Homofilie deel 5

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Re: Homofilie deel 5

Berichtdoor JeeWee » 13 jun 2013 08:17

schelpje3 schreef:Dus alleen homo's mogen meepraten in dit topic??
Degenen die het niet zijn, doen voor spek en bonen mee dus.
Want als je het niet bent, kun je er niet over meepraten, aldus jou.

Ja hoor, blijf vooral meepraten.
Maar ga nou niet denken dat je een ervaringsdeskundige bent en het beter weet dat de mensen die het betreft.

En nogmaals: blijf vooral meepraten: het zijn tenslotte hetero's die de problemen veroorzaken omdat zij problemen hebben met homoseksualiteit en dat niet kunnen rijmen met hun bijbelse visie.

Hetero's kunnen wat aan hun houding t.o.v. homoseksualiteit doen.
Homo's niet: het is hun geaardheid.
Dus ook voor de hetero's: deal with it!
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

hubert
Majoor
Majoor

Berichtdoor hubert » 13 jun 2013 08:37

Niet alle hetero's toch?

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor JeeWee » 13 jun 2013 08:47

hubert schreef:Niet alle hetero's toch?

Nee uiteraard niet.

Maar hoe goed ons invoelingsvermogen ook is, het blijft vet moeilijk om je geheel in te leven in zoiets specifieks als dit.
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 13 jun 2013 09:18

JeeWee schreef:
Ja hoor, blijf vooral meepraten.
Maar ga nou niet denken dat je een ervaringsdeskundige bent en het beter weet dat de mensen die het betreft.

En nogmaals: blijf vooral meepraten: het zijn tenslotte hetero's die de problemen veroorzaken omdat zij problemen hebben met homoseksualiteit en dat niet kunnen rijmen met hun bijbelse visie.

Hetero's kunnen wat aan hun houding t.o.v. homoseksualiteit doen.
Homo's niet: het is hun geaardheid.
Dus ook voor de hetero's: deal with it!

Nou heel fijn, dank je wel. d:)b
Maar dan zul je wel die aanvallende toon moeten laten varen, in de trant van dat ik het niet kan weten, dat ik geen ervaringsdeskundige ben (zeg ik dat ergens trouwens?)
Ik leef niet op een hetero-eiland.
En inleven is soms moeilijk ja, maar dat wil niet zeggen dat iemand die geen homo is, er totaal niets van begrijpt!
Jij hebt zelf geen kinderen, maar als ik tegen jou zeg dat het opvoeden soms best een pittige klus is, zul jij dat best wel kunnen inleven, toch?
Ik kan niet doen of homofilie niet bestaat, want ik heb kinderen en ik ben niet van: komt tijd, komt raad. Dus ik heb daar al over nagedacht toen ze nog in de box lagen.
Ook het erover praten begon al vroeg, omdat de oudste buiten speelde met 2 kindjes die geen vader hadden, maar 2 moeders.
Dus in die zin is het hier in huis al heel lang een gespreksonderwerp. :D

Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Tante Pollewop » 13 jun 2013 09:53

JeeWee schreef:Maar hoe goed ons invoelingsvermogen ook is, het blijft vet moeilijk om je geheel in te leven in zoiets specifieks als dit.

Je kunt natuurlijk ook overdrijven.
Na het hele coming out gebeuren en alles wat daar mee te maken heeft, zoals zelfacceptatie, en tot op zekere hoogte acceptatie van je omgeving, is het allemaal niet zo moeilijk meer, toch?

Tenzij je natuurlijk je hele leven blijft roepen dat je een zwaar leven hebt omdat je homo bent. Maar dat doe je dan toch echt zelf.

hubert
Majoor
Majoor

Berichtdoor hubert » 13 jun 2013 10:07

Tante Pollewop schreef:Je kunt natuurlijk ook overdrijven.
Na het hele coming out gebeuren en alles wat daar mee te maken heeft, zoals zelfacceptatie, en tot op zekere hoogte acceptatie van je omgeving, is het allemaal niet zo moeilijk meer, toch?
Tenzij je natuurlijk je hele leven blijft roepen dat je een zwaar leven hebt omdat je homo bent. Maar dat doe je dan toch echt zelf.

JeeWee heeft het best zwaar, maar dat doet hij zichzelf aan. Het is een respectabele keuze om binnen een kerk te blijven die nu pas over dit verschijnsel gaat nadenken. Die inhaalslag zou mij te lang duren en bovendien ben ik niet gerust op de uitkomst. Volledige acceptatie zit er niet in, al wringt men zich goed bedoelend in duizend bochten om te komen tot een of andere vorm van tolerantie.
Voor mij zou het pas klaar zijn als hij net zo behandeld wordt in de kerk als iedereen. Dus inclusief de ambten.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 13 jun 2013 10:24

hubert schreef:Voor mij zou het pas klaar zijn als hij net zo behandeld wordt in de kerk als iedereen. Dus inclusief de ambten.

