Refowebkids deel 18

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

vpk
Majoor
Majoor

Re: Refowebkids deel 18

Berichtdoor vpk » 08 jun 2013 20:45

haha, grappig.. gefeliciteerd met mattheo!
fijn dat jullie weer thuis zijn, hopelijk gaat het goed!

Em is blew volgende week jarig en mag dan ook op school (groep 0) trakteren. Iemand nog een leuk idee voor traktaties? of waarop hebben jullie je kind laten trakteren?
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 08 jun 2013 20:49

gewoon eenvoudig, met warm weer kwarksticks invriezen! viel bij ons zeer inde smaak... anders ben ik van een klein koekje, of ontbijtdoek uitgestoken met een koekbakvormpje...

fruit aan een stokje.. of kleine bakjes met keuze fruit....

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 08 jun 2013 21:11

TJ, gefeliciteerd met Matteo! Fijn dat Manoel weer thuis is!

Over traktaties:
Sylke heeft vorig jaar dit getrakteerd:
Afbeelding
Het hart van de bloem is dus een mini-krentenbolletje. Viel erg in de smaak bij de kids, dus bij Timon hebben we ook maar weer een krentenbolletje gedaan, maar dan met aapjes.

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 09 jun 2013 08:59

wat een leuke traktatie!

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 09 jun 2013 12:04

Dank jullie wel!!

Het eten en drinken gaat redelijk!! We houden nu even alles bij.. eten drinken, plassen , poepen, temperatuur.. om even een goed beeld te krijgen...

zo was hij op de SEH:

Afbeelding

en zo was hij vanochtend:

Afbeelding

ik hoop dat het nooit weer zo wordt als op foto 1 !! :cry: :?

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 09 jun 2013 12:50

Fijn dat het beter gaat TJ! Nog gefeliciteerd met Matteo!

@ vpk ik las afgelopen week in een blad ook een leuke traktatie. Een plakje ontbijtkoek met een beetje honing erop. Daarop een plakje kokosbrood en op het kokosbrood met een chocoladestift een envelopje gemaakt met de naam van de kinderen in de klas geschreven.

@ haai. Hoe maakte jij de bloem?

Pluk01

Berichtdoor Pluk01 » 10 jun 2013 10:18

Tjonge TJ wat een verschil zeg, inderdaad is foto 1 niet voor herhaling vatbaar! Spannend nog allemaal m.b.t. de uitslagen etc.! Hopelijk knapt hij snel weer helemaal op! Sterkte voor jullie! En uiteraard nog gefeliciteerd met Matteo!

@Merisja, de opleidingen duren allebei 4 jaar. Het slimst lijkt het mijzelf om eerst MBO-V te doen in werken/leren. Het ziekenhuis betaald dan je opleiding etc, je krijgt gewoon een (leerling)salaris voor de uren dat je werkt en bij sommige ziekenhuizen zelfs een deel van de schooltijd betaald (uiteraard moet ik dan wel eerst solliciteren en aangenomen worden bij een ziekenhuis :wink: ). Daarna zou ik HBO-V verkort kunnen doen als ik dat nog zou willen. Meteen HBO-V zie ik niet zo zitten omdat ik dat naast mijn baan moet doen (ik moet wel blijven verdienen omdat we het anders financieel niet redden) en de eerste 2 jaar zelf moet betalen (ik heb geen recht meer op studiefinanciering omdat ik al een studie gedaan heb in het verleden). Na de eerste 2 jaar kan het duaal en krijg je wel salaris etc van het ziekenhuis. Nu heb ik een hele flexibele baan waarbij ik onder schooltijden kan werken. Ik zie vooral op tegen het feit dat ik 24 moet werken en daarnaast nog 8 uur naar school moet (totaal dus 32 uur werk/school en daarnaast nog huiswerk etc). Qua opvang moet het te regelen zijn, er zit een BSO inpandig in de school en mijn man kan ook het eea opvangen, daarnaast heb ik ook nog ouders van vriendjes, eigen ouders en schoonouders die in geval van nood kunnen bijspringen. Voor mijn idee doe ik alleen mijn zoon tekort als ik zoveel weg ben (alhoewel de 24 uur werken verdeeld is over 7 dagen en ook avonden/nachten etc. bevat waar hij weinig van zal merken). Waarschijnlijk is dat vooral iets wat tussen mijn oren zit hoor, want ik zie om mij heen geen kinderen die het slecht hebben doordat hun ouders veel werken. En mijn zoon wil zelfs graag naar de BSO omdat zn vriendjes daar ook heen gaan. Nu is dat alleen niet nodig. Ik ben van plan om mijn vriendinnen die in het ziekenhuis werken eens wat vragen te stellen over de opleiding en eventueel een dag met hen mee te lopen om te kijken of het echt is wat ik wil. Maar ik wilde hier vooral graag ervaringen horen van mensen die zo'n traject gedaan hebben/doen naast hun gezin en/of ook dat aantal uren werken naast hun gezin. Hoe regelen jullie dat thuis?! Sorry, het is een heel verhaal geworden ;-)...

