Een nieuwsbericht over een wetswijziging in Frankrijk

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel

Re: Een nieuwsbericht over een wetswijziging in Frankrijk

Berichtdoor Tante Pollewop » 21 jun 2013 10:43

Boekenlezer schreef:Het is jullie in ieder geval weer gelukt: iemand heeft een bepaalde mening, die als controversieel wordt ervaren, en je overspoelt zo'n persoon helemaal met kritiek, furieus en met z'n allen tegelijk, zodat die persoon verzuipt in wat hij allemaal aan reacties krijgt. Mag ik jullie daarmee feliciteren? Nou, daar komt 'ie dan: Hartelijk gefeliciteerd! =D> \:D/ d:)b

Je zou je kunnen afvragen waarom er zo 'furieus' gereageerd wordt.. Alleen omdat je mening als controversieel wordt ervaren?

Boekenlezer schreef:Verder heb ik mijn tijd ook nodig voor andere dingen. (Jullie niet waarschijnlijk. Of: met z'n allen heb je daar natuurlijk minder last van.)

:mrgreen:

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 21 jun 2013 10:43

JeeWee schreef:nee, dat hoeft niet.
Maar begin dan ook niet met de knuppel in het hoenderhok te gooien en mensen die het wél persoonlijk treft, de gordijnen in te jagen.

Precies.

Eerst zelf met allerlei verachtelijke stellingen komen en eisen dat iedereen jouw mening moet respecteren en vervolgens hard boehoehoe roepen als je wat tegengas krijgt en je op je hypocrisie wordt aangesproken...

Wie schreef dat ook alweer... "Je provoceerde wel een beetje hoor."
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 21 jun 2013 10:44

Tante Pollewop schreef:Ik vraag me toch weer af waar die afkeer van homo's nou vandaan komt. 8-[

Van het idee dat homomannen jou allemaal in de bips willen n*****n.

Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Tante Pollewop » 21 jun 2013 10:48

Ja, homo's zijn nou eenmaal enge mannen, zoekende om Boekenlezer te verslinden. ;/

FrankB
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor FrankB » 21 jun 2013 10:50

"Van het idee dat homomannen jou allemaal in de bips willen n*****n."

Je zou ervan schrikken denk ik als je zou weten hoeveel mannen dit werkelijk denken van homo's.
mvg, Frank
WAR IS OVER! If you want it.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 21 jun 2013 10:50

Boekenlezer schreef:
Het is jullie in ieder geval weer gelukt: iemand heeft een bepaalde mening, die als controversieel wordt ervaren, en je overspoelt zo'n persoon helemaal met kritiek, furieus en met z'n allen tegelijk, zodat die persoon verzuipt in wat hij allemaal aan reacties krijgt. Mag ik jullie daarmee feliciteren? Nou, daar komt 'ie dan: Hartelijk gefeliciteerd! =D> \:D/ d:)b

Kom je daar nu pas achter? :?
Neem afstand!!
Dit topic verzandt ook in walgelijke en uitdagende postings. Mag kennelijk allemaal hier.

Lock&Stock

Berichtdoor Lock&Stock » 21 jun 2013 10:56

Boekenlezer schreef:Nou liep die persoon die je liet zien wel met zijn vriend hand-in-hand, dus dan provoceer je wel een beetje.

....

schelpje3 schreef:Dit topic verzandt ook in walgelijke en uitdagende postings. Mag kennelijk allemaal hier.

En bovenstaande vind jij niet walgelijk?

FrankB
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor FrankB » 21 jun 2013 10:57

"Dit topic verzandt ook in walgelijke en uitdagende postings. Mag kennelijk allemaal hier."

Voorlopig heb ik hier maar 1 walgellijke posting gezien vandaag en wel door je mede "christen" Boekenlezer: "Nou liep die persoon die je liet zien wel met zijn vriend hand-in-hand, dus dan provoceer je wel een beetje."
mvg, Frank
WAR IS OVER! If you want it.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 21 jun 2013 11:01

schelpje3 schreef:Dit topic verzandt ook in walgelijke en uitdagende postings. Mag kennelijk allemaal hier.

Hé, hij provoceerde wel een beetje, dus dan moet je niet al te hard klagen als je een (digitale) afranseling krijgt. Daarmee zeg ik niet dat je iemand dan meteen zo moet toetakelen, maar eigenlijk bedoel ik dat stiekem toch...

