Waarom niet vertellen wat God met met je doet?

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Re: Waarom niet vertellen wat God met met je doet?

Berichtdoor Marnix » 27 aug 2013 15:27

Dat bedoelde ik ook.... je hebt twee soorten gevoel. Het gevoel wat de Geest werkt (dat zul je dan ook altijd vanuit de Bijbel bijvoorbeeld kunnen onderbouwen) en gevoel wat vanuit jezelf komt, de reactie die dingen oproepen. Op die manier is gevoel niet altijd een goede maatstaf, als je die twee niet kan onderscheiden. Ik heb overigens niet gesteld dat je dat niet kan :)
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

00110111

00110111 in Waarom niet vertellen wat God met met je doet?

Berichtdoor 00110111 » 27 aug 2013 18:42

Hm (wat ben ik dan voor een Tom Poes:) Afbeelding

Ik vind: praten over het geestelijke oog = geen psychische stoornis gevaar om te beginnen, want dat is echt een maatschappelijk iets ook.

Of echte profetieën lukken is iets anders. Maar het is echt niet nodig om een fout te maken in verband met communicatie met Boven. Als iemand een fout maakt daarin door onterecht ergens vanuit te gaan dan is hij of zij gewoon moe of er is iets anders aan de hand. Koppigheid en boosheid is ook een eerste reden. Of een test wat meer in positieve hoek ligt.

Het aparte is dat die veiligheid wel duidelijk is door reden tot twijfel maar meteen verder te komen valt er niet als het om communicatie met Boven gaat. (ik zeg ,,Boven'' en niet God omdat ik daar teveel een onprettig buurman idee van krijg. Niet als Bambi of iemand anders dat zo zegt).

Maar Bambi, heb jij een jarenlang rustig bestaan gehad en die zekerheid daaronder opgebouwd? Sowizo al dat je zei dat je ermee omging als een proces is al een heel goed teken. werd dit ook geïnsinueerd? Dat je dat gewoon begreep in dat contact?

Ik vind dat jij (of u, maar op fora meestal jij, in ieder geval noem ik het een keer anders ontstaat snel zo'n platte toon) best een heel bijzonder iets hebt. Als dit zo geavanceerd werkt bij iemand dat is dat dat ik weet soms een roeping vanaf geboorte. Of mensen deden zelf iets zoals een dagen-wekenlange vasten. Waardoor ze er zelf bij waren hoe het contact ontstond. Wat iemand of omgeving zelfs daarmee doet is iets heel anders. (die laatste zin is heel bijzondere kennis van zaken, ook om de zakelijke handelbaarheid ermee). Wist je het al vanaf jongs af aan, dat zoiets zou gaan komen. Of was het er al?

Het is logisch dat God zorgt voor dat soort mensen, dat die er zijn. Maar zoiets kan heel apart lopen. Want omgeving kan er een mening over hebben, of mensen met een bepaald gezag zeggen er iets over. En die communicatie voorziet niet in 100% zekerheid van een goed verloop zoals je eerder noemde. Zaken blijven heel erg aan de persoon zelf.

Wat veiligheid betreft lijk jij er in ieder geval wel goed in te zitten. Was het naar aanleiding van een periode van vasten en bidden dat dat contact ontstond?

coby
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor coby » 27 aug 2013 18:46

Waarom niet geestelijke ogen trouwens? We hebben er toch twee? Geestelijk oog klinkt zo alziendogerig. Nieuw woord verzonnen denk ik.
1Timothy 1:15 Christ Jesus came into the world to save sinners, of whom I am chief

mona
Majoor
Majoor

Berichtdoor mona » 27 aug 2013 20:08

?:|
00110111 schreef:ik zeg ,,Boven'' en niet God omdat ik daar teveel een onprettig buurman idee van krijg
Waarom?
Spiegeltje, spiegeltje aan de wand,
hoe staat het met mijn binnenkant?

Bambi

Berichtdoor Bambi » 27 aug 2013 20:15

==
Laatst gewijzigd door Bambi op 11 dec 2017 18:09, 1 keer totaal gewijzigd.

00110111

Berichtdoor 00110111 » 27 aug 2013 20:51

mona schreef:?:|
<<<quote="00110111">>>>ik zeg ,,Boven'' en niet God omdat ik daar teveel een onprettig buurman idee van krijg[/quote>>>Waarom?

Niet altijd, of uit een soort van dwang maar het is denk ik een OT gewoonte van de joden begrepen toegepast. De regel gold daar dat de naam van God niet uitgesproken mocht worden. Op sommige momenten vind ik dat inderdaad prettiger.

Neem echt een heel rijk iemand als voorbeeld. Op een of andere manier werkt dat ook niet om de naam van zo iemand teveel uit te spreken.