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 10 jun 2013 10:31

Dat idee van ajl heb ik pas ook ergens voorbij zien komen, zag er leuk uit!

Hoe ik die bloem gemaakt heb: ik had bamboestokken ingewikkeld met groen crepepapier, dat waren de stelen. Van gekleurd papier blaadjes en een bloem geknipt, in het midden van de bloem een gat gemaakt. De krentenbolletjes had ik in van dat cadeaufolie verpakt, als een soort 'knapzak' met de sluiting aan de onderkant, zodat je deze door het gat in de bloem kunt steken. Als laatste dan het stokje aan de folie vastmaken en blaadjes aan het stokje plakken.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 10 jun 2013 10:40

Ik doe wel geen duale opleiding, maar ik begrijp je 'probleem' wel. Mijn collega's werken eigenlijk allemaal 32 uur in de week en hebben meerdere kinderen. Hun kinderen gaan ongeveer 3 dagen in de week naar de opvang en 'lijden' er niet onder. Het verschil met de zorg is wel dat de opvang altijd door de weeks is. Wat je je namelijk wel moet realiseren is dat je in de zorg ongeveer 26 weekenden in het jaar werkt en pakweg de helft van de feestdagen. Wil je dit en kan je dit met de opvang realiseren? Hoe oud zijn je kinderen en vinden zij het erg dat je regelmatig weekenden en feestdagen er niet bent. Ik zou het in mijn huidige gezinssituatie niet erg vinden om 's avonds te werken. Dan liggen ze nl toch op bed, maar ze worden ook ouder. Dan is het misschien niet zo leuk om regelmatig 's avonds, 's nachts en in de weekenden te werken.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 10 jun 2013 11:07

trijntjejohanna schreef:Dank jullie wel!!

Het eten en drinken gaat redelijk!! We houden nu even alles bij.. eten drinken, plassen , poepen, temperatuur.. om even een goed beeld te krijgen...

zo was hij op de SEH:

Afbeelding

en zo was hij vanochtend:

Afbeelding

ik hoop dat het nooit weer zo wordt als op foto 1 !! :cry: :?

De link doet het niet.
Merk je vandaag nog steeds een opgaande lijn?
Of zie je zelf al iets in de notities die je maakt?

hieke
Mineur
Mineur

Berichtdoor hieke » 10 jun 2013 12:27

Of kinderen lijden onder het feit dat hun ouders veel werken kun je helaas meestal niet zien aan de buitenkant. Dit is dan ook geen graadmeter. Je moet er zelf achter staan, een ander kan dat toch niet voor jou bepalen of beslissen.

Wanneer je het graag wil zou ik het gewoon proberen. Anders blijf je altijd twijfelen, en hoe het zal zijn merk je pas als je het doet.

Zelf heb ik er geen spijt van in ieder geval :wink:

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 10 jun 2013 15:31

pfff moeilijk is dit hoor... ik houd nu alles bij wat er in gaat en eruit komt...

zaterdag ging er 375ml aan vocht in... we hebben die dag maar 1 luier gewogen van 76...

zondag ging er 700 in ... 378 uit...

vandaag 226 in.. 276 uit.. (tot nu toe)

maar ja.. hij toont nog geen teken van uitdroging.. wanneer is het nog goed.. wanneer niet .. Zo lastig..

