Opmerkelijke nieuwtjes (deel 2)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

mealybug
Generaal
Generaal

Re: Opmerkelijke nieuwtjes (deel 2)

Berichtdoor mealybug » 29 jul 2013 08:43

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 03 aug 2013 21:03

Zeker, „95,8 procent van de Duitse bevolking was net na de oorlog lid van een kerk: 44,3 procent van de Rooms-Katholieke Kerk; 51,5 procent van een protestantse gemeente.
Bron: RD

Let wel: dat is dus in Duitsland, net nadat ze zo'n 6 miljoen joden daar uitgemoord hadden. Of zouden het toevallig alleen die 4,2 % andere Duitsers zijn geweest die dat gedaan hebben? Er zal toch aardig wat aanhang geweest zijn van Hitler, lijkt me. Door de meerderheid zal die in het zadel geholpen zijn. En de kerk liep in grote getale het beest achterna in die tijd.
Dit klinkt me in de oren als een bijzonder wrange combinatie!
Of zouden er tijdens de oorlog minder Duitsers kerklid geweest zijn?
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Tante Pollewop » 07 aug 2013 09:40

Boekenlezer schreef:Dit nieuwsbericht viel mij best wel op: Russische patriarch Kirill: Homohuwelijk apocalyptisch symptoom

Ik zat me even af te vragen waar ik dit wilde plaatsen. In een discussie over het homohuwelijk leek mij wel een goede plaats, maar die kon ik niet vinden. Er is wel een discussie "Een nieuwsbericht over een wetswijziging in Frankrijk", maar dat gaat m.i. wat te specifiek in op de Franse kant van de zaak, terwijl hier een rus aan het woord is. En bij de homo-ontmoetingsplaats van dit forum voel ik mij ook niet zo op mijn plek. (Al weet ik dat gasten - niet-homo's dus - daar volop toegang hebben.) Dus uiteindelijk heb ik het dan maar hier geplaatst.

BARF
Boekenlezer schreef:Patriarch Kirill spreekt van een zeer gevaarlijk apocalyptisch symptoom. „Het betekent dat het volk het pad van de zelfvernietiging inslaat.”

Dat zijn best wel heftige woorden van patriarch Kirill. Het zijn overigens woorden die me doen denken aan een eerdere uitspraak. Iemand die oorspronkelijk uit Iran afkomstig was en in Europa christen was geworden, zei dat het homohuwelijk een teken ervan is dat deze wereld zich spoedt naar de wederkomst, dat het zo niet al te lang meer door kan gaan.
Ik voel helemaal mee in het gekant zijn tegen het homohuwelijk van patriarch Kirill. Waar ik alleen een beetje moeite bij voel, is dat het nu net gaat lijken of met homoseksualiteit en het officieel legaliseren daarvan tot op het huwelijksniveau toe, de zonde ineens de wereld ingekomen is. Alsof het vóór die tijd allemaal nog wel meeviel. Dat is natuurlijk al veel langer zo. Denk bijvoorbeeld aan ongehuwd samenwonen en scheiden. En homoseksuele omgang werd in de oudheid ook al bedreven. Wel is het zo, dat het homohuwelijk een nieuwe stap is in de wereldgeschiedenis, die van recente datum is.
Waar ik nieuwsgierig naar ben, is welke argumenten hier aan ten grondslag liggen om dit te zeggen. Is het bijvoorbeeld, dat de mens der zonde volledig tot openbaring moet komen, zoals ik meen dat de Bijbel zoiets zei? Weet iemand hier wellicht meer van?

Ik vind sowieso dat alle eindtijdprofeten en apocalyps-voorspellers onzin blaten, dus ik houd me er verre van. Er is namelijk niets zinnigs over te zeggen. Je kunt zo over elke ontwikkeling die je niet aanstaat een teken van de eindtijd zien.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 07 aug 2013 10:13

Tante Pollewop schreef:Ik vind sowieso dat alle eindtijdprofeten en apocalyps-voorspellers onzin blaten, dus ik houd me er verre van. Er is namelijk niets zinnigs over te zeggen. Je kunt zo over elke ontwikkeling die je niet aanstaat een teken van de eindtijd zien.

Als ze het echt als een ontwikkeling van de eindtijd zien, zou je toch denken dat christenen het onverholen zouden toejuichen?! Hoe meer homo's trouwen, hoe sneller Jezus terugkomt.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Tante Pollewop » 07 aug 2013 10:52

Ja, maar sommigen geloven dat er voor de eindtijd nog een 'grote verdrukking' komt, dus alles wat niet in hun straatje past wordt daarop gegooid.

En inderdaad, men zou dan blij moeten zijn met deze ontwikkelingen. :mrgreen:

FrankB
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor FrankB » 07 aug 2013 11:50

als aanhanger van het geloof in Het Vliegend Spaghettimonster mag deze Tsjech een foto in zijn paspoort met een vergiet op zijn hoofd:

http://www.ad.nl/ad/nl/1014/Bizar/artic ... foto.dhtml

In 1 woord: BRILJANT =D>
mvg, Frank
WAR IS OVER! If you want it.

Katlheen
Majoor
Majoor

Berichtdoor Katlheen » 07 aug 2013 11:56

Deze heeft het gezegde "gelijke monniken, gelijke kappen" dus wel heel letterlijk genomen... :mrgreen:
Wij veroordelen dogmatisch andere dogma's.

boer
Majoor
Majoor

Berichtdoor boer » 07 aug 2013 13:00

FrankB schreef:als aanhanger van het geloof in Het Vliegend Spaghettimonster mag deze Tsjech een foto in zijn paspoort met een vergiet op zijn hoofd:

http://www.ad.nl/ad/nl/1014/Bizar/artic ... foto.dhtml

In 1 woord: BRILJANT =D>

De gaten in het vergiet corresponderen inderdaad feilloos met die onder zijn hersenpan.
In wat diepere zin een uitstekende verwezenlijking van de ingezette degeneratie van de westerse mens.

Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Tante Pollewop » 08 aug 2013 08:00

Dat heet humor.

FrankB
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor FrankB » 08 aug 2013 08:19

Boekenlezer schreef:Dit nieuwsbericht viel mij best wel op: Russische patriarch Kirill: Homohuwelijk apocalyptisch symptoom

Ik zat me even af te vragen waar ik dit wilde plaatsen. In een discussie over het homohuwelijk leek mij wel een goede plaats, maar die kon ik niet vinden. Er is wel een discussie "Een nieuwsbericht over een wetswijziging in Frankrijk", maar dat gaat m.i. wat te specifiek in op de Franse kant van de zaak, terwijl hier een rus aan het woord is. En bij de homo-ontmoetingsplaats van dit forum voel ik mij ook niet zo op mijn plek. (Al weet ik dat gasten - niet-homo's dus - daar volop toegang hebben.) Dus uiteindelijk heb ik het dan maar hier geplaatst.

Patriarch Kirill spreekt van een zeer gevaarlijk apocalyptisch symptoom. „Het betekent dat het volk het pad van de zelfvernietiging inslaat.”

Dat zijn best wel heftige woorden van patriarch Kirill. Het zijn overigens woorden die me doen denken aan een eerdere uitspraak. Iemand die oorspronkelijk uit Iran afkomstig was en in Europa christen was geworden, zei dat het homohuwelijk een teken ervan is dat deze wereld zich spoedt naar de wederkomst, dat het zo niet al te lang meer door kan gaan.
Ik voel helemaal mee in het gekant zijn tegen het homohuwelijk van patriarch Kirill. Waar ik alleen een beetje moeite bij voel, is dat het nu net gaat lijken of met homoseksualiteit en het officieel legaliseren daarvan tot op het huwelijksniveau toe, de zonde ineens de wereld ingekomen is. Alsof het vóór die tijd allemaal nog wel meeviel. Dat is natuurlijk al veel langer zo. Denk bijvoorbeeld aan ongehuwd samenwonen en scheiden. En homoseksuele omgang werd in de oudheid ook al bedreven. Wel is het zo, dat het homohuwelijk een nieuwe stap is in de wereldgeschiedenis, die van recente datum is.
Waar ik nieuwsgierig naar ben, is welke argumenten hier aan ten grondslag liggen om dit te zeggen. Is het bijvoorbeeld, dat de mens der zonde volledig tot openbaring moet komen, zoals ik meen dat de Bijbel zoiets zei? Weet iemand hier wellicht meer van?

eigenlijk verschilt die Russische homofobie in niets van de nazistische jodenfobie. Net als de Duitse politie destijds de andere kant op keek als de SA joden molestreerde, kijkt de Russische politie de andere kant op als Russische neonazi's homo's e.d. mishandelen. Daartoe nu ook wettelijk aangespoord.

Russische neonazi's... Hoe dom kun je zijn. Je hangt als Rus een ideologie aan die jou als Untermensch beschouwd. Maar ja, daar hebben de Russen natuurlijk ervaring mee. All animals are equal but some animals are more equal than others.
mvg, Frank

Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Tante Pollewop » 08 aug 2013 08:43

Goed punt, FrankB.

In dat licht is deze open brief van Stephen Fry interessant:

KLIK

blijblij
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor blijblij » 08 aug 2013 09:02

Fry = HELD

FrankB
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor FrankB » 08 aug 2013 09:14

goed stuk van Stephen Fry.
mvg, Frank

hubert
Majoor
Majoor

Berichtdoor hubert » 08 aug 2013 09:17

TP
Ik ben homoseksueel. Ik ben een Jood. Mijn moeder heeft meer dan tien familieleden verloren door Hitlers antisemitisme. Iedere keer dat er in Rusland een homoseksuele tiener tot zelfmoord wordt gedreven, een lesbische vrouw 'corrigerend' wordt verkracht, homo's worden doodgeslagen door neonazituig, terwijl de Russische politie erbij staat en niets doet, wordt de wereld een stukje slechter en ik ben een van die mensen die weer moeten wenen als ze zien hoe de geschiedenis zich herhaalt. 'Het enige wat nodig is om het kwaad te laten zegevieren is dat goede mensen niets doen', schreef Edmund Burke. Worden jullie, mannen en vrouwen van het IOC, die 'goede mensen' die het kwaad laten zegevieren?

Wat een goede analyse van Burke. Ik ben benieuwd of er in ons land nog mensen zijn die niet wegkijken. Waar blijft de christelijke visie? Ik hoor ook nog niks van de Wereldraad van Kerken.
Vakantietijd?

FrankB
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor FrankB » 09 aug 2013 10:20

toch een echt wonder?:

http://www.ad.nl/ad/nl/1014/Bizar/artic ... eluk.dhtml

Uit de omschrijving van de priester maak ik, als van oorsprong Rooms-Katholiek, toch op dat God ook katholiek is :D. Pech voor jullie refo's, jullie hangen dan immers een dwaalstroming aan. Maar het is nog niet te laat, je kunt je nog bekeren :lol:
mvg, Frank

Terug naar “Archief”