Opmerkelijke nieuwtjes (deel 2)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

hubert
Majoor
Majoor

Re: Opmerkelijke nieuwtjes (deel 2)

Berichtdoor hubert » 09 aug 2013 10:31

FrankB schreef:toch een echt wonder?:
http://www.ad.nl/ad/nl/1014/Bizar/artic ... eluk.dhtml
Uit de omschrijving van de priester maak ik, als van oorsprong Rooms-Katholiek, toch op dat God ook katholiek is :D. Pech voor jullie refo's, jullie hangen dan immers een dwaalstroming aan. Maar het is nog niet te laat, je kunt je nog bekeren :lol:

Wat is dit nou weer voor onzin? God is universeel. En deze priester was dus m.i. een engel.
Engelen spelen vak een rol in de Bijbel!
Ik ken protestanten die eenzelfde soort ervaring hebben meegemaakt.

coby
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor coby » 09 aug 2013 10:39

FrankB schreef:toch een echt wonder?:

http://www.ad.nl/ad/nl/1014/Bizar/artic ... eluk.dhtml

Uit de omschrijving van de priester maak ik, als van oorsprong Rooms-Katholiek, toch op dat God ook katholiek is :D. Pech voor jullie refo's, jullie hangen dan immers een dwaalstroming aan. Maar het is nog niet te laat, je kunt je nog bekeren :lol:

Ja da's echt een wonder. Ik bekeer me.
1Timothy 1:15 Christ Jesus came into the world to save sinners, of whom I am chief

FrankB
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor FrankB » 09 aug 2013 10:42

"Ik ken protestanten die eenzelfde soort ervaring hebben meegemaakt."

dus ook zo'n katholieke priester? :D

Ik zie enige overeenkomsten met die cabaretgrap over een christen en de overstroming van zijn huis. eerst kan hij nog vluchten maar hij blijft thuis en zegt "ik vertrouw op God", vervolgens stijgt het water en moet hij naar de 1e verdieping van zijn huis. Er komt een bootje langs en hij kan instappen maar weer zegt hij "ik vertrouw op God, God zal mij redden". Het water stijgt nog hoger. Hij klimt het dak op. Er komt een helikopter over die hem wil oppikken maar je raadt het al, hij blijft want "God zal me redden". Uiteindelijk verdrinkt hij en komt hij voor God te staan waarop hij Hem vraagt "waarom heeft U mij niet gered?"

Waarop God antwoord "hoezo, ik heb je de gelegenheid gegeven om te vluchten en toen je dat niet deed heb ik nog een bootje en een helikopter gezonden."
mvg, Frank
WAR IS OVER! If you want it.

maaarten

Berichtdoor maaarten » 09 aug 2013 12:31

Tante Pollewop schreef:Goed punt, FrankB.

In dat licht is deze open brief van Stephen Fry interessant:

KLIK

Als hij wat consequenter was en niet alleen voor homo's opkwam, dan had de olympische spelen al zijn glorie al verloren toen het in 2008 in China werd gehouden. Maar toen werd de olympische spelen ook niet geboycot. Sterker nog, ik hoor hem er in zijn hele artikel überhaupt niet over. Blijkbaar zijn homo's belangrijker dan Tibetanen, christenen, politieke gevangen etc.

Ik zeg niet dat wat er in Rusland gebeurt niet vreselijk is, maar een beetje perspectief kan geen kwaad. Verder is het ook niet alsof de politie die de andere kant op kijkt als er homo's in elkaar geslagen worden het enige is wat er mis is met Rusland en Poetin.........

Maarja, homo emancipatie doet het altijd goed in het westen! Als er journalisten mysterieus sterven in Rusland, nadat ze kritisch zijn geweest op Poetin, dan vinden we het allemaal vreselijk, maar is er verder geen hond die er wat aan doet. Maar o wee als ze aan de homo's zitten........

Salamander
Mineur
Mineur

Berichtdoor Salamander » 09 aug 2013 12:59

hubert schreef:Wat een goede analyse van Burke. Ik ben benieuwd of er in ons land nog mensen zijn die niet wegkijken. Waar blijft de christelijke visie? Ik hoor ook nog niks van de Wereldraad van Kerken.
Vakantietijd?

Bijzonder. Natuurlijk is het een goede analyse van de werkelijkheid. Het vetgedrukte deel is niets anders dan een enigszins cryptische omschrijving, hang je daarom goed aan de analyse van Burke?

Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Tante Pollewop » 10 aug 2013 09:58

maaarten schreef:Als hij wat consequenter was en niet alleen voor homo's opkwam, dan had de olympische spelen al zijn glorie al verloren toen het in 2008 in China werd gehouden. Maar toen werd de olympische spelen ook niet geboycot. Sterker nog, ik hoor hem er in zijn hele artikel überhaupt niet over. Blijkbaar zijn homo's belangrijker dan Tibetanen, christenen, politieke gevangen etc.

Ik zeg niet dat wat er in Rusland gebeurt niet vreselijk is, maar een beetje perspectief kan geen kwaad. Verder is het ook niet alsof de politie die de andere kant op kijkt als er homo's in elkaar geslagen worden het enige is wat er mis is met Rusland en Poetin.........

Maarja, homo emancipatie doet het altijd goed in het westen! Als er journalisten mysterieus sterven in Rusland, nadat ze kritisch zijn geweest op Poetin, dan vinden we het allemaal vreselijk, maar is er verder geen hond die er wat aan doet. Maar o wee als ze aan de homo's zitten........

Ik kan me herinneren dat er toen ook stemmen opgingen om de Spelen te boycotten.

En voor de rest: als je vindt dat er andere groepen, bijv. journalisten in Rusland ook aandacht verdienen staat het je toch vrij daar over te roepen wat je wil? Start een lobby, probeer iets te bereiken.

Als je het succes van de homo emancipatie in Nederland vervelend vindt, doe er dan wat aan. Start een antihomolobby of iets dergelijks. Bij die homo emancipatie ben je zelf ook geweest, dus nu roepen dat het allemaal zo erg is, is natuurlijk mosterd na de maaltijd.

Salamander
Mineur
Mineur

Berichtdoor Salamander » 10 aug 2013 10:48

Hoe democratisch is Nederland nog? Het is wel duidelijk dat de homolobby bijzonder succesvol is. Nederland met het belerende vingertje, het maakt niet uit waar en hoe...

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 10 aug 2013 11:15

Nederland wil zich als braafste jongetje van de klas, immer bemoeien met de binnenlandse politiek in andere landen. Destijds het voetbalkampioenschap in Argentinië, een bekende cabaretier riep op om te boycotten.
Een andere cabaretier vlak voor de Olymp.spelen in China, bleek ook geen fijn land te zijn.
En horen we hoe corrupt die comités wel zijn, alsof dat schokkend nieuws is. :roll:
Die Ol. spelen zijn allang niet meer wat het geweest is, het kost honderden miljoenen en kan een land tot de rand van financiële afgrond brengen. En nu met de dreiging van terrorisme :-&
Is in het verleden in München ook verkeerd gegaan, zoals een ieder wel weet.
We hebben geen oorlogen meer in Europa, zoals vroeger, maar iedereen bemoeit zich nog steeds met iedereen.
Lijkt me heerlijk om in een land te wonen, waar geen gay parade is. :mrgreen:
In Moskou barst het van de homokroegen, hoorde ik een tijdje geleden bij P&W, weet niet meer precies wie het was, maar iemand die er woonde. Het homoparadijs op aarde.
En alles wat verboden is, is toch extra spannend en opwindend, is de mening van velen?
We zullen maar denken, het is komkommertijd, dus wordt er gezocht naar een issue om ons over op te winden.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 10 aug 2013 12:53

schelpje3 schreef:Nederland wil zich als braafste jongetje van de klas, immer bemoeien met de binnenlandse politiek in andere landen.

Oké, maar dan voortaan ook nooit meer 'zeuren' om christenvervolging en -verdrukking in den vreemde, want dat is allemaal binnenlandse politiek.

Is in het verleden in München ook verkeerd gegaan, zoals een ieder wel weet.
We hebben geen oorlogen meer in Europa, zoals vroeger, maar iedereen bemoeit zich nog steeds met iedereen.

We hebben geen oorlogen OMDAT iedereen zich met iedereen bemoeit.

