FrankB schreef:Wat je eigenlijk schrijft is dat je eerst moet vast stellen of het 2 homo's betreft die hand in hand lopen en als dat inderdaad zo is dan is het niet verkeerd om ze in elkaar te rammen.
Dat laatste is jouw conclusie, die ik niet voor mijn rekening neem.
Mijn geformuleerde remmingen hebben nu juist alles met mijn christelijke geloof te maken. Als atheïst had ik kunnen redeneren: 'er is geen hoger gezag, en de natuur is wreed, dus rammen maar!' Maar dat kan ik dus niet vanuit mijn geloof. (En verder speelt de overweging van zorgvuldigheid een rol.)
Tja, wat moet ik ervan zeggen?
Als ik me nog die persoon in gedachten haal - ik weet zo niet meer hoe hij heet - die JeeWee te voorschijn haalde, dan herinner ik mij hoe hij als een fanatiekeling voor de TV zat te lobbyen, en blijkbaar mensen graag ompraatte. Alsof hij de hele boel maar o zo graag omturnde. En dat laatste doet mijn gevoel van sympathie geen goed.
Het is niet goed om mensen in elkaar te rammen, laat dat helder zijn. Ik wil ook grif toegeven dat God dat niet goed vindt.
Maar als er mensen zijn, die zich kapot ergeren aan openlijk homoseksueel gedrag, en daardoor tot geweldsdaden komen, zeg ik: 'Het is geen gedrag dat God goedkeurt, dat is waar. Maar ik kan die mensen toch wel een beetje begrijpen, die dat doen. Ik vind zoiets ook niet om aan te zien, en dan is het niet vreemd als je dan gaat koken.'
En dat laatste mis ik bij de homoseksualiteitsverdedigers in deze discussie. Die hebben daar geen enkel begrip voor. Misschien dat het dan toch maar goed is, dat er hier af en toe een homofoob een knuppel in het hoenderhok komt gooien, want dan krijg je tenminste een discussie waarin niet een bepaalde kant van de zaak taboe blijft.
FrankB schreef:Als jij je christen durft te noemen dan durf ik te stellen dat jij niets maar dan ook helemaal niets hebt begrepen van wat Jezus ons heeft geleerd.
Dus als je iets in je hebt wat niet helemaal volmaakt is, dan ben je geen echt christen? Dat vind ik redelijk typerend voor de houding van de seculieren naar de christenen. Blijkbaar gelooft de seculier dan in de volmaakte mens. De Bijbel gelooft daar niet in.
Ik heb een bepaalde afkeer van homoseksualiteit, ja. En het kan heel goed zijn, dat het dan wel eens tot uitingen komt die als zondig aan te merken zijn, ja. Dat wil ik best wel toegeven.
Niet voor niets splitste ik in mijn reactie op JeeWee twee manieren van reageren van elkaar: vanuit religieuze motieven, of vanuit eigen gevoelens. Zuiver gezien zijn dat twee heel verschillende dingen.