Toedeledokie.

Moderator: Moderafo's
schelpje3 schreef:Hij maakt het evangelie hol en arm, er is op deze manier geen troost meer uit te halen.
Sterker nog, je gaat ermee verloren!
Cicero schreef:Onverbeterlijk.
Toedeledokie.
Tante Pollewop schreef:Ik schaar Friso / de koninklijke familie onder de kerkgangers van Ter Linden.
Je laatste zin, dat is dan toch een regelrecht oordeel over Friso / de koninklijke familie?
Ik zeg nergens dat ik weet wat God denkt, maar jij schijnt te weten wanneer iemand verloren gaat. Dat is toch op de stoel van God gaan zitten?
schaapje schreef:Er is wat v.d. Linden betreft geen sprake van lichamelijke opstanding. (bron CIP)
Laten wij even kijken wat er in de Bijbel staat hierover.
De opstanding van de doden
12 Als nu van Christus gepredikt wordt dat Hij uit de doden is opgewekt, hoe kunnen sommigen onder u dan zeggen dat er geen opstanding van de doden is?
13 En als er geen opstanding van de doden is, dan is Christus ook niet opgewekt.
14 En als Christus niet is opgewekt, dan is onze prediking zonder inhoud, en zonder inhoud is ook uw geloof.
15 En dan blijken wij ook valse getuigen van God te zijn. Wij hebben namelijk van God getuigd dat Hij Christus heeft opgewekt, terwijl Hij Die niet heeft opgewekt als inderdaad de doden niet opgewekt worden.
16 Immers, als de doden niet opgewekt worden, is ook Christus niet opgewekt.
17 En als Christus niet is opgewekt, is uw geloof zinloos; u bent dan nog in uw zonden.
Dus niet geloven in de opstanding van de doden en van Christus is een zinloos geloof zonder inhoud.
Precies wat schelpje bedoelt.
Tante Pollewop schreef:Ter Linden komt tot andere conclusies. Ik begrijp niet waarom daar de termen 'gif' 'zinloos' of 'inhoudsloos' aan gehangen moeten worden terwijl er zat mensen zijn die wel wat hebben aan de desbetreffende andere conclusies.
Bambi schreef:
Laten we maar bidden voor de dominee, dat God zijn afgedwaalde schaap weer bij de kudde wil voegen.
Tante Pollewop schreef:Bijbel lezen en uitleggen is een vak. Laat ik het daar maar op houden.
Ik ken het gedachtegoed van Ter Linden niet heel goed, maar waarschijnlijk zal hij de opstanding (net als Paulus) zien als een opstanding in een nieuw, hemels lichaam. Daar is geen leeg graf voor nodig.
Het aardse lichaam, het vlees, dat volgens jou zou zijn opgestaan, is voor Paulus echt onbegrijpelijk. Vlees is immers alles wat slecht is.
blijblij schreef:Ik ken het gedachtegoed van Ter Linden niet heel goed, maar waarschijnlijk zal hij de opstanding (net als Paulus) zien als een opstanding in een nieuw, hemels lichaam. Daar is geen leeg graf voor nodig.
Het aardse lichaam, het vlees, dat volgens jou zou zijn opgestaan, is voor Paulus echt onbegrijpelijk. Vlees is immers alles wat slecht is.
"Wat ik bedoel, broeders en zusters, is dit: wat uit vlees en bloed bestaat kan geen deel hebben aan het koninkrijk van God; het vergankelijke krijgt geen deel aan de onvergankelijkheid. 51 Ik zal u een geheim onthullen: wij zullen niet allemaal eerst sterven – toch zullen wij allemaal veranderd worden, 52 in een ondeelbaar ogenblik, in een oogwenk, wanneer de bazuin het einde inluidt. Wanneer de bazuin weerklinkt, zullen de doden worden opgewekt met een onvergankelijk lichaam en zullen ook wij veranderen. 53 Want het vergankelijke lichaam moet worden bekleed met het onvergankelijke, het sterfelijke lichaam met het onsterfelijke."
Volgens Paulus is het vrij duidelijk. Een lichaam dat sterft wordt niet meer levend.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 35 gasten