Moderators: henkie, elbert, Moderafo's
PropertyOfJesus schreef:Sorry iedereen, ik wil in alle oprechtheid zeggen dat ik berouw heb van mijn hoogmoedige manier van posten hier, ik heb nog heel veel te leren in de nederigheid, en dank dat sommigen mij daarop hebben willen wijzen. Ik verdien het allerminst maar ik hoop dat jullie kunnen vergeven.
Mortlach schreef:Dat is wat anders. Daar snijdt de tolerantie naar de een in de tolerantie van de ander. Dan wordt er een afweging gemaakt, eentje die in dit geval anders uitpakt dat jij zou willen. Jammer dan.
Mortlach schreef:Totdat de eerste ambtenaar zegt dat hij geen christenen meer wenst te trouwen, dan is het land ineens te klein...
Sinds wanneer is tolerantie dat je alleen tolereert wat precies hetzelfde denkt als jij? (Ik moet accuut even aan Mattheüs 5:46-47 denken.) Tolerantie is toch begrip hebben voor een opvatting die haaks staat op de jouwe, en dat je daar ruimte gaan geeft?
hubert schreef:Daar gaat het in dit geval niet om Boekenlezer!
Het gaat erom dat elke ambtenaar zich houdt aan de wet of hij het er nu mee eens is of niet. Dan moet je zo'n vak niet kiezen. Mortlach geeft goede voorbeelden om dat te onderstrepen.
Nog een voorbeeld: Het zou toch van de gekke zijn dat een 'christelijke' ambtenaar zijn twee christelijke broeders uit dezelfde kerk niet in de echt zou willen verbinden.
Nee hoor de overheid is neutraal en moet dat vooral blijven.
...
De ECPM verwijst naar het recente protest tegen de invoering van het homohuwelijk in Frankrijk. Tegen de demonstranten zou „herhaaldelijk nodeloos geweld” zijn gebruikt. De politie zou bijvoorbeeld rond de 300 vreedzame protesteerders hebben gearresteerd en 24 uur zonder aanklacht vastgehouden. Tot deze groep zouden naast tieners ook bejaarden, zwangere vrouwen en blinde mensen behoren.
Tijdens de protesten tegen het homohuwelijk zou volgens de EPCM-verklaring ook de leider van de Parti Chrétien-Démocrate (PCD), Christine Boutin, bewusteloos zijn geslagen. „De weigering van de Franse regering om dit geweld te stoppen geeft de indruk dat ze de politieke oppositie wil intimideren”, aldus de Europese christelijke partij.
...
(Bron: RD)
Je kunt je afvragen in hoeverre de publieke functies nog een afspiegeling zijn van de maatschappij, als er in die functies alleen maar ja-knikkers mogen zitten. Zo gaat het meer lijken op de communistische partij in communistische landen: alleen degenen die de staatsideologie zijn toegedaan, mogen in de publieke functies zitten.
Ooit was wel of geen homohuwelijk nog een discussie. Toen mocht je er anders over denken. Maar sinds besloten is dat er een homohuwelijk moet zijn, lijkt de tendens wel te zijn dat die denkwijze niet meer mag. Zie bijvoorbeeld wat er in Frankrijk gebeurt.
En tegen christenen zijn, of tegen het homohuwelijk, vind ik nog wel een verschil. Je kunt ook tegen het homohuwelijk zijn, terwijl je homo's alle ruimte gunt om achter de deur alles met elkaar te doen wat ze maar willen.
Boekenlezer schreef:Leuk hè, zoals ze met die mensen van La Manif pour tous omgaan in Frankrijk:
Boekenlezer schreef: Leuk hè, zoals ze met die mensen van La Manif pour tous omgaan in Frankrijk:
([url=http://www.ndf.fr/poing-de-vue/21-06-2013/lettre-au-prisonnier-de-la-manif-pour-tous]
hubert schreef:Het gaat erom dat elke ambtenaar zich houdt aan de wet of hij het er nu mee eens is of niet. Dan moet je zo'n vak niet kiezen.
hubert schreef:Nog een voorbeeld: Het zou toch van de gekke zijn dat een 'christelijke' ambtenaar zijn twee christelijke broeders uit dezelfde kerk niet in de echt zou willen verbinden.
hubert schreef:Nee hoor de overheid is neutraal en moet dat vooral blijven.
Mortlach schreef:Maar goed, als je gewetensbezwaarde ambtenaren accepteert, dan accepteer je dus ook dat er ambtenaren mogen zijn die jou en je aanstaande vrouw zouden weigeren te trouwen omdat je nu eenmaal christen bent. Want dat is consequent zijn.
FrankB schreef:Is dat toevallig Mao's Massamoord door Frank Dikötter? Daarvan viel ik op zo'n beetje elke pagina van de ene verbazing in de andere.
Vooral de gedachtenkronkel dat mussen alle zaden opeten en dus allemaal moesten worden gedood, waarop de bevolking en masse zo'n beetje alle (soorten) vogels uitmoordde. Gevolg, het jaar erop een insectenplaag met een enorme schade aan gewassen.
Terug naar “[Religie] - Open forum”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten