Zomaar een paar dingen om over na te denken:

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's
Boekenlezer schreef:Nee, maar je kent de bijbelse verhalen daarover toch wel? Eerst was naaktlopen de gewoonste zaak van de wereld, tot de zondeval kwam...
Zoals: wij voelen ons niet zo op ons gemak als we door iedereen naakt gezien worden.
Het wordt ook niet gewaardeerd, als je op een dag ineens naakt over straat gaat lopen. Dan heb je binnen de kortste keren waarschijnlijk de politie bij je. Dat wordt niet als gewoon ervaren.
Wel een wonderlijk sterke overeenkomst met het bijbelse verhaal, moet ik zeggen. Want als alles nou autonoom geëvolueerd is, wat valt er dan tegen naaktheid voor bezwaarlijks in te brengen? Vanwaar dan al dat ongemak? (En zo wordt er ook wel geredeneerd door nudisten.)
Boekenlezer schreef:Nee, de verantwoordelijkheid ligt bij de mens.
Boekenlezer schreef:Tsja, maar dat is toch niet zo raar, als de overgrote meerderheid hetero is?
Je zal je er niet in kunnen inleven, omdat je zelf zo anders bent. Dat zal het zijn.
Mortlach schreef:Precies. Homoseksualiteit is dus net zo ongewoon - als in, niet geschapen - als kleding.
Mortlach schreef:Ik kan je vertellen dat dat ontzettend snel went. Ik deed ooit mee met een body-painting record. De naaktheid was inderdaad wat vreemd, maar na een half uurtje vielen de mensen die NIET naakt waren meer op dan de naakten.
Mortlach schreef:Irrelevant
Boekenlezer schreef:Waarom vraag je daar zo over door? Wat voor nut heeft dat?
Zo kan ik ook wel wat vragen bedenken:
Waarom zijn de bananen krom?
Waarom is hondepoep vies?
Waarom regent het vandaag zo veel?
Waarom ben ik Nederlander?
Lock&Stock schreef:Ook al had de mens een vrije keus, God moet van te voren hebben geweten dat het fout zou gaan (anders is hij niet Alwetend). Sorry, maar dan ben je wat mij betreft met het scheppen van de mens ook verantwoordijk voor de fouten die diezelfde mens zal maken.
Flight schreef:Boekenlezer, ik zie je telkens schermen met termen als wagelijk, niet normaal, vies, zondig (of van die strekking) als je over homsexualiteit schrijft.
Het is je bekend dat in de dierenwereld (waar, niet geheel terzijde, de mens ook onderdeel van is) homosexualiteit veelvuldig voorkomt? Kunnen we hoop ik in ieder geval tot de conclusie komen dat homosexualiteit niet tegennatuurlijk is.
FrankB schreef:Is dat het? Dat jij je als man bedreigd voelt door homo's? Ben je bang dat ze je aanranden/verkrachten?
Boekenlezer schreef:Ha, hoe kom je daar nou weer bij? Daar dacht ik helemaal niet aan, en daar ging het ook helemaal niet over. Dit is wel héél erg homo-minded geïnterpreteerd.
Boekenlezer schreef:Ja, dat is mij bekend. De hele natuur deelt in de zondeval.
Terug naar “[Religie] - Open forum”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten