Heeft God een doel met een paar mensen of een ieder die wil

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Genade
Verkenner
Verkenner

Heeft God een doel met een paar mensen of een ieder die wil

Berichtdoor Genade » 03 jul 2013 15:24

Is het zo dat sommige geroepen zijn om te schrijven, preken, zendeling te zijn, of kan iedereen die met heel zijn hart wil volgen wat God voor hem in petto heeft.
Heeft God voor ieder mens een potentieel plan klaar liggen om je talenten te gebruiken, de bijbel schrijft over de 5 , 3 en 1 talent, een iemand begraaft zijn talent en is lui.
Er wordt ook geproken over de graankorrel die moet sterven voordat hij veel vrucht voortbrengt
Ik luister de audio bijbel en hoor vaak langs komen dat we ons leven moeten overgeven aan Gods wil.

Weet iemand hoe het zit met roeping, als je echt serieus wilt dienen in alles wat God wil, kun je dan altijd aanmelden, als dat maar met heel je hart is?

coby
Kapitein
Kapitein

Re: Heeft God een doel met een paar mensen of een ieder die

Berichtdoor coby » 04 jul 2013 10:37

Genade schreef:Is het zo dat sommige geroepen zijn om te schrijven, preken, zendeling te zijn, of kan iedereen die met heel zijn hart wil volgen wat God voor hem in petto heeft.
Heeft God voor ieder mens een potentieel plan klaar liggen om je talenten te gebruiken, de bijbel schrijft over de 5 , 3 en 1 talent, een iemand begraaft zijn talent en is lui.
Er wordt ook geproken over de graankorrel die moet sterven voordat hij veel vrucht voortbrengt
Ik luister de audio bijbel en hoor vaak langs komen dat we ons leven moeten overgeven aan Gods wil.

Weet iemand hoe het zit met roeping, als je echt serieus wilt dienen in alles wat God wil, kun je dan altijd aanmelden, als dat maar met heel je hart is?

Ja, Hij roept niet iedereen om voorganger te zijn, maar Hij heeft wel voor iedereen een plan. Je moet gewoon vragen wat Hij wil.
Want zijn maaksel zijn wij, in Christus Jezus geschapen om goede werken te doen, die God tevoren bereid heeft, opdat wij daarin zouden wandelen.
De graankorrel die moet sterven: je eigen verlangens opgeven, oprecht tot berouw en bekering komen en je leven aan Hem geven en iedereen vergeven. Dan krijg je een nieuwe natuur. Je eigen ik sterft en Christus leeft dan in je.
1Timothy 1:15 Christ Jesus came into the world to save sinners, of whom I am chief

1a2b3c
Majoor
Majoor

Berichtdoor 1a2b3c » 04 jul 2013 10:46

Elke gelovige is een lid van het lichaam van Christus, en elk lid heeft z'n eigen functie. Rom.12 en 1 Kor.12.
God geeft niet iedereen dezelfde gaven en talenten, en ook krijgt iedereen niet evenveel.
Maar elke gelovige krijgt zoveel gaven en talenten dat hij goed kan functioneren in dat lichaam.
Er staat dat we elkaar nodig hebben, dus geloof ik dat Hij met iedereen afzonderlijk een plan heeft wat functioneert in het geheel van het lichaam.

Ik denk dat de natuurlijke eigenschappen in het algemeen wel enig licht kunnen werpen op iemands persoonlijke plaats in het lichaam van Christus.
Bijv. als je goed kunt uitleggen is het niet vreemd te veronderstellen dat je misschien wel bedoelt bent om leraar/lerares te zijn. (dat hoeft echt niet persé alleen Godsdienstonderwijzer(es) te zijn)
Of misschien ben je wel heel muzikaal, en is het je plaats om aanbiddingsleider/ster te zijn, of je hebt veel empatisch vermogen en in dat geval zou het best kunnen dat pastorale bezoeken voor jou de bedoeling zijn enz.

Genade
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Genade » 04 jul 2013 16:50

Elke gelovige is een lid van het lichaam van Christus, en elk lid heeft z'n eigen functie. Rom.12 en 1 Kor.12.
God geeft niet iedereen dezelfde gaven en talenten, en ook krijgt iedereen niet evenveel.
Maar elke gelovige krijgt zoveel gaven en talenten dat hij goed kan functioneren in dat lichaam.
Er staat dat we elkaar nodig hebben, dus geloof ik dat Hij met iedereen afzonderlijk een plan heeft wat functioneert in het geheel van het lichaam.

Mooie tekst, op een andere site kwam ik dit gebed tegen:

"Hemelse Vader, Dank U voor het feit dat U mij een onderdeel van Uw lichaam hebt gemaakt. Het is mijn verlangen om een actief onderdeel van Uw kerk te zijn door te dienen, door de eenheid te bevorderen en door mijn geloof met anderen te delen. Geef me mogelijkheden om deze dingen voor Uw glorie te kunnen doen! Gebruik mij, Heer. Ik bid dit in de naam van Jezus. Amen".

JHM
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor JHM » 04 jul 2013 21:29

1a2b3c schreef:Elke gelovige is een lid van het lichaam van Christus, en elk lid heeft z'n eigen functie. Rom.12 en 1 Kor.12.

Ik hoorde van de week een goede preek over gaven en de bediening. Het kwam er op neer dat ieder zijn eigen bediening heeft maar dat de gaven zijn als een gereedschapskoffer die voor iedere christen beschikbaar is. We moeten de Heer er wel om vragen en Hij zal ons naar Zijn wil de gaven geven die we op dat moment nodig hebben.
Alleen als je heimwee hebt kom je thuis.

Byte
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Byte » 05 jul 2013 04:13

Vind de volgende uitspraak wel mooi en passend hier, hoorde ik op Grootnieuwsradio.

God roept geen bekwame mensen maar bekwaamd de mensen die hij roept. :)

Gr Byte
Hij is een schild voor hen die tot Hem de toevlucht nemen.
 Zo ver het oosten is van het westen,zo ver heeft Hij onze overtredingen van ons gedaan.

Terug naar “Archief”