mona schreef:Het is geen wonder dat refo jongeren veel drinken
ik bedoel sommige refo jongeren, natuurlijk niet allemaal....

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's
mona schreef:Het is geen wonder dat refo jongeren veel drinken
Samanthi schreef:Ik wil het nog een x uitleggen, ik heb onderbuikgevoelens, de relatie is ongelijkwaardig, de man geeft les aan een meisje.
Ik heb zelf dochters (2 al volwassen 1 bijna volwassen) en heb de ervaring dat als het niet goed voelde, het ook niet goed was.
En ik ben er echt niet krampachtig mee omgegaan.
meisjes van 19 zijn meerderjarig, maar nog niet volwassen.
Ook al zou deze man geen kwaad in de zin hebben, is het voorstel niet eerlijk.
Het brengt een adolesent onnodig in gewetensnood.
Evangeliseren in een kroeg, wie van ons doet dat daatwerkelijk?
Of praten we er alleen over?
mohamed schreef:Het evangeliseren in de kroeg is je kruid verschieten. En daarbuiten ook, die tijden zijn geweest.
mona schreef:Ja er zijn verschillende kroegen, nette kroegen en minder nette.
Maar in alle kroegen, ook in de nette kroeg, speelt alcohol een grote rol.
Ik denk dat ik altijd in wat je noemt een 'nette' kroeg geweest, maar aan het einde van de avond was
ook daar het niveau flink gezakt, en de grenzen vervaagd.
Trouwens, wat is een nette kroeg precies?
mohamed schreef:Het evangeliseren in de kroeg is je kruid verschieten. En daarbuiten ook, die tijden zijn geweest.
Marnix schreef:
Meer een bruincafe of zo? Is wel anders qua sfeer dan bijvoorbeeld een discotheek. De kroeg waar ik wel vaak kwam was altijd gezelllig, muziekje, drankje en geen gekke dingen. Heb daar ook nooit iemand echt stomdronken gezien. Wel aangeschoten of zo. Maar als ik bijvoorbeeld lees over de bruiloft in Kana (Jezus maakt er een flinke hoeveelheid wijn bij en de ceremoniemeester zegt dan nog: normaal doe je eerst goede wijn en als de gasten dronken zijn mindere maar jij hebt het andersom gedaan. Hier zijn we soms wel heel sober als het om feest vieren gaat. Het is al snel teveel, te uitbundig en daarom te werelds.
Ik ben als kind heel vaak in de kroeg geweest, gewoon een bruin dorpscafé, niks mis mee toch?
Mijn vader ging zaterdags vaak klaverjassen en wij mochten daar naar toe komen om limonade te drinken.
Ik heb daar als kind veel gehoord en gezien.
Mijn vader ging later 's avonds nog eens en sliep zondagmorgen uit![]()
Niks mis mee... Toch?
Mijn broers gingen nog een stap verder, die kwamen 's morgens vroeg thuis. Sliepen ook uit.
Wij als jongste gingen om elf uur naar de zondagsschool en je mocht blij zijn als alles dan een beetje uit bed was.
Een van mijn broers is wel eens met de kruiwagen thuisgebracht en de andere lag in de kant van de weg zijn roes uit te slapen.
Is gezellig naar de kroeg gaan echt zo onschuldig?
Het begon met een potje klaverjassen...
Samanthi schreef:Ik ben als kind heel vaak in de kroeg geweest, gewoon een bruin dorpscafé, niks mis mee toch?
Mijn vader ging zaterdags vaak klaverjassen en wij mochten daar naar toe komen om limonade te drinken.
Ik heb daar als kind veel gehoord en gezien.
Mijn vader ging later 's avonds nog eens en sliep zondagmorgen uit![]()
![]()
Niks mis mee... Toch?
Mijn broers gingen nog een stap verder, die kwamen 's morgens vroeg thuis. Sliepen ook uit.
Wij als jongste gingen om elf uur naar de zondagsschool en je mocht blij zijn als alles dan een beetje uit bed was.
Een van mijn broers is wel eens met de kruiwagen thuisgebracht en de andere lag in de kant van de weg zijn roes uit te slapen.
Is gezellig naar de kroeg gaan echt zo onschuldig?
Het begon met een potje klaverjassen...
Terug naar “[Religie] - Open forum”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten