Marnix schreef:Maar als je net een kind hebt gekregen en je wil niet binnen een jaar de volgende? Die situatie schets je op pagina 1 en dan stel je dat onthouding de manier is. Op die manier kwam ik bij dit punt. Dat is een andere situatie die je hier boven noemu en ook anders dan de voorbeelden die ke hiervoor aanhaalt waarbij onthouding soms de enige oplossing (en een noodzakelijk kwaad) is.
Of het is voor de gezondheid niet meer verstandig on zwanger te raken. Stel je dan echt dat onthouding ook de enige manier is? Of begrijp ik dat verkeerd?
De meeste vrouwen, en zeker zij die b.v. geven, hebben weinig tot geen behoefte aan seksuele gemeenschap. Wel een knuffel o.i.d., maar b.v. is heel intensief en vanwege hormonen is een vrouw dan eigenlijk meer aangetrokken tot haar baby, het lichamelijk contact dat dan natuurlijk heel intensief is: huid op huid, versterkt dit alleen maar.
Ook verander je, de verhouding onderling verandert ook en dat vergt aanpassing. Je bent geen jongetje+ meisje meer, maar vader en moeder.
Als je dan als man je vrouw de tijd niet gunt om op eigen tempo hieraan te wennen, vind ik dat nogal egoïstisch.
Je ziet dan in de praktijk dat de vrouw maar toe gaat geven "om van het gezeur af te zijn".
Natuurlijk zullen er ook vrouwen zijn die al meteen fris en fruitig het wel willen, maar als je eerlijk doorvraagt, zijn die in de minderheid. Ik hoor juist van hele jonge vrouwen nogal wat "gezucht". Ze hadden vooraf niet bedacht welke impact een baby op hun lijf en huwelijksleven zou hebben.