Welke rol vervult Refoweb in jullie geloofsleven

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

boer
Majoor
Majoor

Re: Welke rol vervult Refoweb in jullie geloofsleven

Berichtdoor boer » 19 jul 2013 16:44

Teus schreef:
Zou je dit toe kunnen lichten. Boer?

Tuurlijk :-)
Ik ben van mening dat je iemand die homo is, niet kunt veroordelen, want geaardheid is geen keuze.
Ik maak niet zozeer een verschil tussen praktiserende en niet-praktiserende homo's, maar meer tussen homo's die zich bekeerd hebben en niet bekeerde homo's.
Zo kan de hele gemeente zich helemaal volgens de wet gedragen, maar als de overgave en belijdenis van zonden ontbreekt, als mede de liefde, is het allemaal voor niets.
Eérst bekering en geloof, dan zal de rest ook geschonken worden

Lucas 12: 31-32, 34. "Zoekt eerst zijn Koninkrijk, en dat andere zal als een toegift u geworden. Vrees niet, kleine kudde; want het is uws Vaders welbehagen u het Koninkrijk te geven... want waar uw schat is, daar zal ook uw hart zijn."
"Het belangrijke woord van Jesus tot zijn discipelen is: 'opgeven' (loslaten). Zodra wij deze woorden van Jesus bekijken, vinden wij dat het de meest revolutionaire verklaring is die mensen oren ooit gehoord hebben. 'Zoek allereerst het Koninkrijk van God'. We beredeneren precies het tegenovergestelde, zelfs de meest geestelijk ingestelde van ons -- 'Maar ik moet leven; ik moet zoveel geld maken; ik moet mijzelf kleden; ik moet eten'. De grootste bezorgdheid van ons leven is niet het Koninkrijk van God, maar hoe wij onszelf gereed maken voor ons leven. Jezus draait het precies andersom: Heb eerst een goede verwantschap met Jesus, onderhoud dát als de grote zorg van ons leven, en laat nooit uw bezorgdheid bezig zijn met andere dingen."

aldus Oswald Chambers

maar goed, dat zal wel weer te arminiaans zijn voor de gemiddelde calvinist :mrgreen:

Teus
Majoor
Majoor

Berichtdoor Teus » 19 jul 2013 21:29

boer schreef:

Tuurlijk :-)
Ik ben van mening dat je iemand die homo is, niet kunt veroordelen, want geaardheid is geen keuze.
Ik maak niet zozeer een verschil tussen praktiserende en niet-praktiserende homo's, maar meer tussen homo's die zich bekeerd hebben en niet bekeerde homo's.
Zo kan de hele gemeente zich helemaal volgens de wet gedragen, maar als de overgave en belijdenis van zonden ontbreekt, als mede de liefde, is het allemaal voor niets.
Eérst bekering en geloof, dan zal de rest ook geschonken worden

Lucas 12: 31-32, 34. "Zoekt eerst zijn Koninkrijk, en dat andere zal als een toegift u geworden. Vrees niet, kleine kudde; want het is uws Vaders welbehagen u het Koninkrijk te geven... want waar uw schat is, daar zal ook uw hart zijn."
"Het belangrijke woord van Jesus tot zijn discipelen is: 'opgeven' (loslaten). Zodra wij deze woorden van Jesus bekijken, vinden wij dat het de meest revolutionaire verklaring is die mensen oren ooit gehoord hebben. 'Zoek allereerst het Koninkrijk van God'. We beredeneren precies het tegenovergestelde, zelfs de meest geestelijk ingestelde van ons -- 'Maar ik moet leven; ik moet zoveel geld maken; ik moet mijzelf kleden; ik moet eten'. De grootste bezorgdheid van ons leven is niet het Koninkrijk van God, maar hoe wij onszelf gereed maken voor ons leven. Jezus draait het precies andersom: Heb eerst een goede verwantschap met Jesus, onderhoud dát als de grote zorg van ons leven, en laat nooit uw bezorgdheid bezig zijn met andere dingen."

aldus Oswald Chambers

Dank je Boer

Ik wil graag mijn visie er over uitspreken en tracht het zo te doen zo God het verlangd want wat ik er van vind is geheel niet belangrijk, het gaat er om wat God er van vindt.

Mij valt op dat de omgang van mensen van het zelfde geslacht steeds normaler wordt, ook bij christelijke mensen. Christenen en christelijke mensen is bij God een groot verschil.
Overheden keuren zelfs huwelijken goed. Nederland als een van de eersten. Weet je hoe afschuwelijk Gods doel geruïneerd wordt? Gods doel van het huwelijk is dat het zaad tot Hem komt om Hem te loven en te prijzen en Hem groot te maken. Dit wordt op de meest rigoureuze manier tegengewerkt. Zelfs kinderen worden geadopteerd, ook geheel tegen Gods plan. God heeft de vrouw en de man verschillend gemaakt om kinderen op de wereld te zetten. God heeft kinderen zo gemaakt dat ze vaderlijke en moederlijke zorg nodig hebben. 2 homo’s kunnen een kind geen moederlijke liefde geven en andersom voor lesbo’s. Er komt dan ook een geweldige egoïsme bij kijken, zij willen een kind, iedereen met een normaal verstand kan nagaan dat het super slecht is voor een kind, er is geen twijfel over mogelijk, maar doen het toch.
Homofilie….. het is een gruwel in Gods ogen. Het huwelijk is na Genade een van de belangrijkste instellingen die Hij gedaan heeft en waarin Hij verblijdt wordt dat het vanuit hem beleefd wordt.

We kunnen en mogen geen mens veroordelen en ook niet verachten. Als je de voetstappen van de Heere Jezus wilt drukken moet je ze lief hebben want God houdt van ze, wie het ook is en wat ze ook gedaan hebben. God hield ook van Hitler.
Hun foute gedrag en hun daden mogen we verachten, moet we verachten omdat het van de duivel is. Homofilie is absoluut niet van God, daar zijn we het wel over eens. Alles wat niet van God is, is van de duivel.

Je zegt dat je een geaardheid niet kunt veroordelen, ik ben van mening dat je een negatieve geaardheid mag veroordelen. Wil nog niet zeggen dat homofilie een geaardheid is, het wordt zo snel beweerd, om er achter te schuilen. Je mag er niets van zeggen je moet het normaal vinden dat iemand zo is. Weet je, ze vinden het zelf niet eens normaal, ze moeten allemaal zogenaamd “uit de kast komen”, hun schaamte overwinnen. Tjonge wat goed van je zeg dat je er over durft te beginnen dat je het overwonnen hebt, je bent voor ons niemand anders geworden hoor, we respecteren het, er is zelfs respect voor grove zonden door de duivel bedacht. Voor de desbetreffende homo: fijn hoor, wat een lieve mensen dat ze me accepteren er is een last van me af, wat zullen ze van me zeggen vroeg ik me steeds af. Wat God ervan vindt maakt niet uit. Het is foute boel Boer, ik zeg altijd als je God er geen zegen over kan vragen en God er niet voor kan danken met een oprecht hart is het niet goed. Als je verlangen oprecht is dat je ervan af wilt en je vraagt God om hulp, doet Hij het absoluut zeker. Ik ben dan ook zeker een homo die zich oprecht bekeerd tot God in korte tijd geen homo meer zal zijn en God zal het hem of haar direct vergeven en zal er nooit meer op terug komen. De duivel zal hem weten te vinden, die lafaard kom altijd op je oude zonden terug. God kijkt er nooit meer op terug maar hij duikt er direct op af. Maar ook daarmee zal God helpen.

Laten we voorop stellen dat God wilt dat we bij Hem komen zoals we zijn, als we God zoeken maakt het Hem totaal niet uit wie we zijn of wat we gedaan hebben want Hij houd van je met een onbegrijpelijke liefde.

