Een nieuwsbericht over een wetswijziging in Frankrijk

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

PropertyOfJesus
Verkenner
Verkenner

Re: Een nieuwsbericht over een wetswijziging in Frankrijk

Berichtdoor PropertyOfJesus » 07 jun 2013 21:08

Het gaat inhoudelijk natuurlijk helemaal nergens over, modder gooien naar mij mag, ookal hoop ik die vijandigheid niet van mede Christenen, maar ik ga niet terug gooien.

Het gaat niet om mij maar om Christus en God's Woord, liefde voor je naaste betekent ook het wijzen op zonden toch? Het gaat hier toch niet om een hippie-achtige liefde maar om heiligheid en rechtvaardigheid? En het gaat ook niet om het individu dat zondigt, maar het gaat toch om het afkeer hebben van de zonde? Ik weet dat ik nu de boeman ben, maar als het daar over gaat dan doe ik graag mee. :)
1 Korinthe 2:2 Want ik heb niet voorgenomen iets te weten onder u, dan Jezus Christus, en Dien gekruisigd.

Wim2600
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Wim2600 » 07 jun 2013 21:19

PropertyOfJesus schreef:Het gaat inhoudelijk natuurlijk helemaal nergens over, modder gooien naar mij mag, ookal hoop ik die vijandigheid niet van mede Christenen, maar ik ga niet terug gooien.

Het gaat niet om mij maar om Christus en God's Woord, liefde voor je naaste betekent ook het wijzen op zonden toch? Het gaat hier toch niet om een hippie-achtige liefde maar om heiligheid en rechtvaardigheid? En het gaat ook niet om het individu dat zondigt, maar het gaat toch om het afkeer hebben van de zonde? Ik weet dat ik nu de boeman ben, maar als het daar over gaat dan doe ik graag mee. :)

Je wekt minstens evenveel afkeer op dan je er zelf tentoonspreidt met zo'n mentaliteit. Maar goed, da's jouw keuze. Ik hoop dat je invloed op je omgeving minimaal mag blijven...

irmo
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor irmo » 07 jun 2013 21:27

PropertyOfJesus schreef:Het gaat inhoudelijk natuurlijk helemaal nergens over, modder gooien naar mij mag, ookal hoop ik die vijandigheid niet van mede Christenen, maar ik ga niet terug gooien.

Volgens mij had Jezus een leuke hippie geweest :D . Mede door mensen die het geloof en dit soort standpunten op deze manier verkondigen, heb ik een afkeer van het geloof gekregen, dus het gaat wel degelijk ergens over, ook al vind je van niet. Van dit soort taal heb ik al genoeg gehoord, ik ga me hier echt niet door bekeren. Waar is de liefde van Christus? Begin daar maar eens mee, dan komt de rest vanzelf wel...

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor JeeWee » 07 jun 2013 22:56

PropertyOfJesus schreef: Het gaat inhoudelijk natuurlijk helemaal nergens over, modder gooien naar mij mag, ookal hoop ik die vijandigheid niet van mede Christenen, maar ik ga niet terug gooien.

Jammer dat je dat als moddergooien ervaart.
Maar zelfs dan: jouw stenen komen ook best hard aan. Je zegt dat je niet gaat teruggooien. Maar heb je je misschien afgevraagd waardoor er zulke reacties ontstaan? Zou het niet een beetje bij jezelf kunnen liggen?

PropertyOfJesus schreef: Het gaat niet om mij maar om Christus en God's Woord, liefde voor je naaste betekent ook het wijzen op zonden toch?

Kijk, dat is het moeilijke: jij bent er ´heilig´ van overtuigd dat het zonde is en dat jij geroepen bent om dat aan onwetende homo's te moeten openbaren.
Ook best veilig, want het gaat tenslotte over een 'zonde' waar je als hetero nooit in zult vallen.
Wat je zoet is niet echt liefdevol naast 'de zondaar' gaan zitten, maar je plakt hem jouw oordeel op en je verschuilt je er achter dat je zegt wat God zegt en dat jij de bedoeling van God met anderen volledig verstaat. En als iemand zegt door genade een levende relatie met Jezus Christus te hebben én homo is en 'doet', past dat niet in jouw beeld. Dat is prima en dat respecteer ik. Maar jij geeft een ander geen ruimte om zijn weg met God te gaan

PropertyOfJesus schreef: Ik weet dat ik nu de boeman ben, maar als het daar over gaat dan doe ik graag mee. :)
Die rol van martelaar past je echt niet. Iemand die hardop zegt waar hij in gelooft, is nooit een boeman. Wél iemand die zijn visie met veel hardheid door de strot van anderen drukt.
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 07 jun 2013 23:16

JeeWee schreef: Die rol van martelaar past je echt niet. Iemand die hardop zegt waar hij in gelooft, is nooit een boeman. Wél iemand die zijn visie met veel hardheid door de strot van anderen drukt.

En zeker als je je eigen wandaden (het verdrukken van anderen) ook nog eens verexcuseert met religieuze BS. Dat doen mannen ook die hun vrouwen mishandelen. Ja, ik sla mijn vrouw wel, maar het is voor haar eigen bestwil...
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

yobem
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor yobem » 08 jun 2013 00:31

yobem schreef:Laat me vast raden naar zijn volgende bericht: ik kan er ook niets aan doen, ik zeg alleen wat God zegt. Voor de rest zeg ik alles uit liefde, ontferming, bladiebladiebladie blah.

