Zwanger deel 14

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

AikonGirl
Majoor
Majoor

Re: Zwanger deel 14

Berichtdoor AikonGirl » 03 jun 2013 10:05

Grrrr.. In de familie is er een kindje geboren met onze uitgekozen naam.
Vind het jammer, want ik vind het leuk om een naam te hebben die nog niet voorkomt in de omgeving.
Aan de andere kant, zal ik dat kindje maar eens in de 5 jaar zien ofzo.

Wat zouden jullie doen? Nieuwe kiezen? Of gewoon dezelfde naam houden...

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 03 jun 2013 10:06

Als je dat kindje maar eens in de 5 jaar gaat zien dan zou ik me daar niet druk om maken en gewoon de naam kiezen die jullie hebben uitgekozen.

Hier is S. ook niet de enige met deze naam in de familie (die we bijna niet zien of nooit zien).

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 03 jun 2013 10:41

Ik zou het gewoon die naam geven, helemaal als je het toch niet zo vaak ziet. Waarschijnlijk zou ik het welvan te voren vertellen tegen de ouders van het nu geboren kindj en aangeven dat jullie die naam ook al hadden bedacht. Mijn schoonzus heeft hetzelfde gehad. Hun dochter was geboren en haar beste vriendin die een maand later was uitgerekend had bijna de zelfde naam. En dat was voor mijn schoonzus geen enkel probleem.

Saskia
Majoor
Majoor

Berichtdoor Saskia » 03 jun 2013 14:15

Nou, dan zou ik ook gewoon die naam houden. Misschien even doorspreken met de ouders, dat jullie dezelfde naam hadden, maar als je elkaar zo weinig ziet, dan geeft het toch niks.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 03 jun 2013 17:32

Dat zou me ook niet uit maken nee, als je dat kindje zo weinig ziet.
Mijn nicht blijkt ook een kindje te hebben met dezelfde naam als ik, ik kan me voorstellen dat ze er voor heeft gekozen, ik vind 'ém ook zo leuk :D
Ik vind de naam van mijn broertje ontzettend leuk, maar dat vind ik toch te dichtbij, om ons kind dezelfde naam te geven, als het iets verder weg was had Jurian absoluut zo geheten :)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 03 jun 2013 21:50

het zou mij wel wat uitmaken, ik zou een nieuwe naam.zoeken... zo zie je maar,doen wat jezelf.zou willen. helaas heeft de oudste nog een zwlfde naam in haar klas, ondanks.het zorgvuldig screenen van de geboortekaartjes bij de verloskundige, aan het eind toch eentje gemist.... de tweede dachten we een best orginele naam, maar nu duiken er ook steeds meer oo. ik vind een naam.best persoonlijk en probeer er zodoende rekening mee te houden. van mijn naam zijn er maar weinig naamgenoten!
succes.met keuzes maken.niu

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 03 jun 2013 22:00

Moeilijk AG. Hopelijk komen jullie eruit!
M's naam hebben wij niet gekozen maar er zit niemand op zijn school met die naam, terwijl het toch een hele degelijk naam is! A en E hebben ook aparte namen, maar niet heel gek. Zeker E's naam komt vaker voor maar op een andere manier gespeld. Dus dan toch anders ;-)

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 04 jun 2013 06:49

@ missf waarom zou je niet dezelfde naam geven als je broer heeft? Ik denk dat hij enorm vereerd zou zijn :wink: Wij hebben beiden een broer met dezelfde naam. De ene zouden wij best wel willen vernoemen, maar de andere niet, dus dat maakt het wat lastiger.

@ ppm de naam van jullie oudste is toch nog best wel een veel voorkomende naam. Vier van mijn vriendinnen ( die onderling geen contact hebben) hebben ook een dochter met die naam. Dus dan is het ook wel logisch dat er een meisje in de klas zo heet. Dat is voor ons een reden om de top 20 in ieder geval te mijden en de top 50 liever ook niet.

Al kan je daar ook niet alles van zeggen. Onze oudste heeft 3 meisjes in de klas die Evy heten. En toen ik hoogzwanger was van onze dochter werd er 3 dagen voor haar geboorte om de hoek bij ons een meisje geboren met dezelfde naam. Toen ik zwanger was van J, was die buuf ook weer zwanger van een jongen en zaten wij wel eens te grappen over de naam. Het frapante was dat wij beiden 2 dezelfe namen in gedachten hadden. Wij kozen voor J en zij voor de andere naam. Dus het kan raar lopen.