Volgens de wet leven zonder Genade noemt God allemaal ijdelheid, het leidt je tot niets. Wat……je zult ervoor gestraft worden want je geeft de meer voorkeur aan regeltjes als dat je God serieus neemt. Dat je God niet serieus neemt is de grootste zonden die je kunt doen
In de hel zal een ieder gestraft worden om de zonden maar dat je God niet serieus genomen hebt zal God je vele malen meer toerekenen. Helaas gebeurt dat in vele kerken.

Je schrijft: Hebt eerst een goede verwantschap met de Heere Jezus, dat is zeker waar, het is een eerste vereiste maar heel moeilijk, we hebben God daarvoor nodig om een goede relatie met de Heere Jezus te hebben. Die kunnen we alleen maar hebben als we toelaten dat Hij in ons leven regeert en afhankelijk van Hem zijn en Hem volledig vertrouwen. Het lukt echt niet als je in de zonden leeft. Als je een hechte relatie met de Heere Jezus hebt dan durf je niets meer zelf te beslissen, Hij heeft de regie in je leven. Als je dan bv buiten loopt met een blij hart vol van liefde, vertrouwen en nabijheid, dan voel je Zijn aanwezigheid als een deken over je heen, dan wil je het wel uitschreeuwen: “Ik weet dat mijn verlosser leeft”.

Dan is het zo dat de duivel chagrijnig is als je ’s morgens wakker wordt omdat je niets anders doet dan God groot maken en hij er niet tussen kan komen.

Ik stop ermee Boer, ik kan toch niet ophouden.
„Doch een ongeestelijk mens aanvaardt niet hetgeen van de Geest Gods is.” 1 Kor.2:14a

boer
Majoor
Majoor

Berichtdoor boer » 19 jul 2013 23:24

schelpje3 schreef:Al die thuisblijvers en eigen-evangelisten, maken dat er nog meer dwaalleren komen.
En dat zijn juist diegenen die altijd met Paulus aankomen en zijn citaten.

wordt over devolgende ''citaten'' van Paulus wel eens gepreekt bij jullie?

1 Ik spreek de waarheid in Christus, ik lieg niet, want mijn geweten betuigt mij dit mede door de Heilige Geest:

2  Ik heb een grote smart en een voortdurend hartzeer.

3  Want zelf zou ik wel wensen van Christus verbannen te zijn ten behoeve van mijn broeders, mijn verwanten naar het vlees;

4  immers, zij zijn Israelieten, hunner is de aanneming tot zonen en de heerlijkheid en de verbonden en de wetgeving en de eredienst en de beloften;

5  hunner zijn de vaderen en uit hen is, wat het vlees betreft, de Christus, die is boven alles, God, te prijzen tot in eeuwigheid! Amen.

boer
Majoor
Majoor

Berichtdoor boer » 19 jul 2013 23:46

elbert schreef: Ik ben nogal sceptisch over de gedachte dat je op geloofsgebied een enorme individualist kunt zijn en tegelijkertijd claimt dat je tot die ene christelijke gemeente behoort. Dat komt als het goed is tot uitdrukking in je lokale gemeente.

Klopt, in Rom 9 gaat het echter ook over een nationale verkiezing en niet over een individuele verkiezing.
Sommige mensen hebben deze nationale verkiezing echter ook tot een persoonlijke verkiezing gemaakt, ondanks dat het geheel tegen de context in gaat.

mohamed

Berichtdoor mohamed » 20 jul 2013 01:41

schelpje3 schreef:Al die thuisblijvers en eigen-evangelisten, maken dat er nog meer dwaalleren komen.
En dat zijn juist diegenen die altijd met Paulus aankomen en zijn citaten.

boer schreef:Valt wel mee, toch?

Van 1571 tot 1816: Nederduits Gereformeerde Kerk (NGK)
Vanaf 1619: Remonstrantse Broederschap
Van 1816 tot 2004: Nederlandse Hervormde Kerk (NHK)
Van 1834 tot 1869: Christelijke afgescheiden gemeenten
Van 1834 tot 1869: Gereformeerde Kerken onder het Kruis (GKohK)
Van 1840 tot 1907: Ledeboeriaanse gemeenten
Vanaf 1869: Christelijke Gereformeerde Kerken (CGK)
Van 1886 tot 1892: Nederduits Gereformeerde Kerken (NdGK)
Van 1892 tot 2004: Gereformeerde Kerken in Nederland (GKN)
Vanaf 1907: Gereformeerde Gemeente (in Nederland en Noord-Amerika) (GG)
Van 1907 tot 1948: Oud-Gereformeerde Gemeenten (OGG)
Van 1922 tot 1948: Federatie van Oud-Gereformeerde Gemeenten
Van 1926 tot 1946: Gereformeerde Kerken in Hersteld Verband
Vanaf 1944: Gereformeerde Kerken vrijgemaakt (GKV)
Van 1947 tot 1968: Christelijke Gereformeerde Gemeenten (CGG)
Vanaf 1948: Oud Gereformeerde Gemeenten in Nederland (OGGiN)
Vanaf 1953: Gereformeerde Gemeenten in Nederland (GGiN)
Vanaf 1968: Nederlands Gereformeerde Kerken (NGK)
Vanaf 1980: Gereformeerde Gemeenten in Nederland (buiten verband)
Vanaf 2003: Gereformeerde Kerken in Nederland (hersteld)
Vanaf 2004: Hersteld Hervormde Kerk (HHK)
Vanaf 2004: Protestantse Kerk in Nederland (PKN)
Vanaf 2004: Voortgezette Gereformeerde Kerken in Nederland (VGKiN)
Vanaf 2007: Oud Gereformeerde Gemeenten buiten verband (OGGbv)
Vanaf 2009: Gereformeerde Kerken Nederland.

http://www.refdag.nl/kerkplein/kerknieu ... e_1_754297

Touche!

mohamed

Berichtdoor mohamed » 20 jul 2013 01:52

mohamed schreef:Nee Elbert, ik heb niet gezegd dat ik het enige kind van Sara ben, maar het was een tegenreactie op jouw opmerking dat de katholieke kerk jouw moeder is.

elbert schreef:Volgens mij was dat niet mijn opmerking, maar heb je dat uit mijn opmerking geconcludeerd. Overigens is dat geen vreemde conclusie. Als je met "katholieke" kerk de ene algemene christelijke kerk bedoelt, dan houd ik mijn opvatting nog steeds staande. Want het Jeruzalem dat boven is, is de woonplaats van allen die tot die ene algemene christelijke kerk behoren. Want die kerk (gemeente) is de Bruid van Christus en de individuele gelovigen zijn kinderen van God, kinderen van het licht, kinderen van de apostelen (3 Joh. 4). En zo is die kerk ook onze moeder. Want hoe zal een kind opgroeien zonder de redelijke, onvervalste moedermelk (1 Petr. 2:2)?

Ja, dat is ook de katholieke kerk waar ik op doel, nee dan begrijpen we elkaar.

Verder wou je toch niet beweren dat het lichaam van Christus het al tweeduizend jaar zonder vast voedsel moet stellen? Hoe wij op kunnen groeien zonder onvervalste moedermelk is door begerig te zijn naar vast voedsel (1 Kor 3,2) en er voor te zorgen dat we dat kunnen verdragen.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 20 jul 2013 15:16

Volgens wiki:
Refoweb richt zich op orthodox-protestantse jongeren, de bevindelijk-gereformeerden onder hen in het bijzonder (de groep die ook wel als reformatorischen wordt aangeduid). De gereformeerde signatuur is onder meer zichtbaar door aankondigingen van de SGP-jongerendagen op de hoofdpagina van de website. Op de website kan worden gechat, gepost op het forum en kunnen er vragen gesteld worden aan een team van meer dan 150 deskundigen, onder wie een groot aantal predikanten uit een breed scala aan kerken.
Refoweb ging van start in 2001. De site werd opgezet om christelijke jongeren van de gereformeerde gezindte een plek op het internet te bieden waar ze elkaar konden ontmoeten om te praten over hun geloof en andere zaken. Het woord 'refo' in de titel, dat doorgaans door niet-reformatorischen als scheldwoord wordt gebruikt, werd met opzet als geuzennaam aangenomen.

Mmmm.... :-k

boer
Majoor
Majoor

Berichtdoor boer » 20 jul 2013 16:22

schelpje3 schreef:Volgens wiki:
Refoweb richt zich op orthodox-protestantse jongeren, de bevindelijk-gereformeerden onder hen in het bijzonder (de groep die ook wel als reformatorischen wordt aangeduid). De gereformeerde signatuur is onder meer zichtbaar door aankondigingen van de SGP-jongerendagen op de hoofdpagina van de website. Op de website kan worden gechat, gepost op het forum en kunnen er vragen gesteld worden aan een team van meer dan 150 deskundigen, onder wie een groot aantal predikanten uit een breed scala aan kerken.
Refoweb ging van start in 2001. De site werd opgezet om christelijke jongeren van de gereformeerde gezindte een plek op het internet te bieden waar ze elkaar konden ontmoeten om te praten over hun geloof en andere zaken. Het woord 'refo' in de titel, dat doorgaans door niet-reformatorischen als scheldwoord wordt gebruikt, werd met opzet als geuzennaam aangenomen.

Mmmm.... :-k

Altijd weer diezelfde, ontzettend betreurenswaardige wanhoopskreet , wanneer je je argumenten niet meer kunt staven, he?
geef je nu eens over, joh.
Of hou je aan de topictitel.
Atheisten en boedisten, geen probleem, we gaan er zelfs reisjes mee maken, maar o wee, als een homo tot bekering komt en zijn zonden wil laten afwassen, he?

mohamed

Berichtdoor mohamed » 20 jul 2013 19:50

Zo is het maar net boer, alles wat christelijk is maar niet gereformeerd is erger dan een atheïst in hun ogen. Kennelijk is het niet iedereen gegeven om door de façade heen te prikken.

alexander91
Majoor
Majoor

Berichtdoor alexander91 » 21 jul 2013 08:17

mohamed schreef:Zo is het maar net boer, alles wat christelijk is maar niet gereformeerd is erger dan een atheïst in hun ogen. Kennelijk is het niet iedereen gegeven om door de façade heen te prikken.
ahem... ik noem mezelf ook gereformeerd, maar ik zie dit niet zo... leuk om dit van christenbroeders te horen! Jullie laten het juiste voorbeeld van liefde zien...

...Bestrijd het kwade door het goede te doen...
"an argument is what convinces reasonable men and a proof is what it takes to convince even an unreasonable man." Alexander Vilenkin

boer
Majoor
Majoor

Berichtdoor boer » 21 jul 2013 09:11

God formeert.
Wij kunnen formeren, ré-formeren, hervormen, herstellen, in verband blijven of buiten verband gaan, en vervolgens zeggen, ''ho, je mag niet meer meedoen, tenzij je ónze regels volgt.''
Dat is wat Schelpje weer eens laat zien.
Daar had ik het over.

mohamed

Berichtdoor mohamed » 21 jul 2013 10:43

mohamed schreef:Zo is het maar net boer, alles wat christelijk is maar niet gereformeerd is erger dan een atheïst in hun ogen. Kennelijk is het niet iedereen gegeven om door de façade heen te prikken.

alexander91 schreef:ahem... ik noem mezelf ook gereformeerd, maar ik zie dit niet zo... leuk om dit van christenbroeders te horen! Jullie laten het juiste voorbeeld van liefde zien...

...Bestrijd het kwade door het goede te doen...

