dalethvav schreef:Wil je daarmee ook zeggen dat een kind/embryo van 8 1/2 maand geaborteerd mag worden?
Nee, een kind mag van mij niet meer geaborteerd worden als het gevoelens heeft. Die zijn waarschijnlijk pas aanwezig na 24 weken.
Moderator: Moderafo's
dalethvav schreef:Wil je daarmee ook zeggen dat een kind/embryo van 8 1/2 maand geaborteerd mag worden?
Sjaak84 schreef: Nee, een kind mag van mij niet meer geaborteerd worden als het gevoelens heeft. Die zijn waarschijnlijk pas aanwezig na 24 weken.
106631 schreef:ik ben het er helemaal mee eens dat ziekenhuizen een abortus niet mogen weigeren!
Het is namelijk de beslissing van de man&vrouw zelf. Als zij er echt 100% achter staan moet een abortus gewoon kunnen.
Als ze het kind houden kan dit tot allerlei problemen leiden bijvoorbeeld dat ze niet goed voor het kind zorgen, omdat ze het kind eingelijk niet willen of het kind komt in pleeggezinnen terecht.
106821 schreef:Een arts mag gewoon niet weigeren een abortus uit te voeren. Dat hoort bij zijn werk.
Ik dit hetzelfde als een hovenier die alles wil doen binnen zijn vak behalve gras maaien.
Als je het religieus of emotioneel niet eens bent met de keuze van de ander maakt dat niet uit maar je moet diegene niet gaan belemmeren in zijn of haar keuze.
Als je als arts een abortus niet wil uitvoeren moet je een andere baan zoeken. Deze handeling hoort bij je vak en je contract, anders had je je contract niet moeten tekenen vind ik.
Hmm, op zich sterk. Maar ik word arts omdat ik mensen wil helpen. En dat is heel af en toe door het ontnemen van leven. Daarmee wil ik overigens niet meteen arbortus provocatus mee goedkeuren.Miepje90 schreef:Ik ben dokter geworden om mensen beter te maken en om levens te redden, niet om ze te beeindigen(iets met Eed van Hippocrates).
Niets, want het is op dat moment bij de wet verboden.Miepje90 schreef:Maar waar ik dan wel benieuwd naar ben: waar leg je de grens? Stel dat die man en vrouw de hele zwangerschap twijfelen en kort na de geboorte bedenken dat ze het kind toch niet willen, wat vind je dan dat de kinderarts moet doen?
Pcrtje schreef: Hmm, op zich sterk. Maar ik word arts omdat ik mensen wil helpen. En dat is heel af en toe door het ontnemen van leven. Daarmee wil ik overigens niet meteen arbortus provocatus mee goedkeuren.
Pcrtje schreef: Niets, want het is op dat moment bij de wet verboden.Maar wat je eigenlijk bedoelt is wanneer (na hoeveel weken) is er sprake van leven dat eerbiedigd moet worden en wanneer is het weghalen nog 'gerechtvaardigd'. (?)
106821 schreef:Ik snap dat je het zelf niet zou willen maar dan nog vind ik dat dat bij het vak hoort.
Ik zou er zelf ook niet voor kiezen om abortus te laten plegen maar ik vind ook dat je andere vrij moet laten in hun keuzes en ze daarin niet moet belemmeren
Als de ouders na lang twijfelen het kind vlak na de geboorte toch niet willen vind ik dat ze het kind ter adoptie zouden moeten laten stellen.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 87 gasten