Jezus broer van Adam

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

babbeltje
Mineur
Mineur

Berichtdoor babbeltje » 05 mar 2004 16:00

Skoezie schreef:zegt ie ook :-D

haal snel je post weer weg joh!

Het komt NIET uit de H.C.

Vin

Berichtdoor Vin » 05 mar 2004 16:01

babbeltje schreef:Je bijbelkennis is ook niet goed, dit komt niet uit de Heidelbergse Cath. hoor!!

Tja, whatever weet je. Het komt niet uit de Bijbel, dat was m'n punt.

babbeltje
Mineur
Mineur

Berichtdoor babbeltje » 05 mar 2004 16:02

Vin schreef:
babbeltje schreef:Je bijbelkennis is ook niet goed, dit komt niet uit de Heidelbergse Cath. hoor!!

Rare bijbel heb jij, bij mij staat het er wel in hoor!

Vin

Berichtdoor Vin » 05 mar 2004 16:04

babbeltje schreef:
Vin schreef:

Rare bijbel heb jij, bij mij staat het er wel in hoor!

Je bent lekker sarcastisch, en zwak dat je het op bijbelkennis wilt uitspelen, maar je zet alleen jezelf voor gek. De geloofsbelijdenis is geen bijbelboek.

Skoezie
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Skoezie » 05 mar 2004 16:11

een mens kan foutjes maken Vin
Je hoeft er niet aan te twijfelen of ik gek ben ... die conclusie heb ik zelf al getrokken . JA IK BEN

Vin

Berichtdoor Vin » 05 mar 2004 16:13

Skoezie schreef:een mens kan foutjes maken Vin

Dat klopt. Waarom probeerd ze me dan onderuit te halen op wat ze denkt een foutje van mij? En dat terwijl -zij- het foutje maakt? Ik zei het gewoon, maar ze blijft me proberen te pakken. Sorry hoor, maar dat is niet echt sterk.

Vin

Berichtdoor Vin » 05 mar 2004 16:21

Misschien vind je dat gewoon mening geven (van mij niet dan?), op mij kwam het over alsof ik uitgelachen word over geen bijbelkennis hebben.

Ik vind 't ook een beetje raar dat je het voor dr wil opnemen terwijl ik degene ben die me moest verdedigen tegen een ongegronde aanval op mijn persoon in plaats van m'n argument. Maar ik zal wel een lijstje bij gaan houden van mensen die niet kunnen discusseren ok?

Laat d'r gewoon voor zichzelf opkomen zou ik zeggen, verdedig jij je dan maar als jij iets tegen me zegt waar ik op reageer. :P

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 05 mar 2004 17:10

Hier een tekst waaruit wel blijkt, dat de Vader, de Zoon en de Heilige Geest één zijn:
1 Johannes 5:
7 Want Drie zijn er, Die getuigen in den hemel, de Vader, het Woord en de Heilige Geest; en deze Drie zijn Een.
Afbeelding

Doortje
Mineur
Mineur

Berichtdoor Doortje » 05 mar 2004 17:16

Ja goed zo Daphne! Heb je er nog wat tegen in te brengen Vin?
"Bevalt de nieuwe secretaresse?" " Ja zeker, maar we weten nog niet van wie."

Vin

Berichtdoor Vin » 05 mar 2004 17:36

Doortje schreef:Ja goed zo Daphne! Heb je er nog wat tegen in te brengen Vin?

Wat zijn jullie vreselijk kinderachtig zeg, alleen maar voor je eigen eer. Jullie willen alleen maar 'winnen'.

Ik heb er zat tegen in te brengen. Ik had al opgemerkt dat de tekst in de brief van Johannes tekstvervalsing was (wist alleen 't vers ff niet uit mn hoofd).

Maar nogmaals, voor de slechte verliezers onder u die zo nodig mij te kakken willen zetten in een topic alleen maar omdat ik je een keer in een ander topic heb terechtgewezen over flauwekul, slecht debatteren, drogredenen, en persoonlijke aanvallen (ja dit is een persoonlijk aanval, en ja als terechtwijzing op, hoe typisch, je uitlokking):

Mijn eerste opmerking was dat ik niet inzie waarom ik zou moeten geloven in de drie-eenheid; dat het dus niet relevant is voor mijn zaligheid. Vertel me dan waarom dat zo is als je daar een discussie over wilt aangaan. Ik wil ook nog wel praten over of de drie-eenheid juist is (ik heb niet eens de drie-eenheid ontkent! Slecht lezen is ook een kunst als het je alleen om het winnen gaat)

Ik zou zélfs nog willen praten over 1 Johannes 5 vers 7, maar dan misschien met mensen die willen praten om van gedachten te wisselen, in plaats van om van mij te winnen.

