Nu alle TV-programma's live op internet: een bedreiging?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Spons
Generaal
Generaal

Re: Nu alle TV-programma's live op internet: een bedreiging?

Berichtdoor Spons » 27 jun 2013 20:00

Echt sommige rechtsgezinde zien in alles de duivel en zijn moer en slecht wat maar slecht kan zijn... zo kan je overal wel wat achter zoeken .. zucht...

Jannette123
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Jannette123 » 27 jun 2013 20:24

Spons schreef:hou oud ben je ...17 ofzo ? ik heb maar even wat uitspraken van jou benadrukt... ik zou zeggen... ga eens (vooral in de periode rond mei ) tv kijken op National Geographic of beter ... huur een dvd of koop een dvd over de tweede wereldoorlog... en zie wat hij aanrichtte .. jij doet het voorkomen alsof het meevalt en twijfelt zelfs of het waar is wat er is gebeurd... ](*,) althans zo kom je wel over... Ik zal niet ontkennen dat tv ook zijn slechte kanten heeft maar jij doet alsof alles slecht is .. tv heeft ook juist zijn mooie kanten . Ik weet nog wel dat de VPRO een hele indrukwekkende serie had over kanker, dat was dan wel 30 jaar terug ofzo... en een andere omroep over bv dementie .. en waarom zou je iets niet onderzoeken als je iets heb gezien op tv.. volgens jou is de bijbel het enige boek wat waar is en daar kan je alles uit halen... beetje kortzichtig natuurlijk. En van een tv kan je niks leren he.... school tv, educatieve programma's of ontstaan van de nederlandse monarchie, natuurdocumantaire;s over de noordpool... flight, over de trek van vogels... nee van TV word je dom en steek je niks op... keurings dienst van Waren , over voedselproductie hoe iets ontstaat of hoe jij aan je zogenaamde scharrelei komt... is dat wel een scharrel kip en wat zijn de eisen aan een scharrelkip.. eh nee je leert niks op tv...

Volgens mij is er bij jou alleen maar ingestampt TV is DUIVElS zonder een gedegen onderbouwing... Jouw kerk is zeker de enige waarachtige kerk van God .... en al die andere kerken hebben het fout...zelfs de zwaardere kerk.... , het gaat er toch om dat jij je fijn voelt in kerk x , je achter die visie staat , maar dat zegt nog niet dat jou kerk de ware is... of dat mijn kerk de ware is...

Uiteraard weet ik heel goed wat Hitler gedaan heeft en ik zal niet ontkennen dat ik er net zo over denk als ieder ander mens die tegen hem is. Het is een vreselijke man geweest. Dat zeker. Alleen ik gaf een extreem voorbeeld wat ik beter niet had kunnen doen dan.

En ik begrijp jou heel goed met het punt dat er ook ''goede'' programma's zijn. Maar dat bedoel ik niet. Het gaat er mij nou net om als je kijkt naar de Nederlandse bevolking, dat er altijd maar die tv aanstaat. Ik zie het bij zoveel gezinnen gebeuren, - kom je binnen - zijn ze tv aan t kijken. En het eerste half uur zeggen ze alleen maar 'hoi' en niet meer. Waardoor ik vervolgens denk; zet die tv uit, verwelkom mij even. Dit geldt niet alleen voor mij (voor het geval dat je het weer opvat dat ik me wel verwelkomt wil voelen) maar ik zie dit gewoon ook met andere mensen gebeuren. Vreselijk! Ik zou er dan ook niet voor kiezen om een tv in mijn woonkamer neer te zetten. Eerste wat je vaak doet is dat stomme ding aanzetten.

En wat jij denkt te weten over mij, vind ik heel prima. Maar ik kan ook zo mijn conclusies trekken over hoe jij denkt en hoe jij bent, maar daar gaat deze hele discussie niet over. Wat maakt het eigenlijk uit hoe oud of hoe jong ik ook ben? Dat veranderd mijn mening niet hoor.

Kortom mijn mening is:

Tv prima, maar ik denk eerder dat het een verslaving wordt en dat het best wel werelds is. En waar wij als christen juist onderscheid in moeten maken.
Speak Life, when the sun won't shine and you don't know why.

xsidd
Majoor
Majoor

Berichtdoor xsidd » 28 jun 2013 09:44

Hoe lang zal het duren voordat men inziet, dat niet de tv het probleem is maar wat je kijkt op die tv?

Hoelang gaat men nog door met wetjes verzinnen?

Dit slaat toch nergens op, aangezien je via de telefoon alles kunt vinden op internet?

Laat de kerk maar eerst goed voor zichzelf zorgen, en plaats wetten uit te vaardigen dat je tucht krijgt als je een tv hebt.

Groet.

Kvinna
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Kvinna » 28 jun 2013 10:10

xsidd schreef:Hoe lang zal het duren voordat men inziet, dat niet de tv het probleem is maar wat je kijkt op die tv?

Oooooh! Nu begin ik het te begrijpen. Het is niet het toestel, maar de programma's waar men op tegen is?? Eye-opener!

Hoelang gaat men nog door met wetjes verzinnen? Zolang er mensen op aarde zijn, zullen er wetjes verzonnen worden. Sommige mensen verdienen er hun dagelijks brood mee.

hubert
Majoor
Majoor

Berichtdoor hubert » 05 jul 2013 10:56

Maarten:
Waar ik vooral tegen inging bij boer, is de gedachte dat je het internetfilter beter niet kan hebben, zodat je meer beproeft wordt, want ja, Jakobus zegt toch dat je beproevingen voor vreugde moet houden. Dat is toch een rare gedachte? Je bewust aan meer beproevingen blootstellen, zodat je maar meer volharding mag krijgen.

Dat snap ik niet zo goed. De grootste beproeving zit niet in apparaten, maar in jezelf. met name in je hersens. Die zeggen bv dat God niet bestaat en dat het allemaal onzin is. Dat is voor mij de grootste dreiging. De Schrift heeft het trouwens ook over de dwaasheid van het Kruis.
En veel onzinnige stellingen op dit forum maken het er ook al niet beter op. Soms word ik er een beetje moedeloos van.
Ik kan atheïstische vrienden vaak beter begrijpen dan mijn christelijke.
Hebben jullie dat ook?

maaarten

Berichtdoor maaarten » 05 jul 2013 18:30

hubert schreef:Dat snap ik niet zo goed. De grootste beproeving zit niet in apparaten, maar in jezelf. met name in je hersens. Die zeggen bv dat God niet bestaat en dat het allemaal onzin is. Dat is voor mij de grootste dreiging. De Schrift heeft het trouwens ook over de dwaasheid van het Kruis.
En veel onzinnige stellingen op dit forum maken het er ook al niet beter op. Soms word ik er een beetje moedeloos van.
Ik kan atheïstische vrienden vaak beter begrijpen dan mijn christelijke.
Hebben jullie dat ook?

Klopt, de beproeving zit in jezelf. In het zondige vlees dat allerlei zonden begeert en van nature geneigd is God en de naaste te haten. Dat zegt Jakobus ook verder op in zijn brief:
"Maar zo vaak iemand verzocht wordt, komt dit voort uit de zuiging en verlokking zijner eigen begeerte. Daarna, als die begeerte bevrucht is, baart zij zonde; en als de zonde volgroeid is, brengt zij de dood voort." (Jak 1:14-15)

Ik denk dat filters en geen TV vaak wel goed kan zijn, maar we moeten beseffen dat het symptoom bestrijding is, en dat de wortel van de zonde in onszelf ligt. Die moet door God om zeep geholpen worden.

Verder heb ik geloof ik al eens gezegd dat ik atheistische vrienden beter kon begrijpen dan vrijzinnige christelijke vrienden. :wink:

Bij een werk over godsdienstpsychologie kwam ik wel eens een soort onderscheid tegen over verschillende soorten (on)gelovigen. Er werd op twee assen een onderscheid gemaakt. Enerzijds gelovig <> ongelovig en anderzijds letterlijk <> symbolisch. Voor het onderzoek werd de groep die onderzocht werd dus in vier groepen ingedeeld, namelijk, letter gelovig, letterlijk ongelovig, symbolisch gelovig en symbolisch ongelovig.
Het moge duidelijk zijn, dat, deze vierdeling uit de godsdienstpsychologie hanterende, ik heel sterk naar de letterlijke en de gelovige kant uitval en nauwelijks in staat ben de symbolische (on)gelovigen te begrijpen.

boer
Majoor
Majoor

Berichtdoor boer » 05 jul 2013 20:07

maaarten schreef:
Klopt, de beproeving zit in jezelf. In het zondige vlees dat allerlei zonden begeert en van nature geneigd is God en de naaste te haten. Dat zegt Jakobus ook verder op in zijn brief:
"Maar zo vaak iemand verzocht wordt, komt dit voort uit de zuiging en verlokking zijner eigen begeerte. Daarna, als die begeerte bevrucht is, baart zij zonde; en als de zonde volgroeid is, brengt zij de dood voort." (Jak 1:14-15)

Ik denk dat filters en geen TV vaak wel goed kan zijn, maar we moeten beseffen dat het symptoom bestrijding is, en dat de wortel van de zonde in onszelf ligt. Die moet door God om zeep geholpen worden.

Wij zouden dan geen ''wedloop'' meer hoeven afleggen.
Als God de zonde om zeep moet helpen, zouden we hier op aarde al zondeloos gemaakt moeten worden?

maaarten

Berichtdoor maaarten » 05 jul 2013 21:02

boer schreef:Wij zouden dan geen ''wedloop'' meer hoeven afleggen.
Als God de zonde om zeep moet helpen, zouden we hier op aarde al zondeloos gemaakt moeten worden?

Als we het zelf hadden moeten doen, dan had Jezus niet hoeven sterven en opstaan.

Het is een proces van heiliging dat de wedergeboren mens ingaat. Door de genade van God kan de mens daarin vorderen en groeien in heiligheid. Dan is de mens wel aan het werk, maar het is Gods genade waarmee het staat of valt. Als de HEERE het huis niet bouwt, tevergeefs zwoegen de bouwlieden daaraan. De bouwlieden zwoegen wel, maar alleen als de HEERE het huis bouwt dan vorderen de bouwlieden in hun gezwoeg. Pas wanneer we een nieuw lichaam krijgen bij de wederopstanding zullen we door Gods genade helemaal zondeloos zijn.

hubert
Majoor
Majoor

Berichtdoor hubert » 06 jul 2013 09:23

Maaarten

Precies. Zonde is van God niet willen weten. Onze begeerten etc zijn secundair. Ten diepste haten we God en de naaste en daar vecht ik tegen met behulp van de wijsheid in de Schrift! Dus ik hecht niet zo aan al die zondetjes die zo druk gepreekt worden. Daar gaat het ten diepste m.i niet om. Misschien begrijp je nu beter?
Je obsessie met vrijzinnigheid begrijp ik niet. Dat is toch een heel beladen begrip? Zinnige bijbelteksten op een vrije, ongedwongen manier lezen en tot je door laten dringen is m.i niet slecht.
Prof vd Meiden (ja, de zoon van) noemt zichzelf orthodox vrijzinnig.
Leuke hè!

Terug naar “Archief”