Vandaag in in ieder geval mijn laatste werkdag :D

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 04 jun 2013 09:37

Hier bij de oudste wel een top 10 naam.. maar in de 8 jaar nog nooit in de omgeving gehoord!

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 04 jun 2013 16:56

ajl schreef:
@ ppm de naam van jullie oudste is toch nog best wel een veel voorkomende naam. Vier van mijn vriendinnen ( die onderling geen contact hebben) hebben ook een dochter met die naam. Dus dan is het ook wel logisch dat er een meisje in de klas zo heet. Dat is voor ons een reden om de top 20 in ieder geval te mijden en de top 50 liever ook niet.

Ik was zo naief dat ikd at niet in de gaten had!! hoe dom... Maar de geboortekaartjes in die periode gaven die naam niet aan. Op mijn hele school zit die naam niet, op de invalschool zit die naam niet en op juul dr school zij en nog een meisje... en verder niet.
Ik had de naam in de omgeving hier ook niet of weinig gehoord. Op zwemles is ze ook de enige... Dus zo heel logisch is het niet :)

jaccootje85
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor jaccootje85 » 04 jun 2013 17:34

juffiejuf schreef:@ jacootje; al die kilo's die er niet aankomen hoeven er ook niet meer vanaf! :-) Heerlijk als die schilder en de stucadoor weg zijn, dan kun je het pas echt opbouwen.

Het schilderen doe ik zelf. Heb afgelopen maandag alles in de grondverf kunnen zetten. Het is alleen nog een kwestie van aflakken :D De stucadoor hoeft alleen het plafond te doen en de muren moeten aangestreken worden door een kennis. Die komt vrijdagavond kijken hoeveel werk het is en dan pland hij het in zn agenda. Hij is namelijk ook bij Steven zn broertje bezig met het opknappen van diens huis. Best handig als je zulke mensen in je omgeving hebt.
Duschka: het is echt superleuk om zelf veel te doen, maar wel jammer dat je weinig hulp in je omgeving hebt. Succes nog! :wink:
Szent az Úr

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 06 jun 2013 10:10

duscka hoe gaat het nu met je

Duschka
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Duschka » 06 jun 2013 11:01

@AJL
Lekker aan 't genieten van je zeer verdiende verlof? :D

Hier is 't met recht de laatste loodjes
Inmiddels ook ischias geconstateerd, dus 't bordje is een beetje vol aan 't raken.
Al een paar dagen weeën en wat ontsluiting, maar 't zet niet door en volgens de gyn. kan 't nog wel even duren.
Dus daar baal ik wel van. Bovendien slaap ik al weken achtereen, niet langer dan een uur of twee per nacht, dus ik begin moe te worden :( .
Enfin, ik troost mezelf met de gedachte dat het nu NIET MEER zo lang kan duren haha.
Voor de maand juni voorbij is, hoop ik toch echt een baby in mijn armen te hebben!
Ben inmiddels ook super nieuwsgierig naar ons kleine kindje.

@AG
Ik zou de naam die jullie mooi vinden, gewoon doen.
Een naam is tenslotte voor 't hele leven.
Het kan best zijn dat de namen die wij hebben uitgekozen straks ook door iemand anders gebruikt wordt, ook al hebben we't nu nog nergens gehoord. Tsja, dan hebben we gewoon allebei een leuke smaak :wink:
Doe wat je wilt, gekletst wordt er toch...

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 06 jun 2013 14:18

@ duschka Vervelend dat je nu ook nog ischias hebt. Kan mij voorstellen dat je emmertje zo langzamerhand vol is. Dan mag je zeker ook geen pijnstilling slikken?
Krijg je trouwens een ingeleide of geplande bevalling? Gaat het goed met de kleine?

Hier inderdaad verlof, maar ben enorm aan de poets. Ik heb een lijstje gemaakt van alle dingen, waaronder ook klossen en geboortekaartjes etc die nog moeten gebeuren en streep gewoon elke dag wat af.

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 06 jun 2013 20:37

Balen AG! Ik weet ook niet echt wat ik zou doen. Aan de ene kant als je ze toch bijna nooit ziet of spreekt...zou ik zeggen; doen! Maar als het een beetje een unieke naam was, zou ik persoonlijk toch een andere kiezen.
Gelukkig hebben wij daar met de meisjesnaam niet mee te maken gehad en was ik daar in mijn omgeving ook niet echt bang voor. Die hoor je namelijk niet echt veel. De naam die we voor een jongen in gedachten hadden wel, en ben achteraf zoooo blij dat het een meisje was :mrgreen: Anders had ik nu volgens mij echt spijt gehad van de naamkeuze :P
Afbeelding

Terug naar “Archief”