Een nieuwsbericht over een wetswijziging in Frankrijk

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Re: Een nieuwsbericht over een wetswijziging in Frankrijk

Berichtdoor Boekenlezer » 21 jun 2013 14:33

Tante Pollewop schreef:Maar waar komt die afkeer vandaan, waarom vind je het afschuwelijk?

Waarom vraag je daar zo over door? Wat voor nut heeft dat?

Zo kan ik ook wel wat vragen bedenken:
Waarom zijn de bananen krom?
Waarom is hondepoep vies?
Waarom regent het vandaag zo veel?
Waarom ben ik Nederlander?
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Tante Pollewop » 21 jun 2013 14:37

Omdat ik me erover verbaas dat een leuk homostel dat hand in hand loopt zo'n heftige reactie oproept.

Ik kan dat niet 'gewoon' vinden. :mrgreen:

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 21 jun 2013 14:38

Boekenlezer schreef:En nee, 'gewoon' is niet een volledig arbitrair begrip. In een collectief zijn er bepaalde normen noodzakelijk. Wat gewoon is, kun je het beste aan de Schepper vragen. Maar ja, daar geloof jij weer niet in...

Inderdaad. En trouwens, als je dat als argument wilt aandragen, dan is er bijzonder weinig 'gewoon', zoals kleding, bijvoorbeeld.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 21 jun 2013 14:45

Tante Pollewop schreef:Omdat ik me erover verbaas dat een leuk homostel dat hand in hand loopt zo'n heftige reactie oproept.

Ik kan dat niet 'gewoon' vinden. :mrgreen:

Tsja, maar dat is toch niet zo raar, als de overgrote meerderheid hetero is?
Je zal je er niet in kunnen inleven, omdat je zelf zo anders bent. Dat zal het zijn.
Laatst gewijzigd door Boekenlezer op 21 jun 2013 14:57, 2 keer totaal gewijzigd.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 21 jun 2013 14:48

Boekenlezer schreef:Welkom in de werkelijkheid, waarin heteroseksualiteit als gewoon geldt.

Zo, dat komt lekker neerbuigend over. Ik vrees dat TP al genoeg ervaring zal hebben gehad met die werkelijkheid hoor.

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 21 jun 2013 14:48

Mortlach schreef:Inderdaad. En trouwens, als je dat als argument wilt aandragen, dan is er bijzonder weinig 'gewoon', zoals kleding, bijvoorbeeld.

Bedoel je dan een bepaald soort kleding (daar dacht ik als eerste aan), of dacht je aan het feit dat we kleding dragen?

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 21 jun 2013 14:55

Mortlach schreef:Zo, dat komt lekker neerbuigend over. Ik vrees dat TP al genoeg ervaring zal hebben gehad met die werkelijkheid hoor.

Oké, dan haal ik het even weg.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 21 jun 2013 15:00

Boekenlezer schreef:Bedoel je dan een bepaald soort kleding (daar dacht ik als eerste aan), of dacht je aan het feit dat we kleding dragen?

Het feit dat. We zijn immers niet met kleding geschapen.

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 21 jun 2013 15:12

Mortlach schreef:Het feit dat. We zijn immers niet met kleding geschapen.

Nee, maar je kent de bijbelse verhalen daarover toch wel? Eerst was naaktlopen de gewoonste zaak van de wereld, tot de zondeval kwam...

Als je het over kleding hebt, dan komen daar nog wat zaken bij die ermee samenhangen. Zoals: wij voelen ons niet zo op ons gemak als we door iedereen naakt gezien worden. Het wordt ook niet gewaardeerd, als je op een dag ineens naakt over straat gaat lopen. Dan heb je binnen de kortste keren waarschijnlijk de politie bij je. Dat wordt niet als gewoon ervaren.
Wel een wonderlijk sterke overeenkomst met het bijbelse verhaal, moet ik zeggen. Want als alles nou autonoom geëvolueerd is, wat valt er dan tegen naaktheid voor bezwaarlijks in te brengen? Vanwaar dan al dat ongemak? (En zo wordt er ook wel geredeneerd door nudisten.)

Lock&Stock

Berichtdoor Lock&Stock » 21 jun 2013 15:14

Boekenlezer schreef:Hij heeft de mens geschapen, niet als een stok of blok, maar als een wezen met een vrije wil. Het was aan de mens wat die zou kiezen: gehoorzaam aan God, of niet?

Maar een Almachtige en Alwetende God had toch ook de zondeval moeten zien aankomen, afgezien van die vrije wil?

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 21 jun 2013 15:17

Lock&Stock schreef:Maar een Almachtige en Alwetende God had toch ook de zondeval moeten zien aankomen, afgezien van die vrije wil?

Ja, en dat zal Hij ook wel. Dus wat dan nog?

O, je bedoelt dat Hij er een stokje voor had moeten steken. (Iets wat ik denk ik ook eigenlijk geen verkeerd idee had gevonden, maar goed...) Maar waarom dan?

Lock&Stock

Berichtdoor Lock&Stock » 21 jun 2013 15:20

Lock&Stock schreef:Maar een Almachtige en Alwetende God had toch ook de zondeval moeten zien aankomen, afgezien van die vrije wil?

Boekenlezer schreef:Ja, en dat zal Hij ook wel. Dus wat dan nog?

Een echte Alwetende God had voordat hij alles schiep geweten dat Adam en Eva van de verboden boom zouden eten. Alsnog schept Hij ze om ze hier vervolgens voor te straffen.

Dat knaagt totaal niet? Als homoseksualiteit door de zondeval komt, dan is God hier toch direct voor verantwoordelijk?

Lock&Stock

Berichtdoor Lock&Stock » 21 jun 2013 15:21

Gelukkig zijn er ook nog christenen die gaan inzien hoe fout ze bezig zijn;

http://www.cip.nl/artikel/36353/Christe ... igen-spijt

Wim2600
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Wim2600 » 21 jun 2013 15:26

Lock&Stock schreef:Een echte Alwetende God had voordat hij alles schiep geweten dat Adam en Eva van de verboden boom zouden eten. Alsnog schept Hij ze om ze hier vervolgens voor te straffen.

Als ik een echte Alwetende God was, zou ik überhaupt geen "verboden boom" planten, en mezelf en mijn schepping zo een boel ellende besparen... :wink:

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 21 jun 2013 15:34

Lock&Stock schreef:Een echte Alwetende God had voordat hij alles schiep geweten dat Adam en Eva van de verboden boom zouden eten. Alsnog schept Hij ze om ze hier vervolgens voor te straffen.

Dat knaagt totaal niet? Als homoseksualiteit door de zondeval komt, dan is God hier toch direct voor verantwoordelijk?

Nee, de verantwoordelijkheid ligt bij de mens. Die had de vrije keuze voor gehoorzaamheid of ongehoorzaamheid. Díe is direct verantwoordelijk. God heeft hem geschapen, en heeft dat open gelaten. Als je God de schuld geeft, en niet de mens die nota bene pleger (!) is, ontken je dat God de mens voor een vrije keuze gesteld kan hebben.

Terug naar “[Religie] - Open forum”