Het borstvoedingstopic deel 2

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Duschka
Luitenant
Luitenant

Re: Het borstvoedingstopic deel 2

Berichtdoor Duschka » 17 aug 2013 21:26

ajl schreef:De speen blieft hij helemaal niet. Dan kokhalst hij. Hoe los jij het flesprobleem op als je weer gaat werken? Of stop je met werken?
.

Ik hoef (helaas) nog niet te werken. Zat in de zw voor ik zwanger werd en was halverwege een revalidatietraject, dat ik straks weer ga oppakken.

In elk geval, als alternatief zou je idd kunnen gaan cupfeeden of fingerfeeden.
Ik denk dat het laatste iets meer geschikt is, dan cupfeeding?

Maar ik hoop vooral dat je zoon de fles nog gaat accepteren.
Doe wat je wilt, gekletst wordt er toch...

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 18 aug 2013 10:22

F wilde ook geen fles, wij hebben toen op advies de breastflow fles gekocht. Dat werkte hier prima.
In elk geval, succes!

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 18 aug 2013 13:04

Hoera! Vanmorgen na ruim een week meerdere malen per dag proberen heeft hij 70cc gedronken uit een flesje. Nu de komende tijd dagelijks maar een flesje aanbieden. Het is wel een kieskeurig mannetje, fv blieft hij nl ook niet. Dat heb ik hem ook wel eens aangeboden, omdat ik er met kolven zo weinig uit krijg.

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 21 aug 2013 21:00

Fijn, scheelt weer heel wat gezeur. Wij hebben het bij de tweede ook gehad, eerste paar dagen dat ik ging werken dronk ze nauwelijks wat. Nu was ik maar kort weg, maar echt prettig was anders....

Afbouwen gaat goed vanavond alleen voor het slapen gaan gevoed. In plaswijckpark wilde hij ook even drinken maar kon hem afleiden en heb ook gezegd dat we alleen thuis drinken bij mama, reactie was prima, geen gezeur of gehuil gelukkig.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 21 aug 2013 21:16

ajl schreef:Hoera! Vanmorgen na ruim een week meerdere malen per dag proberen heeft hij 70cc gedronken uit een flesje. Nu de komende tijd dagelijks maar een flesje aanbieden. Het is wel een kieskeurig mannetje, fv blieft hij nl ook niet. Dat heb ik hem ook wel eens aangeboden, omdat ik er met kolven zo weinig uit krijg.

Als je Flesvoeding wilt geven, geef dan geitenmelkvoeding (je kan een proefverpakking aanvragen).

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 29 aug 2013 20:07

@ evelien Die geitenmelkvoeding is aardig prijzig of lijkt dat zo? Hoe lang doe je met 1 zo'n bus?

De kleine man drinkt uit een fles, al is het wel onder protest. Ik heb nog nooit een baby zo boos zien kijken :lol: Hij drinkt nu zelfs fv. Niet dat hij dat dagelijks krijgt, maar als de nood aan de man is kan hij dat wel een keertje krijgen.

Wie weet hoe lang een kolf gemiddeld meegaat? Ik heb 5 jaar geleden een kolf gekocht en heb deze vooral bij de oudste regelmatig gebruikt. Kan het zijn dat hij al versleten is? Ik krijg nl bijna niets uit de kolf terwijl ik dat bij de eerste wel had.
Als hij versleten is, dan zou ik in principe een nieuwe moeten aanschaffen voor mijn werk, en eigenlijk vind ik dat een beetje zonde om bij een 4e een nieuwe kolf te moeten aanschaffen :oops:
Wie heeft er tips?

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 29 aug 2013 20:23

Tsja wat is prijzig. Er zijn verschillende soorten merken op de markt. Wij hebben het toen gegeven omdat we dat het beste vonden (naast al die andere kunstmatige voedingen). Wij zijn al vrij snel over gestapt op rauwe geitenmelk. We hebben maar een paar blikken gekocht, weet echt niet hoelang we daar mee deden.

