Of het zijn natuurlijk die onsamenhangende zinnen van de jeugd van tegenwoordig.

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's
geloof schreef:ja, het getuigt wel van zware verliezen als het waar is wat ik zei. Ik kan me voorstellen dat iemand zoiets zegt uit emotie.
Maar zeg daar anders eens wat meer over? Of heeft je reactie ook te maken met het willen tegenhouden van een mogelijke ''vloed''. Van moment 1 veel te zeggen over dit onderwerp naar anderen toe die in het bijzonder interesse hebben in dat soort dingen, iemand zegt iets, opeens veel minder erover te zeggen.
Hm, of het leeftijd is weet ik niet. In ieder geval kom je wel net zo dom over. Zo praten is een wapen nodig hebben in gesprek hierover ipv een bijbel. Of goede sociale vaardigheden. Sommige mensen zijn gewoon bitter. Ik ga daar voortaan toch wat duidelijk feller op reageren. Ik wil daar niets mee te maken hebben.
Maar stop anders eens met liegen en geef eens een inhoudelijke reactie
geloof schreef:Niets om eng op te vatten, maar eerder interessant om eens aan te denken op een meest alledaags, veilig/gevoel moment. De Bijbel noemt bijvoorbeeld dat onze strijd niet tegen stoffelijke wezens is, maar geestelijke.
Als evangeliseren in de kroeg redelijke resultaten heeft kan het van invloed zijn geweest. Bijvoorbeeld mede naar aanleiding daarvan en ook geestelijke werking. Die geestelijke werking komt dan binnen via gedachten en conclusies en gevoelens en idealen van mensen.
Bijvoorbeeld: iets heeft een in het bijzonder goed of slechte naam. Het is voor te stellen dat er actie is in verband daarmee. In dit geval dus geestelijke actie met een bepaald resultaat. En ''geestelijke actie'' schijnt aardig wat gewicht te kunnen hebben.
Nu wel iets meer helder of niet?
geloof schreef:Niets om eng op te vatten, maar eerder interessant om eens aan te denken op een meest alledaags, veilig/gevoel moment. De Bijbel noemt bijvoorbeeld dat onze strijd niet tegen stoffelijke wezens is, maar geestelijke.
Als evangeliseren in de kroeg redelijke resultaten heeft kan het van invloed zijn geweest. Bijvoorbeeld mede naar aanleiding daarvan en ook geestelijke werking. Die geestelijke werking komt dan binnen via gedachten en conclusies en gevoelens en idealen van mensen.
Bijvoorbeeld: iets heeft een in het bijzonder goed of slechte naam. Het is voor te stellen dat er actie is in verband daarmee. In dit geval dus geestelijke actie met een bepaald resultaat. En ''geestelijke actie'' schijnt aardig wat gewicht te kunnen hebben.
Nu wel iets meer helder of niet?
dan verwacht ik een redelijke discussie daarover. Of verwijdering van die kritiek.Ik zie al dat u weinig heeft begrepen van Efeziërs 6,12.
irmo schreef:Jouw chinees is nog steeds schitterend. Misschien iets voor een nieuwe carrière?
coby schreef: <<<<<<quote="geloof">>>>>Niets om eng op te vatten, maar eerder interessant om eens aan te denken op een meest alledaags, veilig/gevoel moment. De Bijbel noemt bijvoorbeeld dat onze strijd niet tegen stoffelijke wezens is, maar geestelijke.
Nu wel iets meer helder of niet?<<<</quote>>>>>>
Ja, bedankt.
00110111 schreef:Luister, ik sta open voor kritiek maar als iemand het opvat om te zeggen dat 'Ik zie al dat u weinig heeft begrepen van Efeziërs 6,12.' dan verwacht ik een redelijke discussie daarover. Of verwijdering van die kritiek.
Hoe liggen rangen als generaal, majoor enz. Op dit forum. In een geval als dit vind ik dat mogelijk lastig. Dat hoeft niet. Of laat ik het zo zeggen: zijn er gevolgen als ik eerlijk zeg waar het op staat?
00110111 schreef:Later toegevoegd:
O sorry, ik keek toevalling later nog een keer en toen zag ik opeens dat het begrip van Efeziërs 6,12 mij verkeerd is aangeleerd in het bijzonder. Iets om op gewezen te worden in ieder geval. Jôh, gôh, opeens zie ik het.... brrr zo'n foute gedachte.
Ik vond wat ik schreef ookal net iets teveel op dat geestelijke zetten. Maar wel instemming met dat dit geestelijke deel een invloed kan zijn? Ik bedoel ook dat zoals die kwaadaardige invloed bestaat, zo ook de goedaardige. En de laatste zou sterker moeten zijn.
Dus een soort van toegestane extrapolatie, waarbij je een Bijbeltekst ook kan lezen als dat die goedaardige krachten direct van de Schepper afkomstig meewerken
Terug naar “[Religie] - Open forum”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten