Zwanger deel 14

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

MissF
Generaal
Generaal

Re: Zwanger deel 14

Berichtdoor MissF » 06 jun 2013 21:03

Dat vraag ik me af Dippie. Je kind heet dan gewoon zo, en dat is prima.
Bij Jurian zaten wij totaal niet op 1 lijn qua jongensnaam, en werd Jurian de middenweg. Maar nu denk ik regelmatig: tjonge, wat heb je een leuke stoere naam. Terwijl ik me voor we uberhaupt een kindje verwachtten geen zoon met de naam Jurian voor kon stellen. Ik was veel meer van de korte namen.

ajl, het had wel gekund hoor, dezelfde naam, maar het lijkt me toch vreemd, want er maar 1 J (namelijk mijn broertje). Vernoemen hou ik zelf niet zo van, alsof je de een belangrijk vindt dan de ander ofzo. En dat zou zo kunnen lijken als we mijn broertje zouden 'vernoemen'.

Ik heb zelf wel heel erg gelet bij de namen uitzoeken dat ze niet teveel voorkomen in onze omgeving. Toevallig komen beiden helemaal niet voor in onze omgeving. en als ik de naam al eens hoor dan is het Julian, Jurrian, Juriaan en Frederique, maar wij hebben het simpeler gehouden, gewoon Hollands: schrijven zoals je het zegt :mrgreen:
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Sterretje
Moderator

Berichtdoor Sterretje » 08 jun 2013 21:04

Ik zou voor de naam gaan die je graag wilt.
Misschien als het kind van je (schoon)zus dezelfde naam heeft dat het een ander verhaal wordt. Maar verder...
Ik denk trouwens wel dat wanneer wij weer zwanger mogen zijn en mijn zusje het ook zou zijn dat ik wel even met haar zou overleggen. Aangezien we allebei dezelfde favorieten hebben. Bij beide kids raadde ze het gewoon goed..
Bij Anna Sofie kreeg ik vlak voor de bevalling een sms: 'veel liefs voor Anna Sofie of Lucas Jan' en aan het einde van de zwangerschap van RJB met 'veel liefs voor..... en Robbert Jan of .... Jan'.
Oftewel.... helemaal goed (behalve dat ze over de jongensnaam een twijfel had, en dat was ook onze twijfel;-))
Time flies when you have none!

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 10 jun 2013 11:07

:shock: Dat is wel knap om beide namen goed te raden. Mijn moeder had het bij de eerste ook goed, maar daarna gelukkig niet meer. Op dit moment wordt er in onze omgeving ook behoorlijk gegokt om de naam te raden, Olivier, Friso en Titus zijn voor de omgeving favoriet :D

Hier is het verlof begonnen. Kinderen naar school en kdv en ik enorm aan de poets. Afgelopen weekend het hele weekend weeën gehad, maar het zette gelukkig niet door. Ik kreeg het er spaans benauwd van, moet nl ook nog geboortekaartjes en klossen regelen.
O ja en nu ging vanmorgen ook nog de vaatwasser kapot en de wasmachine heeft ook zijn langste tijd gehad. Ben dus op zoek naar nieuwe exemplaren.

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 14 jun 2013 12:26

Hoe gaat het met de zwangeren? Van duschka's kant is het aardig rustig..
En ajl alles op de rit?
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

Stip
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Stip » 14 jun 2013 13:07

Je was me net voor, ben ook benieuwd hoe het hier met de zwangeren gaat... Schiet wel op voor een aantal, voor hun: sterkte met de laatste loodjes!
"Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen."
Dietrich Bonhoeffer

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 14 jun 2013 18:33

vpk schreef:Hoe gaat het met de zwangeren? Van duschka's kant is het aardig rustig..
En ajl alles op de rit?

Nee, eigenlijk is het hier totale chaos. Vandaag zijn gelukkig de nieuwe wasmachine en afwasmachine geleverd. Dus ik kan gaan puinruimen. Morgen komt er nog een kledingkast voor C, dus dan moet ik inhoud van kasten gaan omruilen. Verder was J de hele week behoorlijk ziek, waardoor ik ook niet echt uit de voeten kon. Nu knapt hij gelukkig op, manlief weg en kan ik eindelijk de kamer eens schoonmaken. Ik dacht namelijk vanmiddag; wat is J weer leuk aan het spelen, maar hij zat met een emmertje met zand en water in de kamer. 8-[

Duschka
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Duschka » 16 jun 2013 11:33

Gelukkig kan ik inmiddels melden dat we ouders mochten worden van een kerngezond meisje.
Ze had wat opstartprobleempjes, maar inmiddels zijn we thuis en gaat het helemaal goed.
Alle reden dus, om ontzettend dankbaar te zijn.

@AJL
Voor jou gaat het ook opschieten. Ik wens je alvast sterkte!
Doe wat je wilt, gekletst wordt er toch...

meribel
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor meribel » 16 jun 2013 11:39

@ Duschka; van harte gefeliciteerd!! Fijn nieuws!

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 16 jun 2013 12:00

Duschka schreef:Gelukkig kan ik inmiddels melden dat we ouders mochten worden van een kerngezond meisje.
Ze had wat opstartprobleempjes, maar inmiddels zijn we thuis en gaat het helemaal goed.

Wha! Wat geweldig :) Dat ze kerngezond is is tegen de verwachtingen in he? Wat superfijn voor jullie, van harte gefeliciteerd! En, ben je aangevallen op lekker eten en drinken? En blijft t binnen?

Duschka
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Duschka » 16 jun 2013 13:07

Idd, tegen alle verwachtingen in.
Ze is idd wat tenger, heeft wat moeite met haar temp enz, maar doet het verder super. Dus voor ons alle reden om dubbel blij en dankbaar te zijn.

En nee, ik ben niet op 't eten en drinken aangevallen, gek genoeg.
De misselijkheid is ook nog niet helemaal weg, maar wordt wel per uur minder, dus ik ben al heel blij en opgelucht en geniet er wel heel erg van, dat elke hap die ik neem, steeds beter gaat smaken! :D
Doe wat je wilt, gekletst wordt er toch...

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 16 jun 2013 13:18

Duschka schreef:Gelukkig kan ik inmiddels melden dat we ouders mochten worden van een kerngezond meisje.

Hartelijk gefeliciteerd! Fijn dat het zo goed gaat, geniet er van!

Hier intussen bijna 24 weken, t gaat aardig. Geen lichamelijk kwaaltjes maar horrormoontjes te over... Brrr, blij als dat ook weer s uit mn lijf is..

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 16 jun 2013 14:54

Duschka, gefeliciteerd!!! Geniet van jullie kleine wonder!
Afbeelding

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 16 jun 2013 19:40

oh tof en fijn zeg.. en ook al beide thuis? ze was toch nog steeds wat te vroeg ofniet?

Wanneer is ze ongeveer geboren? En.. van harte gefeliciteerd hoor! geniet ervan.. hopelijk gaat ze groeien als kool!

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 16 jun 2013 20:50

Wat fijn voor jullie Duschka! Van harte gefeliciteerd! Geniet ervan! Hoe heet jullie dame? Of wil je dat niet melden op het www?

Nu ben ik volgens mij aan de beurt. Ik kan mij nog niet echt overgeven aan een bevalling :oops:

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 16 jun 2013 20:58

Wat heerlijk duschka!gefeliciteerd met jullie dochter! En wat ontzettend fijn dat alles goed is!

Sterkte met opknappen!

Terug naar “Archief”