Dat je gereformeerd bent hoefde je mij niet te vertellen, maar waarom hoor ik je dan nooit als Schelpje of Schaapje kwaad met kwaad bestrijdt? :-oo

Dat jij me aanklaagt omdat ik de gereformeerde leer ter discussie stel is een verkapte vorm van het houden van de wet der zonde. Echter ken ik de protestante vruchten van mijn jeugd af aan doordat ik in een gereformeerd dorp ben opgegroeid en wil best advocaatje met je spelen met de wet als rechter. Om te beginnen mag je me verklaren waarom jullie twee keer voor hetzelfde eten bidden i.p.v. één keer. ;)

alexander91
Majoor
Majoor

Berichtdoor alexander91 » 21 jul 2013 14:30

mohamed schreef:Dat je gereformeerd bent hoefde je mij niet te vertellen, maar waarom hoor ik je dan nooit als Schelpje of Schaapje kwaad met kwaad bestrijdt? :-oo
misschien omdat je niet in alle topics leest? Er zijn er genoeg waarin je kunt lezen dat deze opmerking van je onzin is en gebasseerd op een vooroordeel blijkbaar..

mohamed schreef:Dat jij me aanklaagt omdat ik de gereformeerde leer ter discussie stel is een verkapte vorm van het houden van de wet der zonde.
Dat je de gereformeerde leer ter discussie stelt zal me worst wezen, maar dat doe je helemaal niet. Wat je doet, is het op een hoop vegen van mensen die in gereformeerde kerkgemeenschappen zitten en zeggen dat deze mensen niet-gereformeerden erger vinden dan atheisten. In je reacties heb je het niet over de leer, maar over de mensen.
mohamed schreef:Echter ken ik de protestante vruchten van mijn jeugd af aan doordat ik in een gereformeerd dorp ben opgegroeid en wil best advocaatje met je spelen met de wet als rechter. Om te beginnen mag je me verklaren waarom jullie twee keer voor hetzelfde eten bidden i.p.v. één keer. ;)
Ik snap niet waarom je dit wilt, maar blijkbaar denk je dat je mij zo het licht kunt laten zien. Ik bid een keer voor het eten en dan dank ik er ook gelijk voor (en voor andere zaken). Dus waar je het vandaan haalt dat ik twee keer voor hetzelfde eten bid, mag je mij dan ook haarfijn uitleggen.

Nog altijd pleit het je niet vrij van het kwade bestrijden met het goede.

Mij evenmin, maar als ik het niet doe, is dat toch geen reden voor anderen om het ook maar niet te doen? Of mag je de Bijbel terzijde schuiven als anderen dat ook doen?
"an argument is what convinces reasonable men and a proof is what it takes to convince even an unreasonable man." Alexander Vilenkin

mohamed

Berichtdoor mohamed » 21 jul 2013 20:38

alexander91 schreef:Nog altijd pleit het je niet vrij van het kwade bestrijden met het goede.

Die onder de wet zijn willen zich vrijpleiten, maar ik weet dat ik onder de genade ben (Rom 6,14) en dat niemand goed is dan Eén.

'Ik doe de genade Gods niet te niet; want indien de rechtvaardigheid door de wet is, zo is dan Christus tevergeefs gestorven.' (Gal 2,21)

Wat ik bedoelde te zeggen is dat de vruchten die de gereformeerde leer teweeg heeft gebracht me slecht smaken, maar dat betekent niet dat ik elk mens afschrijf wat zich gereformeerd noemt of afkomstig is uit een gereformeerde omgeving. Integendeel, maar vaak merk ik dat het gewoon geen zin heeft om een theologische discussie aan te gaan want ze zoeken enkel bevestiging voor iets wat ze van mij niet krijgen. We kunnen dus beter over het weer praten en een ijsje eten terwijl we lekker door Rome fietsen op een warme zondag.

Teus
Majoor
Majoor

Berichtdoor Teus » 21 jul 2013 22:24

mohamed schreef: We kunnen dus beter over het weer praten en een ijsje eten terwijl we lekker door Rome fietsen op een warme zondag.

Wel van thuis meenemen hé, dat ijsje. :schaterlach:
„Doch een ongeestelijk mens aanvaardt niet hetgeen van de Geest Gods is.” 1 Kor.2:14a

Terug naar “[Religie] - Open forum”