Natuursteen

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Chrissie777
Verkenner
Verkenner

Natuursteen

Berichtdoor Chrissie777 » 18 jun 2013 20:28

Mag je als christen natuurstenen hangertjes dragen, (zoals bergkristal, jade, en kwartsen) ???
En ziet, IK ben met ulieden al de dagen tot de voleinding der wereld. Amen.
והנה, אני איתך תמיד, גם אל סוף העולם. אמן.

refo
Mineur
Mineur

Re: Natuursteen

Berichtdoor refo » 18 jun 2013 20:45

Natuurlijk.
Maar koop het in een verzamelaars- of snuisterijenwinkel en niet in een semi-occult zaakje waar men meent dat iedere steen een eigen magische kracht heeft.
Uiteindelijk bezit een christen de hele wereld, maar gebruik geen zaken die als 'afgodenoffer' dienen of gediend hebben.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 18 jun 2013 21:26

Inderdaad. Waarom zou het niet mogen? Tenzij je gelooft in al die hocus pocus die sommige mensen met 'kristallen' associëren.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

mohamed

Berichtdoor mohamed » 19 jun 2013 09:02

Wat bedoel je met 'als christen' eigenlijk? Ik bedoel mag het als postbode of keurslager wel? Het blijft een kwestie van smaak maar ik zou die steen niet te zwaar maken als je hem gaat dragen.

Chrissie777
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Chrissie777 » 25 jul 2013 19:49

Sorry voor de late reactie.
Het zit zo dat ik een steen kreeg om te dragen omdat ik een spierziekte heb, het zou helpen als ik die ging dragen.
Inmiddels heb ik dit aan een gast predikant gevraagd en reageerde zo van dat het hem een tikje naar de occulte kant ging.
Ik heb die steen afgedaan, ik draag wel een bergkristal omdat ik hem mooi vind, ik laad die niet op zoals mensen doen, en verbind er niets spiritueels aan, nee hij is mooi.
En ik heb voor mijzelf en mijn moeder een hart gekocht van roze kwarts, zij laad ze wel op, ik heb haar vertelt dat ik dat vanwege mijn geloof niet doe, ik heb dat hart voor haar en mij gekocht omdat ik van haar hou.
En ik vind het best moeilijk dat zij dat wel doet, maar ik mag niet over haar doen en laten beslissen.
Maar ik heb ook natuursteen liggen omdat ik het mooi vind qua kleur, verder doe ik er niets mee.
En ziet, IK ben met ulieden al de dagen tot de voleinding der wereld. Amen.
והנה, אני איתך תמיד, גם אל סוף העולם. אמן.

meribel
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor meribel » 25 jul 2013 20:17

hoe kan je een steen opladen dan?
Ik heb nu een idee zoals je een ballon kan opladen door heel erg te wrijven dan blijft hij even aan het plafond plakken.

(ja, ik heb natuurkunde al vroeg laten vallen..)

JHM
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor JHM » 25 jul 2013 21:19

Chrissie777 schreef:Sorry voor de late reactie.
Het zit zo dat ik een steen kreeg om te dragen omdat ik een spierziekte heb, het zou helpen als ik die ging dragen.
Inmiddels heb ik dit aan een gast predikant gevraagd en reageerde zo van dat het hem een tikje naar de occulte kant ging.
Ik heb die steen afgedaan, ik draag wel een bergkristal omdat ik hem mooi vind, ik laad die niet op zoals mensen doen, en verbind er niets spiritueels aan, nee hij is mooi.
En ik heb voor mijzelf en mijn moeder een hart gekocht van roze kwarts, zij laad ze wel op, ik heb haar vertelt dat ik dat vanwege mijn geloof niet doe, ik heb dat hart voor haar en mij gekocht omdat ik van haar hou.
En ik vind het best moeilijk dat zij dat wel doet, maar ik mag niet over haar doen en laten beslissen.
Maar ik heb ook natuursteen liggen omdat ik het mooi vind qua kleur, verder doe ik er niets mee.

Zelf kreeg ik een aantal maanden geleden last van samentrekkende spieren en spierpijnen / spierkrampen. Erg vervelend. Een vriend van me gaat naar een fysiotherapeut die 'applied kinesiology' beoefent, wat werkt met je energiebanen. Hij drukt dan op bepaalde punten waar energie vast zit in je lichaam waarna het vrijkomt. Die vriend van me sfeert er bij. Nadat ik nog eens goed op zijn website keek zag ik dat hij zich ook bezig houdt met de geest, energie en het helal. Ook met mijn studiegroep besproken en iedereen was het er wel mee eens dat dit toch wel naar het spirituele neigt. Ben uiteindelijk niet naar die man gegaan maar wel bidden om genezing en de reguliere weg van de medische wetenschap van huisarts naar neuroloog. Gaat nu een heel stuk beter. Ik wil je aanraden om je verre te houden van occulte en spirituele zaken. De medische wetenschap is ver ken kundig, maar laten we niet vergeten dat waar de medische wetenschap ophoudt God verder gaat.
Alleen als je heimwee hebt kom je thuis.

remarco
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor remarco » 26 jul 2013 22:20

Je 'laadt een steen op' die bepaalde gezondheidsklachten moet wegnemen.

(1) je voert rituelen uit voor een steen. Ja, het 'opladen' is gewoon een ritueel, ook al gebruik je een ander woord.
(2) je kent genezende krachten toe aan een steen.

Klinkt als afgoderij.
Dat er andere woorden worden gebruikt als 'natuur' en 'opladen' en 'energie' maakt daar geen verschil.

Terug naar “[Religie] - Open forum”