Elkaar bijsturen met liefde, niet met betweterigheid

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

anabana
Verkenner
Verkenner

Elkaar bijsturen met liefde, niet met betweterigheid

Berichtdoor anabana » 17 jul 2013 11:50

Op veel forums zie je vaak dat mensen er niet op uit zijn de naaste te helpen, maar kijken wat ze verkeerd schrijven, moeten we niet het doel hebben elkaar op te bouwen en elkaar te laten groeien in geloof, we leven niet om op aarde het zo goed mogelijk te weten en beter te zijn dan iemand die mischien denk fouten heeft of een leugen gelooft.Er leven veel mensen die misleid worden , breng elkaar bij de waarheid.

Help elkaar altijd, zie jezelf nooit als beter dan de ander.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Re: Elkaar bijsturen met liefde, niet met betweterigheid

Berichtdoor schelpje3 » 17 jul 2013 11:56

anabana schreef:Op veel forums zie je vaak dat mensen er niet op uit zijn de naaste te helpen, maar kijken wat ze verkeerd schrijven, moeten we niet het doel hebben elkaar op te bouwen en elkaar te laten groeien in geloof, we leven niet om op aarde het zo goed mogelijk te weten en beter te zijn dan iemand die mischien denk fouten heeft of een leugen gelooft.Er leven veel mensen die misleid worden , breng elkaar bij de waarheid.

Help elkaar altijd, zie jezelf nooit als beter dan de ander.

Misschien wil je je eerst even voorstellen?
(probeer ik je nu in liefde bij te sturen :D )

coby
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor coby » 17 jul 2013 17:58

Ik heb een topic aangemaakt op een Amerikaans forum met: post iets vriendelijks over iemand en erbij gezegd dat elke keer als ze een lelijke opmerking over iemand maken, ze daar iets positiefs moeten posten, had ik weer overgenomen van iemand anders trouwens.
1Timothy 1:15 Christ Jesus came into the world to save sinners, of whom I am chief

Hero
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Hero » 19 jul 2013 21:39

anabana schreef:moeten we niet het doel hebben elkaar op te bouwen en elkaar te laten groeien in geloof, we leven niet om op aarde het zo goed mogelijk te weten en beter te zijn dan iemand die mischien denk fouten heeft of een leugen gelooft. Er leven veel mensen die misleid worden , breng elkaar bij de waarheid

1-Corint_13:4+6 "... de liefde is [...] niet blijde over ongerechtigheid, maar zij is blijde met de waarheid ..."

Ephez_4:15 "... maar dan groeien wij, ons aan de waarheid houdende, in liefde in elk opzicht naar Hem toe, die het hoofd is, Christus ..."

2-Thess_2:10 "... verlokkende ongerechtigheid, voor hen die verloren gaan, omdat zij de liefde tot de waarheid niet aanvaard hebben, waardoor zij hadden kunnen behouden worden ..."

NB > de liefde voor de waarheid, wordt vaak ten onrechte aangezien voor betweterigheid -- doch de NT bijbelse liefde, heeft altijd deze dubbel`focus, van zowel [A] : voor mensen, als [B] : voor de waarheid -- het mysterie wat de theologen niet begrijpen, is dat : wie de waarheid liefheeft, maar niet *gelooft*, toch van Jezus houdt -- want ... Jezus is DE waarheid !!
Profetie, is de Geschiedenis van de Toekomst

geloof
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor geloof » 26 jul 2013 19:49

Ik heb even geen reacties gelezen hier want ik schreef er al een op schelpje3 waar ik aan de ene kant wel nog steeds achter sta, aan de andere kant niet blij mee ben. Ik schreef het onderwerp erotiek onverboden en ik vind dat mensen steeds expres deden alsof iets niet te begrijpen. In deze post komt mijn toon wat beschuldigend over vind ik, lijkt wat niet zo is.

Toch vond ik het onderwerp best goed gaan wat reacties betreft. Erg vind ik het niet (: Ik kan ook wel iets terugzeggen. Maar nu is het onderwerp gestopt.

geloof
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor geloof » 26 jul 2013 20:05

Dat dit onderwerp nu gestopt is, ik vraag me af hoe erg dat is. Ik bedoel dat ik geen extremist ben. In ieder geval passendheid boven blind door door door

Mijn reactie op dit onderwerp is dus dat de gedachte van bijsturen met liefde, niet betweterigheid 2 ledig kan zijn:

- rekening houdend met hoe een onderwerp ligt in het algemeen, wat de grenzen zijn hoe en wat er in het algemeen over gezegd mag worden en hoe dit ligt voor een iemand

- iedereen kan wel van alles zeggen

- punt is ook of interessant, toevoeging aan dit onderwerp welke mogelijkheden heeft iemand die bijgestuurd wordt om iets terug te zeggen?

geloof
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor geloof » 26 jul 2013 21:07

Ik wil in ieder geval nog even zeggen dat ik het echt een beetje overdreven vond dat yobim echt zo ze interpunctie wou hebbe .

Terug naar “Archief”