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Sophie77 » 29 aug 2013 20:35

@ajl: Mijn eigen kolf (Medela) begaf het ook na ongeveer 5 jaar, terwijl hij absoluut niet intensief werd gebruikt. Nu heb ik die van een vriendin te leen, precies dezelfde als die van mij ooit, en deze doet het nog prima terwijl hij al bijna 15 jaar oud is ... Die van mij 'zoog' niet meer, het vacuüm was kapot en dat was niet meer te repareren. Kun je er eentje lenen van bijv. een vriendin, zus etc.? Of huren?

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 29 aug 2013 20:39

Ik heb een medela swing, dus dat zou wel kunnen kloppen. Jammer genoeg heb ik geen zussen en mijn vriendinnen hebben nooit bv gegeven. En marktplaats durf ik niet aan.

meribel
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor meribel » 29 aug 2013 20:50

Je kan die dingen toch oook huren bij de thuiszorgwinkel?

parkiet
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor parkiet » 29 aug 2013 21:28

ajl schreef:Ik heb een medela swing, dus dat zou wel kunnen kloppen. Jammer genoeg heb ik geen zussen en mijn vriendinnen hebben nooit bv gegeven. En marktplaats durf ik niet aan.

Sinds wanneer kolf je weer? Ik kon zelf de eerste weken/maanden totaal niet kolven, terwijl ze live heel veel binnen kreeg. Na een poosje ging dat steeds beter, net of mijn borsten er aan moesten wennen (heb dat ook wel meer gelezen, dat dat niet altijd van de ene op de andere dag vlot loopt). Als je nog speelruimte hebt qua tijd, kan het de moeite waard zijn om even af te wachten, elke dag een of twee keer kort te kolven en hopen dat het toch nog op gang komt zo.

Doet de kolf verder wel gewoon wat ie hoort te doen? Zeg maar qua luchtstroom enzo? en heb je de goede maat borstschelp?
You're my Prince of peace, and I will live my life for You

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 10 sep 2013 20:12

Ik kolf sinds kort pas weer, maar eigenlijk te weinig nog. Ik vind kolven ook iets vreselijks. Live voeden vind ik gewoon veel gezelliger :wink:

Nog een vraagje: De eerste weken poepte hij meerdere keren daags, maar nu heeft hij ongeveer een week niets gehad. Hij laat wel enorme stinkwinden, maar er komt niets. Ik weet dat dat bij borstvoeding ook niet hoeft, maar ik heb de indruk dat hij ook minder drinkt op het moment. Hij zit sneller vol. Het punt is wel dat dit ook wel aan de weersomslag zou kunnen liggen. Als het warm is drinkt hij gewoon meer. Ik voed over het algemeen op tijd ( om de 3 uur). Vandaag ben ik om de 4 uur gaan voeden, maar ik vond niet dat hij hongeriger was. Daarnaast komt hij 's nachts ook niet meer ( 22 uur laatste voeding tot 6 uur).
Hij heeft nog wel plasluiers en verder merk ik niets aan hem.

juffiejuf
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor juffiejuf » 10 sep 2013 21:00

@ ajl; als hij verder gewoon tevreden is dan zal het toch wel goed zitten? Hij groeit wel gewoon goed als je bij het CB bent? Lekker dat hij al doorslaapt!! =D> Ik weet niet precies hoeveel weken oud hij is? Hier had M. met 's nachts met 9 weken ook geen borstvoeding meer nodig en voedde ik volgens mij ook om de 4 uur. Dat weinig poepen herken ik niet...

Ruth2
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Ruth2 » 10 sep 2013 21:25

Ik gaf mijn dochter ook borstvoeding en herken dat niet poepen wel! :)
Ze spaarde het vaker een week of 8 dagen op en dan zat ze er letterlijk en figuurlijk tot haar nekharen onder :-& , plassen deed ze wel gewoon.

Stip
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Stip » 11 sep 2013 07:20

Als het echt te lang duurt ajl, zou ik even lactulose halen bij de huisarts. Volgens mij is 2 weken niet poepen wel een beetje de max. Ik voedde in de kraamweek al om de 4u, omdat ze hard groeide en het ook prima deed om de 4u. Dat vond ik toen echt heerlijk! Wel lekker dat hij al doorslaapt.
"Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen."
Dietrich Bonhoeffer

Terug naar “Archief”