PropertyOfJesus schreef:Het gaat niet om mij maar om Christus en God's Woord, liefde voor je naaste betekent ook het wijzen op zonden toch? Het gaat hier toch niet om een hippie-achtige liefde maar om heiligheid en rechtvaardigheid? En het gaat ook niet om het individu dat zondigt, maar het gaat toch om het afkeer hebben van de zonde? Ik weet dat ik nu de boeman ben, maar als het daar over gaat dan doe ik graag mee. :)

=D>

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 08 jun 2013 10:45

LOL! :lol:
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

PropertyOfJesus
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor PropertyOfJesus » 08 jun 2013 11:09

Psalm 1 Welgelukzalig is de man, die niet wandelt in den raad der goddelozen, noch staat op den weg der zondaren, noch zit in het gestoelte der spotters;

2 Maar zijn lust is in des HEEREN wet, en hij overdenkt Zijn wet dag en nacht.

3 Want hij zal zijn als een boom, geplant aan waterbeken, die zijn vrucht geeft op zijn tijd, en welks blad niet afvalt; en al wat hij doet, zal wel gelukken.

4 Alzo zijn de goddelozen niet, maar als het kaf, dat de wind henendrijft.

5 Daarom zullen de goddelozen niet bestaan in het gericht, noch de zondaars in de vergadering der rechtvaardigen.

6 Want de HEERE kent den weg der rechtvaardigen; maar de weg der goddelozen zal vergaan.
1 Korinthe 2:2 Want ik heb niet voorgenomen iets te weten onder u, dan Jezus Christus, en Dien gekruisigd.

yobem
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor yobem » 08 jun 2013 11:39

tja...

Als je de waan te pakken hebt dan is zelfreflectie niet het sterkste punt: alles wat je aan reacties oproept past precies in je negatieve spiraal. Je ziet het als spotten en dat je moet lijden onder het juk van de ongelovigen zoals is voorzegd. En daarmee versterkt het effect alleen maar.

Ik kan je ook niet echt helpen, je zit vast in die cirkel. Uiteindelijk is het je eigen keus om zo door te draaien.

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor JeeWee » 08 jun 2013 13:50

PropertyOfJesus schreef:6 Want de HEERE kent den weg der rechtvaardigen; maar de weg der goddelozen zal vergaan.

Een waar woord: de HEERE kent! Jij niet.
Jammer dat je op deze liefdeloze manier meent anderen om de oren te moeten slaan.

Met 'goddelozen' worden hier mensen bedoeld die zonde DE levende God leven.
Je kunt ook wandelen zonder levende God. Dan wandel je met een God zonder Jezus, een God die van jou eist en zonder dat je een Jezus hebt Die aan die eisen kan voldoen.

Beste POJ, ga nog eens op zoek naar de vruchten van de Geest. Dan wordt je manier van reageren anders.
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 08 jun 2013 13:53

PropertyOfJesus schreef:Psalm 1 Welgelukzalig is de man, die niet wandelt in den raad der goddelozen, noch staat op den weg der zondaren, noch zit in het gestoelte der spotters;

2 Maar zijn lust is in des HEEREN wet, en hij overdenkt Zijn wet dag en nacht.

3 Want hij zal zijn als een boom, geplant aan waterbeken, die zijn vrucht geeft op zijn tijd, en welks blad niet afvalt; en al wat hij doet, zal wel gelukken.

4 Alzo zijn de goddelozen niet, maar als het kaf, dat de wind henendrijft.

5 Daarom zullen de goddelozen niet bestaan in het gericht, noch de zondaars in de vergadering der rechtvaardigen.

6 Want de HEERE kent den weg der rechtvaardigen; maar de weg der goddelozen zal vergaan.

Soms is het beter om te zwijgen PoJ.
Want dit heeft geen zin vrees ik.
Je wordt alleen maar voorwerp van spot en hoon.
Je hebt het gezegd en laat het dan maar voor rekening van de lezers.

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor JeeWee » 08 jun 2013 14:08

schelpje3 schreef:Soms is het beter om te zwijgen PoJ.

10 Twee mensen gingen naar de tempel om te bidden. De één was een Farizeeër en de ander een tollenaar.
11 De Farizeeër stond daar en bad dit bij zichzelf: O God, ik dank U dat ik niet ben zoals de andere mensen: rovers, onrechtvaardigen, overspelers of ook als deze tollenaar.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 08 jun 2013 14:21

Dank je wel voor deze wijze les in liefdevolle bewoordingen.
Je doet nu precies waar ik PoJ voor gewaarschuwd heb.

hubert
Majoor
Majoor

Berichtdoor hubert » 08 jun 2013 15:14

De vruchten van de Geest zijn helaas ver te zoeken. Lees ze nog eens na.
Mijn bezwaar tegen het opdreunen van teksten die dan op een ander zouden slaan blijft. Je kunt teksten hoogstens op jezelf toepassen.
De teksten zijn inderdaad niet vleiend voor homo's. Dat is nu eenmaal zo, maar dat wil niet zeggen dat christenen vandaag den dag daar niet anders over zouden mogen denken. De Bijbel moet telkens weer opnieuw verklaard worden voor een nieuwe generatie. En dat gebeurt gelukkig ook, zij het nog te weinig in de refokerken. Er zullen ook altijd mensen het moeilijk blijven vinden. Dat mag als zij het geloof en geluk van anderen, in dit geval homo's, maar niet in de weg staan. Dan kun je inderdaad beter je mond houden.

PropertyOfJesus
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor PropertyOfJesus » 08 jun 2013 15:50

schelpje3 schreef:Soms is het beter om te zwijgen PoJ.

mhmh :-$

Terug naar “[Religie] - Open forum”