Als Boekenlezer zich onheus bejegend voelt, dan moet hij niet in het openbaar voor zijn mening uitkomen. Achter gesloten (kast)deuren krijgt hij van mij alle ruimte hoor om te doen en geloven wat hij wil en met wie hij wil, dus ik zie het probleem niet.

Druipt de ironie er zo genoeg van af?

Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Tante Pollewop » 21 jun 2013 11:12

Mortlach schreef:...gesloten (kast)deuren...

:-oo :wink:

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor JeeWee » 21 jun 2013 11:15

Boekenlezer manifesteerde zich hier als een 'zeemeeuwposter':

Hij kwam aanvliegen, scheet wat neer en vloog weer weg...
Hij laat anderen met de troep zitten.

Zo ga je niet met mensen om.
Laatst gewijzigd door JeeWee op 21 jun 2013 11:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 21 jun 2013 11:21

FrankB schreef:Dat men in de loop der jaren in de politiek anders is gaan denken over weigerambtenaren kan verschillende oorzaken hebben. Politiek is een spel van geven en nemen. Of men heeft eindelijk begrepen dat een weigerambtenaar geen bestaansrecht heeft.

Zo te zien ben jij net zo tolerant als Stalin. Je denkt de wijsheid wel in pacht te hebben, hè?

FrankB schreef:En nou gaat Boekenlezer de zielepiet uithangen. Sneu type. Eerst A zeggen maar als B gezegd moet worden geeft hij niet thuis maar loopt hij hard weg want ineens heeft hij andere dingen te doen.

Wat een zuur type ben jij, zeg. Anderen kleineren gaat je wel goed af.
Ik zit er niet mee. Het zou niet goed zijn als ik me daar druk over ga maken.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 21 jun 2013 11:22

Boekenlezer schreef:Nou liep die persoon die je liet zien wel met zijn vriend hand-in-hand, dus dan provoceer je wel een beetje.

Komt op hetzelfde neer wanneer een verkrachter tegen de rechter zegt: "sorry hoor maar ze liep in minirok dus ze lokte het zelf uit".

Mortlach schreef:Flikker toch op kerel! (pardon my French (hi hi, zelfs dit is grappig in deze context) De slachtoffer de schuld geven! Schandalig! Als een meisje een kort rokje aanheeft en wordt verkracht, 'provoceerde' ze dan ook een beetje.

Lock&Stock schreef:Dit meen je toch niet serieus of wel??!

Flight schreef:Werkelijk 'zum kotzen'!!!

:lol:
Met hand-in-hand lopen is op zich niks mis, maar wèl als het een uiting is van het homoseksuele. Dat is walgelijk, en dan moet je niet vreemd opkijken als je sommige mensen tegen je in het harnas jaagt.
Als twee niet-homo-vrienden dat doen, is er niks mis mee. Het is dus maar net welke betekenis het heeft. Ik vrees echter dat er voor een niet-homoseksuele betekenis amper ruimte is in onze cultuur.

Als ik twee mannen hand-in-hand zie lopen, denk ik maar: "Het kan meevallen, want het kan toch ook staan voor een gewone vriendschappelijke uiting."
Laatst gewijzigd door Boekenlezer op 21 jun 2013 11:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 21 jun 2013 11:23

JeeWee schreef:Je legt anderen iets op waar je zelf nooit mee te maken krijgt.
Je verbiedt andere van elkaar te houden om dat JIJ vind dat dat niet kan.
En je verschuilt je dan achter "God wil het zo".

Als ik atheïst was geweest, denk ik dat ik evengoed een afkeer zou hebben van homoseksualiteit.
Tja, dat is wel een beetje het ingewikkelde: je kan de discussie op twee manieren benaderen.
Vanuit het religieuze perspectief, maar dan moet ik mijn eigen gevoelens er buiten laten, wil ik dat zuiver doen.
Of vanuit mijn gevoelens, maar dan moet ik de religie erbuiten laten, wil ik dat zuiver doen.

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 21 jun 2013 11:25

Mortlach schreef:Ik vermoed dat ze in Boek zijn hoofd nog wel wat meer doen dan dat... Viesbah! :mrgreen:

Precies: als er stront aan de paal komt.
(En dan weet je hopelijk wel, welke paal ik bedoel.)

Mortlach schreef:Van het idee dat homomannen jou allemaal in de bips willen n*****n.

Dat speelt dan weer niet zo in mijn hoofd, dat zij het persoonlijk op mij gemunt zouden hebben. Tenminste, niet direct op die manier.

Terug naar “[Religie] - Open forum”