00110111

Berichtdoor 00110111 » 27 aug 2013 21:29

Maar goed. Wat ik er zo van zie werkt contact leggen met Boven, die zalving die ik eerder noemde, controle, goede kijk op zaken/wijsheid het beste en met voldoende groeimogelijkheden indien dagelijkse omstandigheden conform verwacht ingericht = rust en welvaart nemen, een openheid ervoor altijd die past en prettig is, en apart gelegenheid ervoor. Dat laatste al dan niet omdat dit trekt, het aan voelen komen van iets. Maar vooral ook het komen van in de juiste sfeer en gang van zaken door de Bijbel (de wijsheidsboeken is wel praktisch als voorbeeld, spreuken) en deel zijn van een gemeente.

Een soort van zalving of wijsheid die op gang komt is hieruit leuk te zien

1 Hier volgen de spreuken van Salomo, zoon van David en koning van Israël. 2 Ze bieden wijsheid en zijn een leidraad in het leven, verdiepen het inzicht 3 en bevatten wijze lessen over recht, rechtvaardigheid en eerlijkheid. 4 Ze vormen het ongeoefende verstand en geven de jeugd kennis en bezonnenheid. 5 Laat wie wijs is goed naar deze spreuken luisteren en nog wijzer worden. Laat wie verstandig is meer en meer de vaardigheid verwerven 6 deze spreuken en diepzinnigheden te begrijpen, deze woorden en scherpzinnigheden van de wijzen te doorgronden. 7 Het begin van alle kennis is ontzag voor de HEER; een dwaas veracht de wijsheid en weigert elk onderricht.
Hoed je voor slecht gezelschap
8 Mijn zoon, luister naar de lessen van je vader,
verwaarloos niet wat je moeder je leert.
9 Hun lessen zijn een sierlijke krans om je hoofd,
ze zijn een ketting om je h

schaapje
Generaal
Generaal

Berichtdoor schaapje » 27 aug 2013 22:19

00110111 schreef:Maar goed. Wat ik er zo van zie werkt contact leggen met Boven, die zalving die ik eerder noemde, controle, goede kijk op zaken/wijsheid het beste

Welke zalving bedoel je eigenlijk? En hoe kreeg je die? en hoe leg jij contact met "boven"?
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

00110111

Berichtdoor 00110111 » 27 aug 2013 23:02

Ok, even kijken of ik dit heel direct kan laten zien:

Zeg dat je alles wat stoort bij het ''kijken naar'' God even wegdoet. Vooral wat beschouwd als geloof of een Bijbeltekst of lied of iets wat eraan verbonden is indien die kant opgekeken. Zoiets kan er zijn door eerdere ervaringen. Zoals afstappen van een normale gerespecteerde, acceptabele (of gebruikelijke) gang van zaken. Dat moet dus niet. En is een bestaande! reactie.

Ik bedoel ''weg'' in de zin van kritisch denken. Het nog wel zo blijven doen/ niet dat dit gaat storen op wat voor manier dan ook (mogelijk tot een acceptabel iets als een verbetering/zou kunnen en kan altijd zo zijn om een of andere reden. Ik bedoel ook niet puur voorkeur). Maar openheid om er de waarheid over te denken. Die gedachte is in dat geval extern en komt van boven.

Dat ''even'' wegdoen is meer bedoeld op termijn. Als een heel prettige, rustige vragende houding naar Boven toe. Omdat ''Boven'' een agenda heeft en de persoon die dat doet eerlijk te vertrouwen is ontstaat op den duur een kijk op zaken die in lijn ligt met die agenda. Als daarnaar gehandeld ontstaat die typisch kenmerkende zalving. Heel kort omschreven door te zeggen dat alles beter gaat.

Die agenda kan bepaalde onderwerpen inhouden waarbij het initiatief toch sterk bij een persoon ligt. Een bepaalde kleine notie ergens van op een bepaald moment er zelf ook meer uit te vissen zogezegd, kan.

Ik vind het heel belangrijk om hierbij te noemen dat het welvaren van een persoon zeker één van die dingen is. zeg dat iemand bewust de richting opgaat die Boven opwil of goed is naar eigen conclusie. Het volledige welvaren van iemand is dan wel standaard te noemen als gezalfd doel ook.

Maar zo'n zalving en visie kan er ook zijn uit een besluit van Boven. Iemand die in zijn jeugd in een onrechtvaardige positie was merkt dan bijvoorbeeld heel erg zo'n zalving en visie op latere leeftijd. Ook vooral in feiten, zoals wonderbaarlijk tegen een bepaalde positie aanlopen wat geld betreft of andere zaken. Van invloed kan zijn of er toen voor die persoon gebeden is.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 28 aug 2013 08:41

00110111 schreef:
Niet altijd, of uit een soort van dwang maar het is denk ik een OT gewoonte van de joden begrepen toegepast. De regel gold daar dat de naam van God niet uitgesproken mocht worden. Op sommige momenten vind ik dat inderdaad prettiger.

Neem echt een heel rijk iemand als voorbeeld. Op een of andere manier werkt dat ook niet om de naam van zo iemand teveel uit te spreken.

Hm, voor mijn gevoel wringt dat juist met het feit dat God door Jezus onze Vader is en wij zijn kinderen. Als je als kind de naam van je vader niet durft te zeggen of het voelt prettiger om het niet te doen is dat toch wel bijzonder. Als je dat prettiger vindt, waarom dan? Wat is er onprettig aan het noemen van Zijn naam?
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

00110111

Berichtdoor 00110111 » 28 aug 2013 11:07

Dit brengt die ziekte typisch weer naar boven(:

noah schreef:iemand schizofreen is, of autisme, of hoogbegaafd, of wat dan ook. Dat zijn conclusies die ik nu soms denk te kunnen opmaken uit reacties...Het gaat toch om verloren zonen en dochteren, allemaal beschadigd en gekwetst door de zonden.

Bambi schreef:En aan ons allemaal mankeert wel wat.

Vooral de uitspraak ~,,hoogbegaafd''! Wel het toppunt van heel die dreckerige toestand. Ik weet niet waar anderen zich mee willen inlaten maar ik ben hier op eigen initiatief mee bezig geweest en de conclusie is dat ik geen last heb van dat soort dingen.

En goed maar Bambi, denk jij ook niet dat het al snel onprettig schrijven wordt op een forum als je verkeerd overkomt?

Bambi

Berichtdoor Bambi » 28 aug 2013 15:11

==

00110111

Berichtdoor 00110111 » 28 aug 2013 16:37

Hm, ja waarom doe ik dat eigenlijk? Waarschijnlijk ligt het punt in het zijn van nieuw hier en andere mensen ook. Op zich vind ik het een goed idee om wat beknopter te schrijven in het begin als het gaat om een zwaar onderwerp.

Het is algemeen bekend dat het posten van onserieuze berichten of negatief overkomend op het internet voorkomt. Of zelfs veel voorkomt. Zodoende is dit nu een onderwerp. Zegge en spreke. Anders was het al opgelost geweest.

Ding is ook dat ik eerlijk betrouwbaar ben. Het soort berichten dat ik boven noemde kan de functie hebben een bepaalde soort slechte dingen geen gelegenheid te geven.

marnix schreef: <<<<<<00110111 schreef:

Neem echt een heel rijk iemand als voorbeeld. Op een of andere manier werkt dat ook niet om de naam van zo iemand teveel uit te spreken.>>>>>>

Hm, voor mijn gevoel wringt dat juist met het feit dat God door Jezus onze Vader is en wij zijn kinderen. Als je als kind de naam van je vader niet durft te zeggen of het voelt prettiger om het niet te doen is dat toch wel bijzonder. Als je dat prettiger vindt, waarom dan? Wat is er onprettig aan het noemen van Zijn naam?

Maar zeg dat je in een gesprek met meerdere mensen heel vaak een zin met ,,God'' erin hebt? Geestelijke oog gesproken, en ervaringen van andere mensen, zie je dan ook niet aankomen dat je qua idee/gevoel een ''steeds kleiner mannetje wordt?'' Tot een soort van...:roll:.. kaboutertje.

Ik kan er geen .gifje van vinden ofzo, maar op zich een grappig idee om zo eens voor te stellen.

Bambi schreef:Sorry dat ik gelijk zo heftig reageerde, dat zijn juist die gevoelens waar ik niet naar moet luisteren. :wink:

Later kreeg het gevoel/gedachte, dat ik het nog iets beter uit moest leggen.
(Zo werkt dat dus!)

Ik vond trouwens dat jij juist goed reageerde in principe naar aanleiding waarvan jij bovenstaande zei. Dit was simpelweg uitleggend.

Bambi

Berichtdoor Bambi » 28 aug 2013 22:52

==

00110111

Berichtdoor 00110111 » 29 aug 2013 17:27

Ik bedoelde natuurlijk niets negatiefs of vervelends tegen marnix of schaapje. Ik heb het idee dat ik vervelend overkom als ik dit er niet bijzet.

@Bambi
Persoonlijk zou ik het erg interessant vinden om te lezen hoe dat contact werkt en tot stand komt van verschillende kanten belicht. Sta je daarvoor open of niet?

Terug naar “[Religie] - Open forum”