Lijkt me heerlijk om in een land te wonen, waar geen gay parade is. :mrgreen:

Saudie Arabië is erg fijn deze tijd van het jaar. Ik neem aan dat je het als grap bedoelt, maar ik vind het wat wrang dat je het feit dat een bepaalde bevolkingsgroep moet vrezen voor haar leven een positieve eigenschap vind.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 10 aug 2013 13:08

In heel veel landen is wel iets aan de hand. In het ene land zijn het de homo's, in het andere land de christenen. Ik vind het ook verschrikkelijk hoe de dolfijnen worden afgeslacht in een bepaalde baai.
Of landen die toch doorgaan met die gruwelijke walvisvangsten.
Welk land is werkelijk van smetten vrij?
Het is de prijs die je moet betalen, voor alle luxe, welvaart en sportevenementen.
Soms zijn we dan roomser dan de paus, maar halfbakken. WE gaan niet, of toch wel?
Nee, dan consequent zijn en totaal boycotten.
Dat kan ook niet, want dan komt de export stil te liggen.
Nederland is afhankelijk van de export naar heel veel landen, dus....
Stel je voor dat Rusland oproept tot boycot van ons land, vanwege die vreselijke bootjesparade.
Of de coffeeshops die bezocht kunnen worden.
Laten we eerst eens ons eigen straatje schoonvegen, dan kom je aan het Rode Plein echt nog lang niet toe.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 10 aug 2013 13:24

schelpje3 schreef:Stel je voor dat Rusland oproept tot boycot van ons land, vanwege die vreselijke bootjesparade.
Of de coffeeshops die bezocht kunnen worden.
Laten we eerst eens ons eigen straatje schoonvegen, dan kom je aan het Rode Plein echt nog lang niet toe.

Nou, inderdaad, want het vrijelijke kunnen kiezen of je wel of niet op zo'n bootje staat en wel of niet een jointje rookt terwijl de politie toekijkt, is van dezelfde orde als door skinheads in elkaar worden gebeukt terwijl de politie toekijkt.

Ik ben bijzonder trots op ons Nederlandse straatje met alle vrijheid voor wie dat wil.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Frits28
Mineur
Mineur

Berichtdoor Frits28 » 10 aug 2013 14:04

Wij wonen in het mooiste land van de wereld. Alles is hier geregeld en de welvaart is enorm hoog. Het weer is ook prima. Koelte en regen vind ik lekker. Volgens Maarten van Rossem heeft juist de Nederlander een unieke neiging tot klagen en zeuren, terwijl de Nederlander niet beseft wat voor geluk hij heeft.

http://youtu.be/J9u98hfBhqM?t=8m50s
En u zult door allen gehaat worden omwille van Mijn Naam; maar wie volharden zal tot het einde, die zal zalig worden.

hubert
Majoor
Majoor

Berichtdoor hubert » 12 aug 2013 15:05

Ik vraag me steeds af hoe het toch komt dat er zo'n aversie tegen homo's is.
Het is maar 5% van de bevolking. Ze doen geen vlieg kwaad. Ik begrijp niet waar die agressie vandaan komt.
Is het alleen de religie die gemene zaak maakt of gaat het nog dieper?

Katlheen
Majoor
Majoor

Berichtdoor Katlheen » 12 aug 2013 15:11

Het gaat toch dieper dan dat denk ik. Een minderheidsgroepering, dus dan is het makkelijk om er een zondebok van te maken. In de geschiedenis zijn er genoeg bevolkingsgroepen geweest die niet gewenst waren, dan wel onderdrukt werden etc.
Wij veroordelen dogmatisch andere dogma's.

boer
Majoor
Majoor

Berichtdoor boer » 12 aug 2013 16:34

Frits28 schreef:Wij wonen in het mooiste land van de wereld. Alles is hier geregeld en de welvaart is enorm hoog. Het weer is ook prima.
http://youtu.be/J9u98hfBhqM?t=8m50s

I beg to differ.

Het mooiste land ter wereld?----Een plat tochtig moeras met een zeer ongezond klimaat, bedoelt hij.
Alles is geregeld .---ja helaas wel, ik noem het eerder een ziekelijke bemoeizucht.
Welvaart hoog!--- iedereen is opgezadeld met een schuld van zo'n 30.000 euro, en oplopend met het uur.
Hoe zit het met welzijn ?
En de manieren ?
De overbevolking?
Ik zou er in ieder geval niet meer kunnen wonen.

Maar goed, dat kan ook niet, want heb geen NL paspoort meer :-)
En voor toegang tot fort Schengen 100 Euro toegangsprijs betalen, nee dank je .
Veel plezier met de roemenen ! :lol: :lol:

Terug naar “Archief”