Zwanger deel 14

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Re: Zwanger deel 14

Berichtdoor schelpje3 » 15 jul 2013 14:25

nelly schreef:waar vullen jullie je verlof-tijd een beetje mee in?
Toen ik werkte keek ik er echt naar uit, maar nu het eenmaal aangebroken is, heb ik ook wel weer zin om aan het werk te gaan.. :oops: 6 weken thuis vindt ik eerlijk gezegd flink lang... :oops:
Had van te voren wel een lijstje gemaakt, maarja dat slinkt aardig hard na een paar daagjes..
Ben niet echt iemand die op de bank gewoon ff lekker gaat zitten, ben graag bezig ;) :)
Iemand nog ideeen? :-oo

Ik zou toch maar genieten van de rust, je krijgt het straks druk genoeg en een tekort aan (nacht)rust. :wink:
Wordt er nog gebreid door de jonge a.s. moeders?

juffiejuf
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor juffiejuf » 15 jul 2013 14:37

@ nelly; kun je niet met vriendinnen/familie afspreken? Kan me voorstellen dat een 'to-do lijstje' slinkt na een aantal dagen.

@ schelpje3; breien laat ik graag aan een ander over :D Eerlijk gezegd vind ik gebreide kleertjes etc. ook niet eens mooi...

@ vpk; 20 wkn echo was gelukkig goed ja. Het geeft natuurlijk geen garanties maar toch blij dat het tot nu toe goed eruit ziet. Klopt dat ik zelf medicijnen gebruik. Het gaat tot nu toe goed samen. Spannend zal het wel blijven want ik zit nu eigenlijk op de maximale dosering wat ik kan gebruiken voor het kindje. Vorige zwangerschap begonnen de klachten na ongeveer 24 weken dus ik ben blij en dankbaar voor elke goede dag/week!

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 15 jul 2013 14:44

juffiejuf schreef:
@ schelpje3; breien laat ik graag aan een ander over :D Eerlijk gezegd vind ik gebreide kleertjes etc. ook niet eens mooi...

Dan heb je mijn creaties nog nooit gezien. :wink:
Als ik op kraambezoek ga, maak ik de moeders heel blij met mijn zelfgebreide kleertjes.
Nu moet je niet denken aan dat spul in die braderiekraampjes of andere goededoeleinden, gebreid door lieve oma's.
Ik brei ten eerste met heel fijne naalden, nummer 2, vaak met zachte pasteltintjes en dan dat waarvan ik zeker weet dat de moeder dit mooi gaat vinden.
Je hebt dan echt iets wat niemand anders heeft, want ik brei sowieso voor ieder wat anders.
Een hippe jonge mam krijgt van mij iets anders dan een traditionele (evt. wat oudere) moeder.
Maar vind jij het moeilijk, of geen zin?
Mijn moeder had noooooit gedacht dat ik nog eens zelf de wieg zou bekleden en kleertjes zou breien. Ik had voor nuttig handwerken (zo heette dat) nl. altijd een dikke onvoldoende.
Ik vond het stom.

juffiejuf
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor juffiejuf » 15 jul 2013 15:01

@schelpje3; bij gebreide kleertjes denk ik idd aan dat spul in goede-doelen-kraampjes. Daar loop ik altijd hard aan voorbij :wink: Breien heb ik zelf niet mee gedaan sinds zeer lange tijd. Het is niet dat ik er geen tijd voor kan maken maar die tijd die ik heb besteed ik gewoon liever aan andere dingen. Ik kan wel naaien maar breien is gewoon m'n ding niet....

nelly
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor nelly » 15 jul 2013 15:02

[quote="juffiejuf"]@ nelly; kun je niet met vriendinnen/familie afspreken? Kan me voorstellen dat een 'to-do lijstje' slinkt na een aantal dagen.
[/quote]

Helaas werken al mn vrienden/vriendinnen, en fam. woont ver weg.. en tja.. dan zit je ook nog met vakanties dat mensen weg zijn.. ;)

Breien doe ik niet, maar naaien wel, zoals klamboe voor het bedje, lakentjes, lampenkapjes, kruikenzakken, slingers etc.
Verder heb ik van karton slingers gemaakt van 'Hoera xxxx geboren!'
Afbeelding

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 15 jul 2013 15:23

Toen ik werkte keek ik er echt naar uit, maar nu het eenmaal aangebroken is, heb ik ook wel weer zin om aan het werk te gaan.. :oops: 6 weken thuis vindt ik eerlijk gezegd flink lang... :oops:
Had van te voren wel een lijstje gemaakt, maarja dat slinkt aardig hard na een paar daagjes..
Ben niet echt iemand die op de bank gewoon ff lekker gaat zitten, ben graag bezig ;) :)

Lekker de hort op gaan nu het nog kan :D Ik heb tot 36 weken gewerkt en was ook ''bang'' dat ik mij ging vervelen... Maar wij zijn nog een midweek op vakantie geweest en met 38w en 1 dag ben ik bevallen.
Dus je weken voor de bevalling kunnen heeel snel gaan. Lekker van de zon genieten enz

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 15 jul 2013 17:06

Ik werkte maar 2 dagen in de week. Tot 1 augustus heb ik gewerkt (en ik was eind september uitgerekend) officieel op papier, een paar weken er voor had ik vakantie.
Ik heb me niet verveeld, we zaten midden in een verbouwing en wij deden volop leuke dingen (we gingen veel uit zeg maar).

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 15 jul 2013 19:13

Ik houd in mijn verlof altijd een soort van grote schoonmaak en bak en kook de vriezer vol :oops: . De weken voor de bevalling vliegen altijd om. Deze keer was ik nog niet eens klaar toen de kleine zich al aandiende. Maar misschien scheelt het ook wel of het je eerste is of er al meer hebt rondlopen. Ik kom in ieder geval tijd te kort.

@ schelpje Breien is aan mij niet besteed. Ik ben er te slordig voor denk ik. Mijn schoonmoeder breit wel altijd voor de kinderen. Erg leuk.

Stip
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Stip » 17 jul 2013 10:14

@Nelly, zo rustig krijg je het inderdaad nooit meer, maar goed daar heb je nu niks aan. Misschien je klusjes een beetje verdelen? Zodat je elke dag wat doet? Zelf ging ik bij de eerste inderdaad ook op pad, wel naar familie die verder weg woonde, was je gelijk weer een dag onder de pannen. En eigenlijk moest ik ook nog veel voorbereiden voor de komst van de kleine, dus de dagen vulden zich wel. Mn man werkt 4 dagen, dus we hadden elke week een gezellige dag samen.
"Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen."
Dietrich Bonhoeffer

meribel
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor meribel » 17 jul 2013 10:42

@nelly, die verveling is zeer herkenbaar.
En dan beviel ik ook nog altijd twee weken overtijd.

Ik ging vooral eten......

Nee, is niet aan te raden :mrgreen:

(Weet nu wel hoe je de perfecte cake bakt )

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 17 jul 2013 10:44

Die laatste weken vond ik ook niet fijn. Bij de oudste was ik met 33 weken al met verlof omdat er veel agressie op de groep was waar ik toen werkte, dus dat ging niet samen met mijn dikke buik.
Maar wat duurden die 7 weken lang. Sowieso wist ik toen niet of we een jongen of meisje kregen, dus lekker naaien voor hem/haar vond ik ook niet zo leuk.
Bij de jongste ben ik met 36 weken met verlof gegaan en had ik er al 1 rondlopen, dat scheelde sowieso al. En ik wist dat we een meisje kregen, dus heb ik veel zitten naaien. Maar alsnog was ik het met 39 weken helemaal zat. Was blij dat ze 3 dagen later kwam :D
Het zoontje van mijn vriendin kwam met 42 weken, spontaan, maar die vond het nog zo heerlijk om rond te lopen, die had al met de verloskundige afgesproken dat ze gewoon verder zou lopen na de 42 weken. Pff, ik vind het knap :mrgreen:
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 17 jul 2013 11:34

MissF schreef:Het zoontje van mijn vriendin kwam met 42 weken, spontaan, maar die vond het nog zo heerlijk om rond te lopen, die had al met de verloskundige afgesproken dat ze gewoon verder zou lopen na de 42 weken. Pff, ik vind het knap :mrgreen:

Ik liep ook altijd veel langer, en omdat het vruchtwater helder bleef, mocht ik het gewoon afwachten (ik denk dat dat nu anders is?)

Hebben jullie gisteravond die verloskundige gezien in K7vdB? Ze had een berisping gehad van het tuchtcollege, ik vond het een nogal "ingewikkeld" verhaal.

christien
Majoor
Majoor

Berichtdoor christien » 18 jul 2013 12:10

Na aanleiding van je post heb ik het stukje even gekeken van K&vdB.
Ik vindt het wel een duidelijk verhaal, verder zal ik geen oordeel vellen of dat de berisping juist is.
Wat vind je er onduidelijk aan?

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 18 jul 2013 12:36

christien schreef:Na aanleiding van je post heb ik het stukje even gekeken van K&vdB.
Ik vindt het wel een duidelijk verhaal, verder zal ik geen oordeel vellen of dat de berisping juist is.
Wat vind je er onduidelijk aan?

Verloskdge woont in het Noorden, vrouw in kwestie woont in Brabant. Ze was onder behandeling van een gyn. Mevrouw zat in het publiek, maar wilde verder geen commentaar geven.

Verloskdge ging "aan de slag", mevrouw wilde beslist niet naar het ziekenhuis, maar het vorderde niet. Dus toch naar het ziekenhuis. Hoe hebben ze hen daar ontvangen?
Was het nu toch een geval "eigenwijsheid"?
Of overschatting? Dat had ik willen horen, nu kregen we alleen een soort verslag hoe het gegaan was.
Er blijkt een netwerk te zijn met populaire vroedvrouwen, ik had daar nog nooit van gehoord, jullie wel?
Wie gaat er, als je in Middelburg woont, nu een vroedvrouw uit den Haag laten komen?
Ik heb geen zin om het nog eens na te kijken, het was warm, heel laat ondertussen pf ik was duffig :D
Maar jij snapt wel hoe het verhaal in elkaar zit begrijp ik?

meribel
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor meribel » 18 jul 2013 15:03

Ik heb knevel en brink niet gekeken maar het nieuws berichtte ook over de vk die zelf voor de rest van haar leven geschorst was. Twee collega's kregen een berisping.

Het waren holistische verloskundigen. Stellen zich beschikbaar voor vrouwen die in het zkh moeten bevallen maar perse niet willen tegen alle medische adviezen in. Bij de geschorste vk heeft het geleid tot de dood van een kindje. Rechter vond het onverantwoordelijk en niet professioneel gedrag om tegen alle adviezen in toch als vroedvrouw iemand te helpen thuisbevallen.

De geschorste vk is het er niet mee eens overigens, maar dat heeft uiteraard te maken met haar holistische overtuigingen,

Terug naar “Archief”