654321 schreef:
Ik denk dat dit voor christelijke/ gelovige ouders inderdaad hetzelfde is. Als je, in biddend opzien tot God, besluit om wel te vaccineren óf als je beslist, in afhankelijkheid van God, je kind niet te vaccineren. In beide keuzes hebben we Zijn genade nodig om dat zo te mogen zien. En dat wil Hij ons ook schenken alleen om Jezus wil. (ook een bemoediging voor degenen die niet vaccineren).
Bij beide geloof je dat God alles bestuurd. Bij beide geloof je dat Hij leven geeft en neemt. Bij beide weet je dat Hij boven alle dingen staat. Bij beide weet je dat je uiteindelijk zelf niets te zeggen hebt over leven en dood. Bij beide weet je dat gezondheid en ziekte uit Zijn hand komt. Bij beide weet je dat geen ding bij geval maar alles uit Zijn vaderlijke hand ons toekomt. Bij beide weet je dat Hij niet slaat uit lust tot plagen.
Dus laten we ook voor beide meningen respect hebben!
Ik kan me hier helemaal in vinden, ben het volledig met je eens. En vind ook nog dat je het mooi verwoord.
Ik vaccineer mijn kinderen, maar dat betekent absoluut niet dat ik me veilig waan of denk leven te verlengen. Nee ik doe het om dezelfde reden als bijv mijn gordels dragen. Met de beste wil en wetenschap probeer ik goed voor mijn lijf en dat van mijn kinderen te zorgen.
Ik ben overtuigd dat niet vaccinerende mensen omdat ze geloven dat vaccineren schadelijk is datzelfde doel voor ogen hebben.
Ik ben overtuigd dat niet vaccinerende mensen omdat ze niet willen ingrijpen in Gods plan net als ik denken dat onze tijd in Zijn hand ligt,
Beide groepen, daar zijn raakvlakken mee en ik respecteer hun mening.
Uitzondering:
Ik reageerde hier primair op jannette123 haar post, dat het fijn is dat er mensen doodgaan aan deze ziektes want dan wordt de rest sterker.
Daar kan ik dus echt helemaal niets mee, en ik kan me niet voorstellen dat de andere niet- prikkers die mening met haar kan delen.