Moderator: Moderafo's
xsidd schreef:Als ik dit lees krijg ik de indruk alsof er van Gods kant word gekeken, eenzijdig belicht vind ik.
xsidd schreef:Weet je nog wat Jezus zei?:)
Ga heen, predik alle volken het evangelie. Hen dopende in de naam van de Vader, Zoon, en Heilige Geest! Zieken zullen genezen, en demonen zullen worden uitgedreven!
xsidd schreef:@Jan Pep
Excuus, ik heb aan de verkeerde het bericht gestuurd. Ik had Byte moeten contakten. Sorry.
Mvg,
Byte schreef:Komt goed uitik snap het ook niet namelijk.
Byte schreef:Ha JanPep,
<knip> ... hoe verklaar je volgende stukken vanuit de bijbel?
Byte schreef:Let wel ik denk dat het 100 % genade en 100 % eigen verantwoordelijkheid is.
Zo hadden wij het omschreven op onze Bijbelstudie van de Hebreeën brief.
Zeker omdat wij ook in staat zijn om de Heilige Geest te weerstaan, kan ik even niet terugvinden in de schrift mocht ik het hebben voeg ik het nog even toe.
God heeft ons in zijn Zoon de enige weg gegeven en zoals je de reddingsboei beschrijft begrijp ik wat je bedoelt.
Het is niet "koosjer" vergeef me even deze benaming om aan het eind van het leven te roepen maar U heeft het mij niet gegeven terwijl God zichzelf in Zijn Zoon heeft gegeven voor ons allen.
Byte schreef:Mijn inziens is de uitverkiezing deels wel aanwezig, wat bedoel ik er mee, God kan bepaalde mensen wel aanraken wat klaarblijkelijk nadrukkelijker aanwezig is dan bij andere bijvoorbeeld het verhaal toen Saulus Paulus werd. In eerste instantie niets willen weten van Jezus Christus en daarna een van de grootste verkondiger.
Byte schreef:Hij heeft alles gedaan om jou / mij / ons te behouden, wat doen wij.
Accepteren wij die blanco cheque en innen wij hem of leggen we op de kast thuis?
Ik kwam in dit verband het volgende nogal ernstige artikel tegen:
http://www.vergadering.nu/evangeref/evang-geref-eenderdeweg.htm
Byte schreef:
Mooi stuk, mijn kameraad uit de evangelische hoek wilde er nog een 4e weg aan toevoegen.
Die ook parallel aan de brede weg loopt. Mensen die een "wondergeloof of uiterlijk geloof " hebben komt zeer veel voor bij hem in die hoek.
schaapje schreef:@janpep
Ik heb nog niet gereageerd op jou stukken, maar wel allen met bewondering gelezen, en ook met instemming.
Wat mij opvalt is dat als mensen (zoals ik) later in hun leven tot geloof komen, zonder een kerkelijke achtergrond, precies zo denken en geloven, zoals jij al die zaken hebt bestudeerd. En dan heb ik het over uitverkiezing, geloofsdoop, zondagsheiliging (zo wordt dat toch genoemd?)
Ook valt het me op dat wij (zal ik maar even zeggen) niet zo'n moeite hebben met het aanvaarden van deze verschillen in de leer, maar zien wij toch achter deze leer de bekeerde mens, als die er is natuurlijk, want dat is niet altijd zo, en dat is duidelijk te zien in de laatste link die je gaf, de wettische mens is soms duidelijk te herkennen.
Ik weet eigenlijk niet waarom ik dit schrijf, vraag me alleen af hoe het komt waarom "wij" niet zo'n moeite hebben met al deze zaken, of zou dat alleen in mijn omgeving zijn, vraag ik me af.
schaapje schreef:Ik weet eigenlijk niet waarom ik dit schrijf, vraag me alleen af hoe het komt waarom "wij" niet zo'n moeite hebben met al deze zaken, of zou dat alleen in mijn omgeving zijn, vraag ik me af.
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 68 gasten