Zeven wetten van het gebed

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Marly
Verkenner
Verkenner

Zeven wetten van het gebed

Berichtdoor Marly » 19 jun 2013 07:01

Hey allemaal
kwam dit eBookje "Zeven wetten van het gebed" tegen, leuk om te delen met elkaar, te mailen naar iedereen.Het boekje in pdf

http://www.cai.org/files/theme-sheets/n ... 2010nl.pdf

De site met 9 Gratis gebedsboekjes (PDF).
http://www.cai.org/nl/bijbelstudies/gebed

Verkorte samenvatting

1. De wet van een rein hart
Beleid al je zonde

2. De wet van een vergevende geest
"En wanneer gij staat om te bidden, vergeeft, indien gij iets hebt tegen iemand..." (MARKUS 11:25). Dit is een voorwaarde om je gebed beantwoord te krijgen.

Ik ben bang dat de geest van onvergeeflijkheid meer verspreid is dan ons opvalt. Vaak kun je hem vinden bij mensen die uiterlijk zeer oprecht zijn en actief deelnemen aan het werk van de Heer; zelfs deze mensen kunnen een geest van onvergeeflijkheid tegen iemand anders koesteren. Als we niet bereid zijn om te vergeven, kan God ons gebed niet verhoren. Een geest van vergeving is zo essentieel dat de Heer in Markus een drastische uitspraak deed: "Maar indien gij niet vergeeft, zo zal uw Vader, Die in de hemelen is, ook uw misdaden niet vergeven." (MARKUS 11:26, MATTHÉÜS 6:15) Ik probeer deze mysterieuze verklaring van de Heer niet uit te leggen; maar in dit licht bekijk ik mijn eigen hart, waak en bid ernstig dat ik nooit schuldig wordt aan deze afschuwelijke zonde en dat ik nooit onderworpen zal worden aan dit verschrikkelijke oordeel.

3. De wet van het juiste motief
"Gij bidt, en gij ontvangt niet, omdat gij kwalijk bidt, opdat gij het in uw wellusten doorbrengen zoudt." (JAKOBUS 4:3).

Ik kan tot God gaan en om dingen vragen die volkomen in orde zijn: bijvoorbeeld kan ik Hem vragen Zijn boodschap voor de verlossing van zielen te gebruiken, om het evangelisatiewerk te laten groeien enz.; maar als het motief is: mijn eigen plezier, mijn eigen welstand of de bijval van mensen, dan zal mijn gebed niet verhoord worden.

4. De wet van het geloof
"Maar dat hij ze begere in geloof, niet twijfelende..." (JAKOBUS 1:6). Weymouth vertaalde dit als volgt: "Laat hij... geen twijfel hebben." Geloof is absoluut noodzakelijk als wij antwoord op onze gebeden willen ontvangen, want "zonder geloof is het onmogelijk Gode te behagen" (HEBREEËN 11:6). Maar als er geloof aanwezig is, doet God wonderen.

5. Bidden volgens de wil van God
"...Dat zo wij iets bidden naar Zijn wil, Hij ons verhoort" (1 JOHANNES 5:14). Hiervan is alles afhankelijk. Eerst moeten we achter de wil van God zien te komen en dan volgens deze wil bidden. Het is onmogelijk geloof te hebben dat bergen kan verzetten zonder de wil van God te kennen.

6. Bidden in de Naam van Jezus
Jezus zei: "Zo gij iets begeren zult in Mijn Naam, Ik zal het doen." (JOHANNES 14:14). Wat een belofte!

Maar wat betekent het om in de Naam van Jezus te bidden? Iets dat veel dieper is dan sommige mensen denken. Het is geen kwestie van het opzeggen van een formule. Dit kan geen resultaat voortbrengen. Een formule kan van onze tong rollen, maar absoluut geen betekenis hebben.

7. Bidden in de Heilige Geest
"...Biddende in den Heiligen Geest..." (RICHTEREN 20) is het geheim van al het overwinnende gebed. Het is onmogelijk in het geloof te bidden als wij niet onder toezicht en inspiratie van de Heilige Geest staan. De Heilige Geest is de enige die geloof kan verlenen; Hij is de enige die weet wat Christus wenst, de enige die de wil van God kan openbaren.

Op voorwaarde dat wij in de Geest wandelen, zal er niets onmogelijk voor ons zijn.

Heer, leer ons bidden!

alexander91
Majoor
Majoor

Re: Zeven wetten van het gebed

Berichtdoor alexander91 » 19 jun 2013 08:28

Ik mis hier alleen dat je ook kunt bidden tot God zoals sommige profeten zoals Jeremia of Habakuk deden. Zij worstelden met God, net als Jakob. De dingen die zij zeiden tot God, zouden wij tegenwoordig afkeuren. Dat zeg je toch niet in je gebed!? Maar toch deden zij het, en Jakob, maar ook de profeten, werden verhoord. Volgens mij mag, en moet je zelfs je hele (zondige) hart voor Hem uitstorten. Niet het slechte proberen wit te pleisteren en te verbergen voor Hem, maar er eerlijk voor uit komen en aan Hem voorleggen. Je zorgen bij Hem neerleggen. Maar misschien valt dat ook onder geloof :-).
"an argument is what convinces reasonable men and a proof is what it takes to convince even an unreasonable man." Alexander Vilenkin

Marly
Verkenner
Verkenner

Re: Zeven wetten van het gebed

Berichtdoor Marly » 19 jun 2013 11:04

( Geeft en u zal gegeven worden) God wil het liefst dat we aan de ander gaan denken en die gaan redden uit de zonde en wrok.
Als je het boekje OK vindt, mail het naar iedereen, iedereen moet zijn zonde beleiden en de naaste vergeven .
God wil dat iedereen behouden wordt, denk altijd aan wat God zou willen.

Ga elkaar motiveren om onze harten rein te maken en vol van het woord ( en liefde en goede vrucht) is, in plaats van oordelen, Wrok en Zonde.
Bid dat je een soldaat wilt zijn in Zijn legen, dat je zoveel mogelijk mensen wilt bereiken op Grote forums of met mailen van boekjes over bekering en vergeving, doe wat God blij maakt, Bid voor moed en bid voor naasteliefde, bezorgdheid zijn over de ander.

Gebruik de talenten die je gekregen hebt om het woord te verspreiden, voor sommige via internet, andere kunnen weer goed schrijven, weer andere goed praten, ieder heeft andere talenten gekregen om het woord te verspreiden.

Terug naar “Archief”