Opmerkelijke nieuwtjes (deel 2)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Riska

Re: Opmerkelijke nieuwtjes (deel 2)

Berichtdoor Riska » 15 jun 2013 18:10

In mijn krant stond dat leerlingen het 'haar' niet kwalijk namen, vandaar dat ik dat dacht...

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 22 jun 2013 20:00

Ik weet niet hoe jullie dat ervaren, maar bepaalde nieuwtjes omtrent de Fyra werken wel eens op mijn lachspieren. Zoals deze:
AnsaldoBreda noemt NS „incompetent”
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 17 jul 2013 16:48

„Menselijke urine als brandstof voor mobiel bellen”
Dus om je mobiel te kunnen gebruiken, moet je er dan regelmatig in pissen, o.i.d.?
- "Zeg, je mobiel stinkt naar pis!"
o "Ja, gelukkig maar, anders doet 'ie het niet."
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 23 jul 2013 16:06

Dit nieuwsbericht viel mij best wel op: Russische patriarch Kirill: Homohuwelijk apocalyptisch symptoom

Ik zat me even af te vragen waar ik dit wilde plaatsen. In een discussie over het homohuwelijk leek mij wel een goede plaats, maar die kon ik niet vinden. Er is wel een discussie "Een nieuwsbericht over een wetswijziging in Frankrijk", maar dat gaat m.i. wat te specifiek in op de Franse kant van de zaak, terwijl hier een rus aan het woord is. En bij de homo-ontmoetingsplaats van dit forum voel ik mij ook niet zo op mijn plek. (Al weet ik dat gasten - niet-homo's dus - daar volop toegang hebben.) Dus uiteindelijk heb ik het dan maar hier geplaatst.

Patriarch Kirill spreekt van een zeer gevaarlijk apocalyptisch symptoom. „Het betekent dat het volk het pad van de zelfvernietiging inslaat.”

Dat zijn best wel heftige woorden van patriarch Kirill. Het zijn overigens woorden die me doen denken aan een eerdere uitspraak. Iemand die oorspronkelijk uit Iran afkomstig was en in Europa christen was geworden, zei dat het homohuwelijk een teken ervan is dat deze wereld zich spoedt naar de wederkomst, dat het zo niet al te lang meer door kan gaan.
Ik voel helemaal mee in het gekant zijn tegen het homohuwelijk van patriarch Kirill. Waar ik alleen een beetje moeite bij voel, is dat het nu net gaat lijken of met homoseksualiteit en het officieel legaliseren daarvan tot op het huwelijksniveau toe, de zonde ineens de wereld ingekomen is. Alsof het vóór die tijd allemaal nog wel meeviel. Dat is natuurlijk al veel langer zo. Denk bijvoorbeeld aan ongehuwd samenwonen en scheiden. En homoseksuele omgang werd in de oudheid ook al bedreven. Wel is het zo, dat het homohuwelijk een nieuwe stap is in de wereldgeschiedenis, die van recente datum is.
Waar ik nieuwsgierig naar ben, is welke argumenten hier aan ten grondslag liggen om dit te zeggen. Is het bijvoorbeeld, dat de mens der zonde volledig tot openbaring moet komen, zoals ik meen dat de Bijbel zoiets zei? Weet iemand hier wellicht meer van?

boer
Majoor
Majoor

Berichtdoor boer » 23 jul 2013 16:50

Boekenlezer schreef:Dit nieuwsbericht viel mij best wel op: Russische patriarch Kirill: Homohuwelijk apocalyptisch symptoom

Ik zat me even af te vragen waar ik dit wilde plaatsen. In een discussie over het homohuwelijk leek mij wel een goede plaats, maar die kon ik niet vinden. Er is wel een discussie "Een nieuwsbericht over een wetswijziging in Frankrijk", maar dat gaat m.i. wat te specifiek in op de Franse kant van de zaak, terwijl hier een rus aan het woord is. En bij de homo-ontmoetingsplaats van dit forum voel ik mij ook niet zo op mijn plek. (Al weet ik dat gasten - niet-homo's dus - daar volop toegang hebben.) Dus uiteindelijk heb ik het dan maar hier geplaatst.

Patriarch Kirill spreekt van een zeer gevaarlijk apocalyptisch symptoom. „Het betekent dat het volk het pad van de zelfvernietiging inslaat.”

Dat zijn best wel heftige woorden van patriarch Kirill. Het zijn overigens woorden die me doen denken aan een eerdere uitspraak. Iemand die oorspronkelijk uit Iran afkomstig was en in Europa christen was geworden, zei dat het homohuwelijk een teken ervan is dat deze wereld zich spoedt naar de wederkomst, dat het zo niet al te lang meer door kan gaan.
Ik voel helemaal mee in het gekant zijn tegen het homohuwelijk van patriarch Kirill. Waar ik alleen een beetje moeite bij voel, is dat het nu net gaat lijken of met homoseksualiteit en het officieel legaliseren daarvan tot op het huwelijksniveau toe, de zonde ineens de wereld ingekomen is. Alsof het vóór die tijd allemaal nog wel meeviel. Dat is natuurlijk al veel langer zo. Denk bijvoorbeeld aan ongehuwd samenwonen en scheiden. En homoseksuele omgang werd in de oudheid ook al bedreven. Wel is het zo, dat het homohuwelijk een nieuwe stap is in de wereldgeschiedenis, die van recente datum is.
Waar ik nieuwsgierig naar ben, is welke argumenten hier aan ten grondslag liggen om dit te zeggen. Is het bijvoorbeeld, dat de mens der zonde volledig tot openbaring moet komen, zoals ik meen dat de Bijbel zoiets zei? Weet iemand hier wellicht meer van?

Het samengaan van kerk en staat onder leiding van een opportunistische ex KGB-er, die dikke vrienden is met Iran, Syrie en Saoudi arabie baart me meer zorgen.
Vergeet trouwens het oude Rome van de eerste eeuw en Berlijn van vorige eeuw niet.
Toen ik het fotootje van meneer de pastoor zag, ben ik trouwens al opgehouden met lezen.
Iets met ''onbedekt hoofd'' en niet de buitenwereld oordelen....
Zolang dat huwelijk niet in de kerk gesloten wordt, hoeft meneer zich geen zorgen te maken.
De buitenwereld oordeelt God.

meribel
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor meribel » 23 jul 2013 16:52

nou, het meest schokkend van je hele bericht vind ik dat je een topic vermijdt omdat er homo's aanwezig zijn. ( ?? )

Verder adviseer ik dit te bespreken in een topic over homoseksualiteit anders krijgen we hier weer een hele draad die daar hoort.
Maar ik ben geen moderator natuurlijk.

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 23 jul 2013 17:52

boer schreef:Het samengaan van kerk en staat onder leiding van een opportunistische ex KGB-er, die dikke vrienden is met Iran, Syrie en Saoudi arabie baart me meer zorgen.

Wellicht is dat een gevolg van caesaro-papisme, een typische zwakke plek van de Oosters-Orthodoxe Kerken? Daar heb ik eens een opmerking over gelezen in De kerk van alle tijden van dr. L. Praamsma.

boer schreef:Zolang dat huwelijk niet in de kerk gesloten wordt, hoeft meneer zich geen zorgen te maken.

Dat zeg jij. Hij kijkt er blijkbaar anders tegenaan, en ik ben wel benieuwd naar wat voor gedachten daar achter zitten. Een bepaalde kijk op het huwelijk bijvoorbeeld?

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 23 jul 2013 17:52

meribel schreef:nou, het meest schokkend van je hele bericht vind ik dat je een topic vermijdt omdat er homo's aanwezig zijn. ( ?? )

Verder adviseer ik dit te bespreken in een topic over homoseksualiteit anders krijgen we hier weer een hele draad die daar hoort.
Maar ik ben geen moderator natuurlijk.

Ik zal het wel weer wat bot verwoord hebben, door het topic over homoseksualiteit de homo-ontmoetingsplaats van dit forum te noemen.
Maar om nou met deze warmte weer van die grote discussies te krijgen, waarbij waarschijnlijk vooral liberale homo-meningen dominant zijn en die niet veel meer weten te zeggen dat ze deze man een oetlul vinden, maar waarbij je waarschijnlijk weinig of niets te weten komt van de dragende gedachten van de gedane uitspraken, daar zie ik niet zoveel in.

tu quoque

Berichtdoor tu quoque » 23 jul 2013 18:49

Boekenlezer schreef:Ik zal het wel weer wat bot verwoord hebben, door het topic over homoseksualiteit de homo-ontmoetingsplaats van dit forum te noemen.
Maar om nou met deze warmte weer van die grote discussies te krijgen, waarbij waarschijnlijk vooral liberale homo-meningen dominant zijn en die niet veel meer weten te zeggen dat ze deze man een oetlul vinden, maar waarbij je waarschijnlijk weinig of niets te weten komt van de dragende gedachten van de gedane uitspraken, daar zie ik niet zoveel in.

bot of niet bot, het is een onjuiste benaming.
en dat topic geeft ruimte aan dit soort discussies.
je bent welkom ;)

boer
Majoor
Majoor

Berichtdoor boer » 23 jul 2013 19:12

Boekenlezer schreef: waarbij waarschijnlijk vooral liberale homo-meningen dominant zijn en die niet veel meer weten te zeggen dat ze deze man een oetlul vinden, maar waarbij je waarschijnlijk weinig of niets te weten komt van de dragende gedachten van de gedane uitspraken, daar zie ik niet zoveel in.

Volgens mij waren de apostelen ook vrij liberaal hoor, vooral richting de buitenwerled, wie niet wilde luisteren, werd tot niets verplicht.
Nooit riep Paulus op om andersdenkenden te vervolgen, zoals de ''kerk'' dat eeuwenlang meende te moeten doen.
Ik vrees daarom het ergste met de laatste ontwikkelingen in Rusland.

boer
Majoor
Majoor

Berichtdoor boer » 23 jul 2013 19:16

baby boy voor die engelse prins Willem en zijn vrouwtje, 24 uur terug al, trouwens.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 25 jul 2013 13:00

Boekenlezer schreef:Iemand die oorspronkelijk uit Iran afkomstig was en in Europa christen was geworden, zei dat het homohuwelijk een teken ervan is dat deze wereld zich spoedt naar de wederkomst, dat het zo niet al te lang meer door kan gaan.

Dat kun je dan als christen toch alleen maar van harte toejuichen? Of zit je zelf ook niet zo op die wederkomst te wachten? :wink:
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

gravo
Majoor
Majoor

Berichtdoor gravo » 27 jul 2013 17:57

boer schreef:baby boy voor die engelse prins Willem en zijn vrouwtje, 24 uur terug al, trouwens.

Leuk hoor voor Kate en haar mannetje!

gravo
'Von Gott wissen wir nichts. Aber dies Nichtwissen ist Nichtwissen von Gott'
(Franz Rosenzweig, Der Stern der Erlösung)

mealybug
Generaal
Generaal

Berichtdoor mealybug » 27 jul 2013 21:40

http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuws/b ... 7_tutu_god

''De Zuid-Afrikaanse aartsbisschop en vredesicoon Desmond Tutu zou liever naar de hel gaan dan naar een homofobe hemel!
Dat heeft hij gezegd bij de lancering van een campagne van de Verenigde Naties voor gelijke rechten voor holebi's in Kaapstad.
"Ik zou weigeren naar een homofobe hemel te gaan", zei Tutu in Kaapstad. "Nee, ik zou zeggen dat het me spijt maar dat ik liever naar die andere plek zou gaan."

De aartsbisschop deed zijn uitspraken bij de lancering van een campagne van de Verenigde Naties voor gelijke rechten voor holebi's.''

yobem
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor yobem » 27 jul 2013 21:45

#like #tutumania

Terug naar “Archief”