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 10 jun 2013 15:44

trijntjejohanna schreef:pfff moeilijk is dit hoor... ik houd nu alles bij wat er in gaat en eruit komt...

zaterdag ging er 375ml aan vocht in... we hebben die dag maar 1 luier gewogen van 76...

zondag ging er 700 in ... 378 uit...

vandaag 226 in.. 276 uit.. (tot nu toe)

maar ja.. hij toont nog geen teken van uitdroging.. wanneer is het nog goed.. wanneer niet .. Zo lastig..

Zeker lastig TJ. Heb je geen instructies meegekregen?
Er hoeft toch dezelfde hoeveelheid uit, die er in gaat? Ook door transpireren raak je vocht kwijt.
Maar is dit niet te weinig vocht? Ik ben er een klein beetje uit, maar ik dacht dat een liter toch het minimum is voor zo'n mannetje?
Als je in zijn huid knijpt, blijft de huidplooi dan staan?
Tja, zolang hij nog vrolijk is :-k maar je kunt altijd even de afdeling bellen voor advies.
Een hele zorg voor je TJ! Sterkte meid.

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 10 jun 2013 16:52

@Pluk: ook ik heb de opleiding niet gedaan naast een gezin, maar heb wel veel collega's die de opleiding naast hun gezin doen. Begeleid zelf veel leerlingen. Ik kan je vertellen dat een opleiding naast je jonge gezin loodzwaar is, maar zeker niet onmogelijk. Je moet er zelf voor 300% achter staan, maar ook zeker je man en eventueel ook je (schoon)ouders als ze belangrijk zijn voor oppassen e.d. Je moet verschillende diensten kunnen draaien (in het begin zijn het alleen dagdiensten, in de loop van de opleiding volgen de avond en nachtdiensten ook). Er wordt veel van je verwacht, gewoon precies hetzelfde als van iemand die thuis geen lieve kindjes heeft zitten :wink:
Realiseer je goed dat het niet alleen de 24uur werken + 8 uur school, maar ook het vele huiswerk daarnaast.
Informeer goed naar de mogelijkheden. In 'mijn' ziekenhuis moet je minimaal 32 uur werken, maar ga je af&toe een week naar school.
Waar woon je en wat is je achtergrond? In Woerden/Amersfoort/ Hilversum-Blaricum bestaat n.l. de 3 jarige variant. Wie weet bestaat die elders ook.
En waarom trouwens MBO en daarna ook nog HBO? Als je gewoon algemeen verpleegkundige worden, is MBO werken/leren een hele goede basis.

PB gerust als ik vragen kan beantwoordn.
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 10 jun 2013 17:34

TJ, wat lief die knuffel :D Hopen dat hij opknapt en lekker thuis kan blijven!
Haai, wat gaaf, die bloemen. Ik heb me al druk gemaakt om wat ik Frederiek moet laten trakteren op het kdv en bij de gastouder, maar dat is het :D eigenlijk trakteren ze bij mij alleen op fruit of een doosje rozijntjes ofzo, en Jurian heeft een keer een mand met minibolletjes en krentenbolletjes meegekregen. Maar ik wist al niet wat voor origineels ik daar nu mee moest maken, maar dit is super.

Pluk, ik heb jaren onregelmatig gewerkt, maar juist nu met een gezin heb ik gekozen voor regelmatig werken. Want het is zeker zo dat je kinderen er minder last van hebben, omdat je dan avonden en weekenden kunt werken. Maar naast moeder ben ik ook vrouw van, en die relatie is net zo belangrijk. Wij wisselden elkaar bijna af, en dat is niet leuk. Nu werken we dus deels wel tegelijk, mijn man werkt dan tijdelijk erg veel, maar we zien elkaar wel meer. Elkaar als de kids slapen en als gezin samen. Vooral de zondag is voor ons echt 'heilig' geworden. Dat is gezinsdag. En vooral na die jaren regelmatig op zondag te hebben gewerkt vind ik het heerlijk om thuis te zijn.
Op de dagen dat we beiden werken hebben we voor de jongste het kdv en een geweldige gastouder, waar ze kind aan huis is. De oudste gaat tussen de middag en na school met zijn neef mee. Regelmatig eet hij er ook 's avonds mee als zij vroeg eten en stopt mijn schoonzus hem al in bad, krijg ik hem schoon en volgegeten mee :) Hij is ook regelmatig een beetje gepikeerd als ik hem kom halen, omdat hij nog lang niet uitgespeeld was.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Terug naar “Archief”