'Vrouw stelt zich kandidaat voor SGP'

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Re: 'Vrouw stelt zich kandidaat voor SGP'

Berichtdoor JeeWee » 21 aug 2013 14:53

Maar het zou inderdaad zo maar eens kunnen dat er juist nu wél een SGP-raadslid in Vlissingen komt omdat veel niet SGP-ers nu op de SGP gaan stemmen.

Ik ben benieuwd.
Ik zou het mooi vinden als dit lokaal zou beginnen zodatv SGP-ers er landelijk aan kunnen wennen.
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

mealybug
Generaal
Generaal

Berichtdoor mealybug » 21 aug 2013 15:17

JeeWee schreef:Afbeelding

Ze zijn al aan het oefenen...

Is dat er een uit je familie-album?

schaapje
Generaal
Generaal

Berichtdoor schaapje » 21 aug 2013 15:22

Zie wel wat vrolijke gezichten. :wink:
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

Byte
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Byte » 21 aug 2013 15:37

yobem schreef:Ik vind het wel mooi dat er vrouwen zijn die meer ballen tonen dan sommige mannen. Een beetje rebels, dat mag ik wel.

=D> leuke reactie
Hij is een schild voor hen die tot Hem de toevlucht nemen.
 Zo ver het oosten is van het westen,zo ver heeft Hij onze overtredingen van ons gedaan.

gravo
Majoor
Majoor

Berichtdoor gravo » 21 aug 2013 17:45

Heel leuk!

Ik zag deze SGP politica (!) in de dop net op de TV (!) met een broek (!) sportief voorbij skaten (!).
Zomaar vier veranderingen op een rij. En het was helemaal niet schokkend! Niet voor mevrouw, niet voor mij.
Ik weet wel hoe dat komt: ook orthodoxe mensen zijn gewoon mensen van hun tijd. Ze doet hiermee duidelijk niets raars.

De krampachtigheid waarmee oude (leer)stellingen worden verdedigd lopen altijd stuk op de rustig doorgegroeide alledaagse praktijk van onvermijdelijke vernieuwingen die met het verstrijken van de tijd ontstaan. En dan blijken die vernieuwingen opeens helemaal niet van die schokkende gebeurtenissen te zijn, maar eigenlijk hele normale, passende en logische zaken. Ik zag er eigenlijk niets bijzonders aan. Gewoon een nieuw gezicht in de plaatselijke politiek. Al blijft het natuurlijk toch heel opmerkelijk als je daar de zure mannenbroedergezichten van even geleden tegenover zet. De duivel en zijn gansche heir stond op het punt om de partij de afgrond in te sleuren. Maar daar leek het niet op toen deze ferm skatende vrouw, moeder, SGP-politica de hoek omzeilde. "Liefde voor Gods Woord" had ze, zei ze.
Mooi.

panta rei, alles stroomt.

gravo
'Von Gott wissen wir nichts. Aber dies Nichtwissen ist Nichtwissen von Gott'
(Franz Rosenzweig, Der Stern der Erlösung)

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 21 aug 2013 17:56

gravo schreef:Heel leuk!

Ik zag deze SGP politica (!) in de dop net op de TV (!) met een broek (!) sportief voorbij skaten (!).
gravo

Ik zag haar ook, maar ze had een legging met een kort rokje aan.
Mijn dochter en ik zeiden toen: ze had net zo goed een broek aan kunnen doen, want dit slaat nergens op.

Tevens is het weer verbazend hoe de vooroordelen blijven bestaan.
Ik ben bijv. een SGPeese die al jaren hardloopt en dat doe ik echt niet in een rok.
Het beeld blijft nogal hardnekkig. Ik hoop dat dat eens verandert.
DE SGP vrouw bestaat niet, het is een veelkleurige en uiteenlopende achterban.

Cicero
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Cicero » 21 aug 2013 17:59

Schande.

Deze vrouw (of mogen we haar nog wel vrouw noemen, nu ze haar Stand Gebonden Plaats niet meer weet?) is een teken aan de wand voor reformatorisch Nederland. Ze ontvangt de kijkkast van de duivel in huis, en dan zien we haar op de breeveertien haar sportverdwazing botvieren, nota bene in mannenkleding!

En dan wil ze de politiek in om te heersen - een taak die haar niet gegeven is, want ze moet zwijgen, zegt de apostel.

We wisten wel dat reformatorisch Nederland was afgedwaald, maar zo ver? Een wolf in schaapskleren. Laten we maar voor haar bidden.

maaarten

Berichtdoor maaarten » 21 aug 2013 18:14

gravo schreef:De krampachtigheid waarmee oude (leer)stellingen worden verdedigd lopen altijd stuk op de rustig doorgegroeide alledaagse praktijk van onvermijdelijke vernieuwingen die met het verstrijken van de tijd ontstaan. En dan blijken die vernieuwingen opeens helemaal niet van die schokkende gebeurtenissen te zijn, maar eigenlijk hele normale, passende en logische zaken. Ik zag er eigenlijk niets bijzonders aan. Gewoon een nieuw gezicht in de plaatselijke politiek. Al blijft het natuurlijk toch heel opmerkelijk als je daar de zure mannenbroedergezichten van even geleden tegenover zet. De duivel en zijn gansche heir stond op het punt om de partij de afgrond in te sleuren. Maar daar leek het niet op toen deze ferm skatende vrouw, moeder, SGP-politica de hoek omzeilde. "Liefde voor Gods Woord" had ze, zei ze.
Mooi.

panta rei, alles stroomt.

gravo

Sommige leerstellingen doen af met de tijd en sommige nieuwe doen hun intrede, sommige worden opnieuw verwoord of geïnterpreteerd, sommige daarentegen doen het al 2000 jaar heel goed, hoewel ze gedurende de meeste van die eeuwen belaagd zijn door allerlei ketters.