Gegroet.

P.S. Lees om te beginnen eerst maar wat achtergrond info over de Johannine Comma
Laatst gewijzigd door Vin op 05 mar 2004 17:41, 1 keer totaal gewijzigd.

Vrouwe Justitia
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Vrouwe Justitia » 05 mar 2004 17:37

Skoezie schreef:net zoals Jezus symbool staat voor vergeving, lijden en verlossing? Ik weet niet, maar Jezus word ook wel de meerdere Adam genoemt (toch?) misschien is het Adam gewoon in een ander persoon, ik filosofeer gewoon hoor, en geloof het niet.

Je mag dit net zo goed geloven als alles waar je niet zeker van bent. Zo gek is het helemaal nog niet.
Ik ben alleen bang dat je als enige (correctie, een van de weinigen) hier over na zult denken, omdat verder denken dan dat wat je weet, geassocieerd wordt met gevaar.

Heh, dit is eigenlijk de eerste keer dat ik hier over nadenk (bedankt voor de aanzet ;))
Nu, ik filosofeer even door hoor, je mag me wijzen op fouten in gedachtengang (graag, zelfs, fouten zijn er om uit de weg geruimd te worden :P )
Adam was de eerste mens, niet? Maar Jezus was ook de eerste mens, omdat Hij als enige de volmaaktheid volgehouden heeft, hier op aarde. Dus Hij heeft als enige het volledige mens-zijn volbracht.
Daarom was Hij dus eigenlijk de eerste echte mens.

Maar Adam was er toch ook, en toch ook wel mens. En er was toch niemand hem voor, als mens. Dus je kunt ook weer niet zeggen dat hij iets anders was dan eerste mens.
Maar je kunt Jezus niet achterstellen door te zeggen dat hij de zoveelste mens was. Hij moet wel de eerste geweest zijn.
Dus allebei eerste mens.

- hm, ik stop even, ik kan beter eerst mijn gedachten duidelijker uitwerken voor ik ze deel...-

Maar, durft er iemand met me mee te denken... :P (nee, daarmee hoef je Jezus' goddelijkheid niet in twijfel te trekken. Ik zou niet durven met zoiets aan te komen ;))

Groet in Vrede,
VJ
If you want world peace, fight for justice.

Doortje
Mineur
Mineur

Berichtdoor Doortje » 05 mar 2004 17:38

Ik heb er zat tegen in te brengen. Ik had al opgemerkt dat de tekst in de brief van Johannes tekstvervalsing was (wist alleen 't vers ff niet uit mn hoofd).

Ja lekker ja, om teksten die je slecht uitkomen maar tekstvervalsing te noemen :? Zo kan ik het ook....
"Bevalt de nieuwe secretaresse?" " Ja zeker, maar we weten nog niet van wie."

Vin

Berichtdoor Vin » 05 mar 2004 17:43

Doortje schreef:

Ja lekker ja, om teksten die je slecht uitkomen maar tekstvervalsing te noemen :? Zo kan ik het ook....

Problemen met 1 Johannes 5:7
Zorg eerst maar dat je je wat meer achtergrondinformatie hebt voordat je mij beschuldigd van goedkope uitvluchten. Niet alles is zo simpel als je misschien denkt.

Christa
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Christa » 05 mar 2004 23:02

We moeten het Woord het Woord laten. Staat dat in de bijbel, dan moeten we daar niet aan gaan sleutelen.
En over de Drieëenheid. We zullen daar nooit uit komen. Naar ons beperkte menselijke verstand kunnen we dat echt NOOIT begrijpen. Wij kunnen niet en nooit begrijpen dat de Vader, de Zoon en de Heilige Geest één zijn, en toch drie personen. Nooit! Maar dat wordt ook zeker niet door God aan ons gevraagd. Hij vraagt: Heb je Mijn Zoon nodig? En niet of wij alles van de drie-eenheid snappen.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 05 mar 2004 23:45

Waarom zou dat niet te begrijpen zijn dan?
Overigens hoef je niet perse in 3-1heid te geloven hoor. Inspector Morse hier op het forum zal daar ongetwijfeld meer over kunnen vertellen.. :mrgreen:

Terug naar “Archief”