee.

Em.
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Em. » 30 aug 2013 14:44

Hier alleen een groene container voor GFT afval, daarnaast gewoon vuilniszakken. (die je dus niet te vroeg aan de weg moet zetten ivm katten etc) Worden beiden om de week opgehaald, in de zomer elke week. (half juni - half sept).
En dan elke 2 weken wordt het oud papier ook nog opgehaald.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 30 aug 2013 15:23

hier wordt de ene week gft opgehaald en andere week rest(container) 1x in de maand zakken plastic afval (zakken krijg je gratis) en 1x in de maand oud papier

Terug naar “Relaties”