Refowebkids deel 18

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Re: Refowebkids deel 18

Berichtdoor schelpje3 » 18 jun 2013 13:39

trijntjejohanna schreef:eten redelijk.. (sochtends broodje beschuitje, tussendoor banaan tussendemiddag 2 broodjes (zonder korst) smiddags nog 2 koekjes.. en soms nog een banaan.. en dat is het zo ongeveer) maar pap lust hij niet.. appelmoes lust hij ook niet en fruit eet hij alleen banaan

(Wilde) perzik?
Een D anoontje toetje, dat zijn kleine potjes en is te overzien voor hem.
De aloud en beproefde: liga met sinaasappel, desnoods gezeefd, ik heb er hier eentje die gruwt van vezeltjes.
10 vingerhoedjes is bij elkaar een beker TJ :wink:

654321
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor 654321 » 18 jun 2013 18:09

Goede tips van Schelpje.

Verder:
Drinkbouillon?! En hier vinden ze het een feestje bij het brood eten als ze een broodje erin mogen dopen.
Gewoon soep?

Misschien wat sjoemelen met het toetje? Lekker een uitgeperste sinaasappel, meloen oid erbij door in de staafmixer? Evt. een halve banaan erbij door als hij dat zo lekker vind?

Wel apart dat hij alleen banaan lust? Was dat altijd al zo? Hier krijgen ze gewoon 1 á 2 stuks fruit op een dag en altijd wat anders (vanaf baby zijn). Ik heb ze ook nooit de keuze gelaten moet ik zeggen... ze zouden echt niet altijd alleen maar banaan mogen...
En nu met dat lekkere zomerfruit? Druifjes, meloen, aardbei, ananas enzo?

Ik denk dat het wel belangrijk is hij dat hij zelf geen 'druk' van het 'moeten' drinken meekrijgt. Dat werkt vaak averechts. Zelf drinken laten uitzoeken in de supermarkt?

Succes hoor ;-)!

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 18 jun 2013 18:35

eerder at hij ook meloen, aardbeien, druiven, frambozen, ananas enz.. maar nu weigert hij dat ook.. dat is gewoon het lastige.. ik kan van alles maken.. maar uiteindelijk gaat het toch vaak niet op

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 18 jun 2013 21:57

Maar met die 2 bananen krijgt hij ook al heel wat vocht binnen hoor. Een goed rijpe banaan kun je voor 80 - 90% van z'n gewicht aan vocht meetellen. En lust hij ze gepureerd? Dan kun je evt. nog wat water/karnemelk oid toevoegen.
En hoe eet hij groenten? Die bestaan ook grotendeels uit vocht.

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 18 jun 2013 23:45

nou, zou toch de druk bij jezelf en je kind weghalen. als hij nie wil, dan maar sonde, mn nichtje heeft een sonde vnawege et niet willen/kunnen drinken. gewoon terug naar gezellig.koffieleutmomentje en niks pushen. dan maar een keer extra controle.bij de huisarts. zal eerlijk zijn, vandaag marijn vier halve bekertjes drinken op, meer nie, nou morgen zal hij wel meer dorst hebben. je moet et wel loslaten, anders wordt je gek.
ow en warm eten twee hapjes en brood nog niet eens twee hapjes. tja..... jammer joh, morgen weer een dag!

t hoeft niet zo te zijn, kinderen kunnen je ook bespelen....

de hele poppekast kan je erbij halen, als ze jie willen, willen ze nie

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 19 jun 2013 06:58

normaal zou ik me niet zo druk er over maken.. maar gezien hij de vorige keer waardes in zijn bloed waren, die dodelijk hadden kunnen zijn, tja.. dan kan ik het niet loslaten..

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 19 jun 2013 08:06

Maar hebben die waardes (ketonen toch?) te maken met drinken?
Hier een meisje dat thuis in ieder geval amper aan 1 beker drinken komt. Ik denk echt dat het op de dagen dat ze thuis is nog geen 200 cc is. Ze eet wel flink wat fruit, dus krijgt haar vocht wel binnen gelukkig, maar 1,5 liter bij lange na niet.
Bij de gastouder mag ze uit een tuitbeker drinken, daar drinkt ze zo 4 bekers weg. Maar ik begin daar niet aan, aan een tuitbeker, dus laat ik haar eigenwijs zijn, dan maar niet. Maar de situatie is wel anders natuurlijk, ze is verder niet ziek geweest.
Maar ik denk wel dat ppm gelijk heeft. Als je teveel pusht denk ik dat het averechts werkt. Tenminste, bij de meeste kinderen werkt dat wel zo. Maar kan me goed voorstellen dat het niet meevalt als hij zo ziek is geweest
Sterkte!
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 19 jun 2013 08:27

als hij niet genoeg gaat drinken, kan hij weer uitdrogen en dan weer gaan verzuren... en omdat zijn lichaam zijn suikers niet gebruikt, maar het vet kan hij nog meer verzuren... en dan maakt hij dus weer ketonen aan... het is dus een combinatie..
zolang we nog niet weten hoe het precies zit, is zijn vochtinname dus belangrijk..

en zeker omdat zijn vochtinname altijd hoog was (zeker 1-1,5 liter per dag) vind ik deze ontwikkeling gewoon erg vreemd... en op deze dagen vind ik dat niet zo fijn..

