Inentingen bij baby's

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Jannette123
Verkenner
Verkenner

Re: Inentingen bij baby's

Berichtdoor Jannette123 » 21 jun 2013 21:07

Ik ben het er gewoon niet mee eens, tegenwoordig gaat iedereen maar naar de dokter. Want ja, de dokter zal je wel beter kunnen maken. Denken wij hier dan wel aan God? Denk we dan wel aan onze eigen natuur? Ik blijf er bij dat inenten gewoon niet goed is. Laat de mens maar eens ziek worden, daar word je hard van.

Ook zie je bij heel veel mensen die van hun zestigste lopen te tobben in het ziekenhuis en als ze tien jaar verder zijn is er nog niets verbetert. Hiermee wil ik ook duidelijk maken dat doktoren alleen maar medicijnen voorschrijven en het probleem alleen maar oplossen. Terwijl je eigenlijk moet kijken waar het probleem vandaan komt en het zo met goede voeding kunt oplossen.

En nog eens wat; Stel dat jij je kind gaat inenten en hij gaat daar juist dood aan, wat ook gebeurt! Kan je je dat jezelf vergeven?
Speak Life, when the sun won't shine and you don't know why.

meribel
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor meribel » 21 jun 2013 21:11

Jannette123 schreef:Ik vind inenten de grootste onzin! En dit zeg ik nog niet eens met het standpunt van dat God wel zal beslissen. Dan kan je ook net zo goed je hele leven lang roken, want; 'Je gaat toch wel een keertje dood''.

Ik vind dit onzin omdat dit eigenlijk gewoon slecht is voor de mensen. De mensen van tegenwoordig worden alleen maar zwakker en zwakker, omdat ze zelf niet meer de kans krijgen om immuun ergens voor te worden.

Stel dat het inenten niet bestond, stel je een wereld zonder inenten voor (die er ooit was (!)). En er komt een ziekte ter wereld zoals polio. Stel dat er 100 mensen zijn op de wereld, en alle 100 mensen krijgen die ziekte. Waarvan 10 procent, dus 10 mensen aan dood gaan. Dan waren die 10 de zwakkere mensen. De andere 90 mensen overleven het en gaan verder met leven. Dat betekent dat we de sterkere mensen overhouden en dus veel beter voor wereld, want die sterke mensen krijgen ook weer sterke kinderen. Nu heb je zoveel zwakheid in de wereld. Het is misschien ook best hard, want je laat de zwakkere mensen niet leven. Maar zwart wit gezien heb je die mensen dus niet nodig.

Daarbij vind ik het ook gewoon slecht, waarom iemand ziek maken, terwijl je volkomen gezond bent!? Probeer gewoon te leven dichtbij je eigen natuur. Eet veel groente, fruit en vlees. Vermijd suikers, gluten en zuivel. Dat maakt de mens sterk en immuun! Zo is ook wat God het bedoelt heeft, om te genieten van Zijn natuur... geeft Hij niets voor niets...

:shock:

Dit standpunt zou ik alleen van iemand verwachten die tegelijk zegt; ik geloof in survival of the fittest

Jannette123
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Jannette123 » 21 jun 2013 21:17

Ik geloof in God en Zijn natuur. Zoals hij die in het begin aan ons gegeven hebt!

meribel
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor meribel » 21 jun 2013 21:28

Jannette123 schreef:Ik geloof in God en Zijn natuur. Zoals hij die in het begin aan ons gegeven hebt!

Hm

Dus medicijnen laat je allemaal links liggen?

Jannette123
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Jannette123 » 21 jun 2013 21:34

Hm

Dus medicijnen laat je allemaal links liggen?[/quote]

Ik probeer het wel zoveel mogelijk te vermijden ja. Ik heb bijvoorbeeld een chronische oorontsteking gehad en ben daardoor aan één oor bijna doof. En nog steeds vaak ontstekingen, ook al na twee operaties. Maar deze ontstekingen komen door bepaalde dingen, die ik dus beter kan vermijden.

En zo zie ik dat ook met mensen die verouderingen hebben of zo (met botten of dat soort dingen) , vaak kan je dit heel goed oplossen met bepaald voedsel niet of juist wel (meer) te eten.

.. maar het ging alsnog over inenten..

meribel
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor meribel » 21 jun 2013 21:49

Het gaat over inenten inderdaad.

Maar mag ik je nogmaals samenvatten of ik het goed begrijp?

De ziekten waar we nu voor inenten , beter zou je vinden dat er mensen aan sterven zodat de resterende mensen er of ziek of uiteindelijk immuun voor worden zodat het menselijk geslacht in zijn geheel de zwakkere soorten kwijt is en sterker wordt?

Jannette123
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Jannette123 » 21 jun 2013 21:53

Ja! maar let op: is ook weer een rede voor!

Ruth2
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Ruth2 » 21 jun 2013 21:59

Er was ooit iemand die een "arisch ras" als ideaal voor ogen had p:)q

meribel
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor meribel » 21 jun 2013 22:05

Jannette123 schreef:Ja! maar let op: is ook weer een rede voor!

Vertel..

Jozo
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Jozo » 21 jun 2013 22:25

Ik ben het er gewoon niet mee eens, tegenwoordig gaat iedereen maar naar de dokter. Want ja, de dokter zal je wel beter kunnen maken. Denken wij hier dan wel aan God? Denk we dan wel aan onze eigen natuur? Ik blijf er bij dat inenten gewoon niet goed is. Laat de mens maar eens ziek worden, daar word je hard van.

Ook zie je bij heel veel mensen die van hun zestigste lopen te tobben in het ziekenhuis en als ze tien jaar verder zijn is er nog niets verbetert. Hiermee wil ik ook duidelijk maken dat doktoren alleen maar medicijnen voorschrijven en het probleem alleen maar oplossen. Terwijl je eigenlijk moet kijken waar het probleem vandaan komt en het zo met goede voeding kunt oplossen.

En nog eens wat; Stel dat jij je kind gaat inenten en hij gaat daar juist dood aan, wat ook gebeurt! Kan je je dat jezelf vergeven?

Hoeveel kinderen ken je die dood zijn gegaan aan inentingen? Hoeveel zijn er doodgegaan door polio oid?
En dit soort ziektes los je niet met goed voedsel op. Een grotere fabel ken ik niet...
"I want to know God's thoughts...the rest are details."

Schuur16
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Schuur16 » 21 jun 2013 23:51

Jannette123 schreef:Ik ben het er gewoon niet mee eens, tegenwoordig gaat iedereen maar naar de dokter. Want ja, de dokter zal je wel beter kunnen maken. Denken wij hier dan wel aan God? Denk we dan wel aan onze eigen natuur? Ik blijf er bij dat inenten gewoon niet goed is. Laat de mens maar eens ziek worden, daar word je hard van.

Zou jij het je jezelf wel.kunnen vergeven als je kind dood gaat aan een ziekte waarop de kans veel kleiner was geweest als jij hem of haar had ingeent? Want die kans is namelijk veel groter dan de kans dat je kind overlijdt door de inenting.

Miepje90
Mineur
Mineur

Berichtdoor Miepje90 » 22 jun 2013 07:31

@ Jeannette: je schetst de situatie waarin 100 mensen polio krijgen, 10 overlijden en 90 overleven; die 90 zijn dan vervolgens de sterke mensen. Bij die 'sterke mensen' zit echter ook een aantal overlevers die ernstige gevolgen hebben zoals verlamming van armen en/of benen, zuurstofbehoefte, etc. Behalve het feit dat het geen pretje is om zo te leven, horen zij ook nog eens niet tot 'de sterke mensen'.

In het hele verhaal rondom inentingen moet je je bedenken of je preventie goed vindt. Een vaccinatie is niets meer dan preventie, oftewel zoveel mogelijk voorkomen. Net zoiets als de autogordel; als er niets gebeurt, heb je die ook niet nodig. Maar toch draagt (bijna) iedereen 'm braaf, en je maakt mij niet wijs dat dat alleen is omdat je anders een boete krijgt.

Daarnaast, zoals ook al gezegd is: complicaties van vaccineren zijn mogelijk, maar er worden bij organisaties als 'vereniging tegen kritisch prikken' vaak de extreme gevallen uitgelicht, waardoor de indruk gewekt wordt dat die daverend vaak voorkomt. Als het echt zo zou zijn dat het risico op ernstige vaccincomplicaties groter zou zijn dan het risico op ernstige infectiecomplicaties, denk je dan echt dat vaccins nog wereldwijd gebruikt zouden worden?
There may be pain in the night, but joy comes in the morning

PropertyOfJesus
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor PropertyOfJesus » 22 jun 2013 09:31

De ziekten waar we nu voor inenten , beter zou je vinden dat er mensen aan sterven zodat de resterende mensen er of ziek of uiteindelijk immuun voor worden zodat het menselijk geslacht in zijn geheel de zwakkere soorten kwijt is en sterker wordt?

Jannette123 schreef:Ja! maar let op: is ook weer een rede voor!

Sorry maar waar is de naastenliefde in dit verhaal? Moeten wij niet juist voor de zwakkeren zorgen zoals God ook voor ons zorgt? Hoe genadig en geduldig is God met ons, moeten wij niet datzelfde geduld en die liefde ook tonen aan onze medemens?

Psalm 9:18 Want de nooddruftige zal niet voor altoos vergeten worden, noch de verwachting der ellendigen in eeuwigheid verloren zijn.

Kun je je niet beter afvragen wat je kan doen om de zwakkere te helpen, te bidden voor genezing en zegening over de medicatie & het Evangelie te brengen dan de wens uitspreken dat ze zouden sterven?
1 Korinthe 2:2 Want ik heb niet voorgenomen iets te weten onder u, dan Jezus Christus, en Dien gekruisigd.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 22 jun 2013 09:47

Schuur16 schreef:Zou jij het je jezelf wel.kunnen vergeven als je kind dood gaat aan een ziekte waarop de kans veel kleiner was geweest als jij hem of haar had ingeent? Want die kans is namelijk veel groter dan de kans dat je kind overlijdt door de inenting.

Zou jij jezelf wel kunnen vergeven als je een kans hebt op een kind met een erfelijke aandoening en je laat het gewoon geboren worden?
Een kind gezond houden is geen voortdurende kansberekening!

Schuur16
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Schuur16 » 22 jun 2013 09:53

schelpje3 schreef:Zou jij jezelf wel kunnen vergeven als je een kans hebt op een kind met een erfelijke aandoening en je laat het gewoon geboren worden?
Een kind gezond houden is geen voortdurende kansberekening!

Nee dat klopt, maar inentingen worden gegeven omdat de kans op deze ziekte anders te groot zal zijn. Anders zou er niet tegen worden ingeënt. Ik vind het dan wat krom om te zeggen, ik ben bang dat mijn kind iets overhoudt aan de inenting dus doe ik het maar niet. Voor mijn gevoel, houd je dan dus wel rekening met een hele kleine kans op schade door inentingen en niet met een grotere kans op een ziekte.

Terug naar “Archief”