games

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Re: games

Berichtdoor Mortlach » 12 aug 2013 18:28

http://www.sciencevsmagic.net/geo/#

Dit is een leuk en leerzaam spel over klassiek Griekse meetkunde.

Je mag alleen lijnen trekken door bestaande punten en cirkels maken met een bestaand punt als middelpunt. Je begint met 2 punten en de uitdaging is allerlei geometrische vormen te krijgen.

Het lukt me om in 16 stappen een geometrische achthoek te tekenen! Het kan blijkbaar in 15 stappen, maar ik heb (nog) geen idee hoe!
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 12 aug 2013 19:03

Iemand hier Neverwinter (de nieuwe mmorpg) al gespeeld? Ik ben op zoek naar een leuke nieuwe rpg.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 12 aug 2013 19:19

MMORPG's kan ik vanwege mijn verslavingsgevoelige persoonlijkheid beter niet spelen :-)

Ik zou het je dus niet kunnen zeggen, al hoor ik van vrienden wel positieve dingen over Guild Wars 2.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 12 aug 2013 21:22

nou ja het hoeft niet MMO te zijn, die worden veel gemaakt, maar mijn voorkeur gaat naar echte RPG's uit.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 13 aug 2013 15:51

Marnix schreef:nou ja het hoeft niet MMO te zijn, die worden veel gemaakt, maar mijn voorkeur gaat naar echte RPG's uit.

ik neem aan dat je skyrim al kent?

Lock&Stock

Berichtdoor Lock&Stock » 13 aug 2013 16:07

Marnix schreef:nou ja het hoeft niet MMO te zijn, die worden veel gemaakt, maar mijn voorkeur gaat naar echte RPG's uit.

Mortlach schreef:ik neem aan dat je skyrim al kent?

Ow Skyrim, dat heeft me toch wat nachtrust gekost zeg. Nooit uitgespeeld alleen, moest echt mezelf even in zelfbescherming nemen. :)

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 13 aug 2013 16:11

Nee, ik heb ooit een Elder Scrolls spel gespeeld, lang geleden... ik vond het first person-besturen wel irritant maar misschien is het inmiddels veel beter. Skyrim is wel een aanrader dus?

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 13 aug 2013 16:24

Marnix schreef:Nee, ik heb ooit een Elder Scrolls spel gespeeld, lang geleden... ik vond het first person-besturen wel irritant maar misschien is het inmiddels veel beter. Skyrim is wel een aanrader dus?

Het is wel de meest uitgebreide rpgop dit moment, al zou ik wel even kijken of je een video of een demo kunt vinden om te zien of het besturingsprobleem is verbeterd. maar verder idd wel een aanrader waar je heel wat tijd mee zoet zult zijn.

The Witcher 2 schijnt ook erg goed te zijn, maar die moet ik zelf ook nog proberen. verder is er mass effect, waar eehoop mensen dol op zijn, maar die vond k persoonlij maar niks. - te veel leeswerk.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 13 aug 2013 18:09

Veel lezen vind ik niet erg, maar ik hou meer van het fantasy-genre dan van SF. Misschien ga ik skyrim wel eens proberen.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 15 aug 2013 08:54

Misschien een vreemde suggestie, want het is zeker geen 'klassieke' RPG, maar Crusader Kings 2 kun je wel met ontzettend veel RP-elementen spelen. Je personage heeft immers scores en kan dus meer of minder diplomatisch zijn, een betere of slechtere rentmeester, geleerd zijn of juist niet.

Daarnaast heb je tal van eigenschappen zoals toornig, vriendelijk, goed van vertrouwen, cynisch, laf, etc. Alles geeft effecten op je bovengenoemde scores, maar zijn natuurlijk ook een geweldige aanreiking voor roleplay. Een toornige koning met weinig rentmeesterschap zal bijvoorbeeld veel eerder huurlingen inzetten dan een dappere koning (die zijn troepen immers zelf aanvoert). En hoe pak je dilemma's met je kinderen aan? Met een vriendelijk gesprek of met een oorvijg?

Als je erin duikt en op die elementen gaat letten, ontwikkelen er zich gegarandeerd geweldige verhalen, plus dat je nog wel eens met een personage kunt worden opgescheept dat je eigenlijk zelf nooit zou kiezen - je erfgenaam viel nu eenmaal een beetje tegen, maar goed, als je die eenmaal speelt, wat doet die dan om uit de schaduw van zijn vader te stappen? Een roekeloze oorlog beginnen? Zijn ooms in de kerker gooien?

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 15 aug 2013 10:42

Het ziet er erg strategisch uit en meer als een uitgebreide vorm van "risk" maar ik zal me er eens in verdiepen. Bedankt voor de tip.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 15 aug 2013 11:26

Marnix schreef:Het ziet er erg strategisch uit en meer als een uitgebreide vorm van "risk" maar ik zal me er eens in verdiepen. Bedankt voor de tip.

Dat is het ook. Maar het is eigenlijk méér een RPG dan gebruikelijke RPG's, want eigenlijk zijn dat voornamelijk (voor mij dan): doe opdrachten, verhoog bepaalde waarden, verhoog ALLE waarden, verzamel een berg geld; iets waar weinig roleplay bij komt kijken. Hooguit de keuze of je mensen zakkenrolt of niet. :-oo

Ik zal vast een paar tips geven, mocht je het aanschaffen.

- Sla de tutorial over, die is namelijk bedroevend slecht. Ik kan je tegen die tijd wel wat sites geven met betere stap voor stap introducties.

- Begin klein; speel als Ierland, misschien iets in Spanje of Schotland, om de boel een beetje te leren. Ik dacht ooit: laat ik de Holy Roman Empire eens proberen... ja, dat potje duurde niet erg lang.

- Begin als onafhankelijke leider - again, Ierland of Spanje is erg goed. Je kunt wel een Engelse hertog spelen en het proberen tot koning te schoppen, maar dat is als je net begint best lastig.

De leercurve is vrij stijl maar op een gegeven moment krijg je het in de vingers. Ik heb nu meer dan 150 uur in het spel zitten (verschillende campagnes) en kan redelijk succesvol een rijk uitbouwen, maar ik leer ook nog steeds nieuwe dingen bij.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 15 aug 2013 11:31

Mijn laatste spel was als de vikingen, als de heerser van Svifjold (proto-zweden); uiteindelijk had ik heel europa onder de duim (4 keizerrijken) en volgde iedereen het enige ware geloof in Odin. :mrgreen:

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 21 aug 2013 12:58

Ondertussen is het 'vervolg' van Crusader Kings 2 ook uit. Europa Universalis 4 en dat is ook helemaal geweldig. Je speelt een land ipv een heerser, dus het is wel iets minder persoonlijk, maar daarentegen zit er ontzettend veel andere diepte in.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 28 aug 2013 23:13

Net even 2 potjes Battlefield 3 gespeeld, deze keer op de PC en dat is nieuw voor me. Nu even kijken of ik het profiel van de PS3 kan gebruiken, maar zo niet, dan speel ik alles gewoon nog een keertje vrij. Ik was vergeten hoe intens dat spel is. heerlijk.

Terug naar “Archief”