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 19 jun 2013 12:34

Ik kan mij voorstellen dat je je daar zorgen over maakt TJ, maar ik denk ook dat je moet proberen om het 'los' te laten. De vorige keer spuugde hij veel en wilde niets drinken.
Als hij wel van banaan houdt, is het dan geen optie om de banaan te mengen met ander fruit?

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 19 jun 2013 12:35

paprikameisje2 schreef:nou, zou toch de druk bij jezelf en je kind weghalen. als hij nie wil, dan maar sonde, mn nichtje heeft een sonde vnawege et niet willen/kunnen drinken. gewoon terug naar gezellig.koffieleutmomentje en niks pushen. dan maar een keer extra controle.bij de huisarts. zal eerlijk zijn, vandaag marijn vier halve bekertjes drinken op, meer nie, nou morgen zal hij wel meer dorst hebben. je moet et wel loslaten, anders wordt je gek.
ow en warm eten twee hapjes en brood nog niet eens twee hapjes. tja..... jammer joh, morgen weer een dag!

t hoeft niet zo te zijn, kinderen kunnen je ook bespelen....

de hele poppekast kan je erbij halen, als ze jie willen, willen ze nie

Dat vind ik toch erg kort door de bocht. Een sonde is heel belastend voor een kind! Wat men niet snel doet, als er niet echt een eet- en drinkprobleem is. Eerst dient uitgezocht te worden waarom een kind zo weinig drinkt. Daar kunnen vele redenen aan ten grondslag liggen.
En als een kind verder goed gezond is, een spring-in-het-veld is en goed eet, hoef je je idd geen zorgen te maken. Maar in het geval van TJ en haar zoontje, zeker wel!
Eén van mijn kinderen moest eens aan de sondevoeding, het was een drama. :-&

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 19 jun 2013 18:41

Tj... waarom neem je em dan gewoon niet mee naar het ziekenhuis om zeker te weten dat het wel oke is. Er kan van alles veranderen bij een kind als ze langdurig of erg ziek zijn geweest!

Misschien ben ik wel kort door de bocht, maar er is wel een grens aan het 'welzijn' van de moeder! als je haast alleen amar aan het drinken kan denken van je kind de hele dag.....
MIsschien ben ik dan wel een snelle dokter klepperaar..

Bedoelde ind it geval wel alleen richting TJ... Je mag toch ten allentijde bellen, bel dan gewoon en ga jezelf dan niet gek lopen maken.

De insteek levendig en spelen is vaak meer dan prima...... passief ed niet..... mits je kinderen hebt die doorgaan tot het bittere eind en pas gaan liggen als het al bijna te laat is... Tja, je kent je eigen kind het beste.

ZO.... en nu kom maar op met die buien!!

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 19 jun 2013 21:30

PPM, ik snap je reactie heel goed hoor.

@TJ Heel veel sterkte. Hadden jullie al uitslag van de onderzoeken?

Hier slaapt S. sinds een week door. Soms slaapt hij uit tot 8 uur half 9 en soms is hij om 7 uur half 8 wakker. Pas moesten we hem wakker maken omdat we naar het zh moesten, best wel sneu dan.
Nu merk je pas hoe vermoeid je bent. Wel heerlijk zo.

Nog een fotootje van de kleine grote man.
Laatst gewijzigd door Evelien op 22 jun 2013 14:30, 1 keer totaal gewijzigd.

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 20 jun 2013 15:43

leuke foto evelien! wat wordt hij groot! hoe groot is hij nu?

uitslag is er hopelijk 19 juli!

hij heeft net een manier uitgevonden om meer vocht binnen te krijgen.. regen drinken :mrgreen:

Afbeelding

hieke
Mineur
Mineur

Berichtdoor hieke » 21 jun 2013 12:08

Schattige foto! :D

En ik begrijp je zorgen heel erg goed. Het is ook erg dubbel. Want inderdaad, een kind van die leeftijd verzet zich als het moet. Hij voelt waarschijnlijk dat jij het graag wil, en dat is vaak al een reden om alles te weigeren. Ook dingen die hij eerst wel wilde eten/drinken. Maar ja, jij kunt ook niet anders.

Ik zou advies vragen bij de ka , zoals Ppm ook al zegt. Better safe than sorry. En met al dat dwingen kom je uiteindelijk ook in een negatieve spiraal denk ik. Als de ka zegt dat het gewoon goed gaat zo, dan kun je het misschien ook makkelijker los laten.

petra85
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor petra85 » 21 jun 2013 18:39

Gisterenmiddag is J. zijn vriendinnetje overleden, ze is bijna 2 jaar geworden.
We gaan zo even kijken, we hebben er al over gepraat en een boekje gelezen hij vindt het heel interresant.
Ik ben heel benieuwd hoe het zal gaan...

Terug naar “Archief”