Marnix schreef:Het ziet er erg strategisch uit en meer als een uitgebreide vorm van "risk" maar ik zal me er eens in verdiepen. Bedankt voor de tip.
Dat is het ook. Maar het is eigenlijk méér een RPG dan gebruikelijke RPG's, want eigenlijk zijn dat voornamelijk (voor mij dan): doe opdrachten, verhoog bepaalde waarden, verhoog ALLE waarden, verzamel een berg geld; iets waar weinig roleplay bij komt kijken. Hooguit de keuze of je mensen zakkenrolt of niet.
Ik zal vast een paar tips geven, mocht je het aanschaffen.
- Sla de tutorial over, die is namelijk bedroevend slecht. Ik kan je tegen die tijd wel wat sites geven met betere stap voor stap introducties.
- Begin klein; speel als Ierland, misschien iets in Spanje of Schotland, om de boel een beetje te leren. Ik dacht ooit: laat ik de Holy Roman Empire eens proberen... ja, dat potje duurde niet erg lang.
- Begin als onafhankelijke leider - again, Ierland of Spanje is erg goed. Je kunt wel een Engelse hertog spelen en het proberen tot koning te schoppen, maar dat is als je net begint best lastig.
De leercurve is vrij stijl maar op een gegeven moment krijg je het in de vingers. Ik heb nu meer dan 150 uur in het spel zitten (verschillende campagnes) en kan redelijk succesvol een rijk uitbouwen, maar ik leer ook nog steeds nieuwe dingen bij.