Voor jou is het dus pas klaar als iedereen zich aanpast aan jouw mening? Komt het ook in je op dat er honderdduizenden zijn die er niet zo over kunnen denken?
JeeWee maakt zelf die keuze om in zijn kerk te blijven en ik heb niet de indruk dat hij elke zondag wordt weggekeken.
Ik, als vrouw, kan ook niet in het ambt.
En in veel kerken kom je niet op tweetal voor k.r. lid te staan als je nooit deelneemt aan het H.A.
Er kunnen dus wel meer redenen waarom je zogenaamd als homo gepasseerd wordt als ambtsdrager.

Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Tante Pollewop » 13 jun 2013 10:38

In veel kerken gaan, zoals het hoort als je lid bent van een kerk, alle leden aan het H.A.
In veel kerken worden vrouwen niet als tweederangs mensen beschouwt, maar als gelijkwaardige gemeenteleden.
Ik weet van een kerk waar men bezig is om homo's met een relatie te begeleiden. Ee soort huwelijkscatechese.

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor JeeWee » 13 jun 2013 11:25

hubert schreef:JeeWee heeft het best zwaar, maar dat doet hij zichzelf aan.

Voor alle duidelijkheid: ik heb het voor geen meter zwaar.
Het is mijn probleem niet, maar het is het probleem van anderen die er niet mee om weten te gaan.
We moeten er eindelijk eens af dat homo's een probleem hebben. Anderen maken het hen moeilijk en dat maakt het wel eens pittig.

En soms heb ik even geen zin om andermans problemen op te lossen.

Ik ben homo en christen en da's allebei niet toevallig. Ik heb daar nooit een geheim van gemaakt, het stond uitgebreid in het RD, ND en andere kranten en kan er niet mee zitten als anderen dat niet zien zitten en daar moeilijk over doen.

Het enige waar ik me nog druk om maak zijn die vele homo's die diep in de kast zitten omdat er wat kerkvolk is dat met hun volle gewicht voor de kastdeur is gaan zitten.

hubert
Majoor
Majoor

Berichtdoor hubert » 13 jun 2013 12:52

Schelpje:
Voor jou is het dus pas klaar als iedereen zich aanpast aan jouw mening? Komt het ook in je op dat er honderdduizenden zijn die er niet zo over kunnen denken?
JeeWee maakt zelf die keuze om in zijn kerk te blijven en ik heb niet de indruk dat hij elke zondag wordt weggekeken.
Ik, als vrouw, kan ook niet in het ambt.
En in veel kerken kom je niet op tweetal voor k.r. lid te staan als je nooit deelneemt aan het H.A.
Er kunnen dus wel meer redenen waarom je zogenaamd als homo gepasseerd wordt als ambtsdrager.

Ja, dat heb je dus goed begrepen. Niet kunnen komt in mijn woordenboek niet voor. Het is eerder een kwestie van niet willen en dat is naar mijn bescheiden mening niet bijbels.
"Want God is het, die om Zijn welbehagen zowel het willen als het werken in u werkt."

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 13 jun 2013 14:00

hubert schreef:
Ja, dat heb je dus goed begrepen. Niet kunnen komt in mijn woordenboek niet voor. Het is eerder een kwestie van niet willen en dat is naar mijn bescheiden mening niet bijbels.
"Want God is het, die om Zijn welbehagen zowel het willen als het werken in u werkt."

De tekst die je nu gebruikt om jouw argument kracht bij te zetten, slaat helemaal nergens op.
Niet kunnen kan heel goed Bijbels zijn, evenals niet willen. Het ligt er maar aan.
Jij wilt koste van al jouw mening opdringen en is dat dan Bijbels?

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor JeeWee » 13 jun 2013 14:29

schelpje3 schreef:Jij wilt koste van al jouw mening opdringen en is dat dan Bijbels?

Wat een lariekoek!
Niemand wil een mening opdringen.
Er wordt alleen gevraagd om een eigen mening te mogen hébben.

En daar hebben veel christenen moeite mee en beginnen ze somns zelfs over genezen. Homo's moeten zus en moeten zo.
Wie heeft er nou een probleem?

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 13 jun 2013 14:59

Ik heb het toch niet over genezen? :roll:
En laat Hubert hier zelf eens op antwoorden, waarom spring je er steeds tussen, dit is zo stemmingmakerij wat je nu doet.
Hubert is een grote jongen die het heel goed alleen af kan. :wink:

boer
Majoor
Majoor

Berichtdoor boer » 13 jun 2013 15:34

JeeWee schreef:
Wat een lariekoek!
Niemand wil een mening opdringen.
Er wordt alleen gevraagd om een eigen mening te mogen hébben.

En daar hebben veel christenen moeite mee en beginnen ze somns zelfs over genezen.

...iets met ''Medicijnman niet van node hebben''

Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Tante Pollewop » 13 jun 2013 16:23

Inderdaad, voor homoseksualiteit is geen genezing nodig.

Terug naar “Archief”