Alle vlees is als gras
en al zijn heerlijkheid als een bloem in het gras;
het gras verdort
en de bloem valt af,
maar het woord des Heren blijft in der eeuwigheid.

τινά ῥεῖ - sommige dingen stromen

Maarten

rotterdam
Generaal
Generaal

Berichtdoor rotterdam » 21 aug 2013 18:35

Cicero schreef:Schande.

Deze vrouw (of mogen we haar nog wel vrouw noemen, nu ze haar Stand Gebonden Plaats niet meer weet?) is een teken aan de wand voor reformatorisch Nederland. Ze ontvangt de kijkkast van de duivel in huis, en dan zien we haar op de breeveertien haar sportverdwazing botvieren, nota bene in mannenkleding!

En dan wil ze de politiek in om te heersen - een taak die haar niet gegeven is, want ze moet zwijgen, zegt de apostel.

We wisten wel dat reformatorisch Nederland was afgedwaald, maar zo ver? Een wolf in schaapskleren. Laten we maar voor haar bidden.

Weet u wat een schande is ?
Uw reactie dat is een schande.

Kletskoek over de kijkkast van de duivel, mannenkleding.
Uw naaste een wolf in schaapskleren noemen dat is een schande.

Uw oproep tot gebed is ongeloofwaardig.

Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Tante Pollewop » 21 aug 2013 18:55

Haha. Ooit van ironie gehoord?

Een groot deel van de achterban van de SGP had al veel langer geen moeite met vrouwen die verkiesbaar zijn. Dus zo gek is dit niet. Het werd alleen onmogelijk gemaakt door een klein groepje zwartkijkers.

Los van dit alles is de SGP natuurlijk een partij waar je sowieso niet op gaat stemmen vanwege de vele onmenselijke zaken die zij voorstaan.

schaapje
Generaal
Generaal

Berichtdoor schaapje » 21 aug 2013 18:59

rotterdam schreef:
Weet u wat een schande is ?
Uw reactie dat is een schande.

Kletskoek over de kijkkast van de duivel, mannenkleding.
Uw naaste een wolf in schaapskleren noemen dat is een schande.

Uw oproep tot gebed is ongeloofwaardig.

:lol: Cicero bedoelt het anders die is erg vrijzinning....dacht ik
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

yobem
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor yobem » 21 aug 2013 19:27

Tante Pollewop schreef:Een groot deel van de achterban van de SGP had al veel langer geen moeite met vrouwen die verkiesbaar zijn. Dus zo gek is dit niet. Het werd alleen onmogelijk gemaakt door een klein groepje zwartkijkers.

Los van dit alles is de SGP natuurlijk een partij waar je sowieso niet op gaat stemmen vanwege de vele onmenselijke zaken die zij voorstaan.

Daarom is dit een win-win situatie; als er stemmen worden gewonnen dan is dat een bevestiging van progressie, als er stemmen worden verloren dan wordt zwartkijkerij gemarginaliseerd. Can't lose on this one...

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor JeeWee » 21 aug 2013 19:34

Tante Pollewop schreef: Het werd alleen onmogelijk gemaakt door een klein groepje zwartkijkers.
Ik geloof dat er vele SGP-stemmers zijn die oprecht geloven dat de vrouw het 'regeerambt' niet toe komt. Ik vind het wat onverdraagzaam om deze mensen af te doen als zwartkijkers.

Tante Pollewop schreef: Los van dit alles is de SGP natuurlijk een partij waar je sowieso niet op gaat stemmen vanwege de vele onmenselijke zaken die zij voorstaan.
ook wat minder minder om dat als vanzelfsprekend aan te nemen. Ik ga bijvoorbeeld weer SGP stemmen. En zo zijn er gelukkig nog veel meer.
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 21 aug 2013 19:35

JeeWee schreef: Ik ga bijvoorbeeld weer SGP stemmen. En zo zijn er gelukkig nog veel meer.

O, dus voor dit besluit deed je dat niet?
Ga je dan schamen als dit DE reden is dat je het wel doet nu.

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor JeeWee » 21 aug 2013 19:45

schelpje3 schreef:O, dus voor dit besluit deed je dat niet?
Ga je dan schamen als dit DE reden is dat je het wel doet nu.

wat een onzin en wat een rare conclusie!
Er zijn gelukkig meer partijen die een helder bijbels geluid uitdragen.
Maar op dit moment geloof ik dat juist de mannen die nu in het Parlement zitten het beste een brug kunnen slaan tussen de orthoxie en de rest van de samenleving.
Lokaal zal ik geen SGP stemmen, omdat dat daar niet tot z'n recht komt.

Ik vind het naar aanleiding dit nieuwsbericht geweldig dat op deze bijzondere manier de theoretische keuze nu praktisch moet worden omgezet. En dat niet eens onder druk van de buitenwacht, maar van binnen uit.

Terug naar “Archief”