Refowebkids deel 18

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Re: Refowebkids deel 18

Berichtdoor schelpje3 » 04 jun 2013 10:59

trijntjejohanna schreef:klopt, dat is onder andere 1 van de redenen waarom hij geopereerd is.. hij groeit heel slecht..

ijsjes heb ik in huis, maar zelfs dat wil hij niet.

Ze kunnen er inderdaad behoorlijk ziek van zijn. Ik zag het in het ziekenhuis, waar een vaste amandelknipdag was. Het ene kind zat na een paar uurtjes te springen en te knabbelen aan een ijsje, het andere kind moest een nachtje overblijven.
Bij kindjes is het wel zo, ze veinzen niet. Zijn ze ziek, zijn ze ook ziek. Willen ze niks.
Maar knappen ze op, zie je dat ook meteen.
Toch maar proberen wat koud water te laten drinken, al is het maar steeds een slokje. Mocht je geen p.mol-zetpilletje zetten? Want het doet natuurlijk pijn in dat keeltje :-&

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 04 jun 2013 11:03

hij krijgt elke acht uur 360 mg paracetamol en 2 uur daarna diclofenac.. inmiddels wil hij helemaal niet meer drinken, omdat hij nu de link heeft gelegd tussen het drinken en kort daarna overgeven :(

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 04 jun 2013 11:06

Zo, dat is best forse pijnstilling voor zo'n klein manneke. :?
Dat is lastig zeg. Kun je hem niet afleiden met een leuk dvdtje?
Ik zou het niet te lang aankijken, als het vanmiddag niet betert, toch maar de dokter bellen voor advies.
Op die manier ligt uitdroging op de loer.

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 04 jun 2013 11:11

schelpje3 schreef:Zo, dat is best forse pijnstilling voor zo'n klein manneke. :?

.

en ondanks dat heeft hij dus nog steeds pijn :(

hieke
Mineur
Mineur

Berichtdoor hieke » 04 jun 2013 11:31

Sneu is dat toch, voor die ukkies. Onze dochter had precies hetzelfde. Ze is 48 uur ziek geweest, daarna was het van het ene op het andere moment over. Hoe het maar goed in de gaten!

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 04 jun 2013 16:53

tja.. kwa amandelen heb je verhalen in alle vormen ed. Die van ons was uitzonderlijk door juist enorm alert te zijn en direct al uit zijn bed te willen. Weinig pijnbestrijding gehad, al was dat gelukkig alleen maar neusamandelen.

Maar extra veel knuffelen!! lekker veel bij mama zijn. En af en toe een mini slokje... dan komt hij er vroeg of wat later vast wel weer bovenop.

Hopelijk gaat hij dan eten en ook.... groeien! (maar dat hoeft niet, verwachten ze ook bij M, maar tot heden onder de lijn )

Overigens is het een heel pijnlijke bedoeling keelamandelen knippen.

Dacht al, k wil nog wat zeggen.. maar idd

Evelien: hier een jochie wat ook slecht drinkt overdag hij heeft een fles in bed staat van 350 ml en die is elke morgen leeg. Er zit gewoon water in. Volgens de tandarts geeft dit absoluut geen kans om meer gaatjes en is dit gewoon een wijs iets als een kind zoveel behoefte heeft aan drinken. De knop gaat vanzelf een keer om dath ij overdag alleen drinkt en s nachts niet.
Ik laat het nu maar gewoon. Ben allang blij dat we dat gedoe met urine en bijna blaasontsteking kwijt zijn....

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 04 jun 2013 18:18

het gaat niet zo goed met Manoël.. hij blijft alles uitspugen.. om 10 voor 8 moeten we bij de HAP zijn... Hij is nu al nuchter sinds zondagavond half 6

liefje
Majoor
Majoor

Berichtdoor liefje » 04 jun 2013 20:59

Sterkte Tj met je kleine mannetje!
Laat je even nog een keer weten hoe het is?

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 04 jun 2013 21:21

Hij is nog niet uitgedroogd, dus we moeten afwachten en blijven aanbieden. Ik weet niet waar het allemaal vandaan komt, want er komen soms gewoon golven uit! We zijn vanavond begonnen met ORS.. en ik hoop dat dat gaat helpen... het is zo sneu... hij wordt zo mager .. hij had al geen reserves.. :( :(
De huisarts zei dat als het donderdag niet beter ging ik naar eigen huisarts moet gaan, maar als het morgen niet al beter is, dan ga ik morgen gewoon nog een keer naar eigen huisarts.. Zijn keel zag er wel goed en rustig uit.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 04 jun 2013 21:32

trijntjejohanna schreef:Hij is nog niet uitgedroogd, dus we moeten afwachten en blijven aanbieden. Ik weet niet waar het allemaal vandaan komt, want er komen soms gewoon golven uit! We zijn vanavond begonnen met ORS.. en ik hoop dat dat gaat helpen... het is zo sneu... hij wordt zo mager .. hij had al geen reserves.. :( :(
De huisarts zei dat als het donderdag niet beter ging ik naar eigen huisarts moet gaan, maar als het morgen niet al beter is, dan ga ik morgen gewoon nog een keer naar eigen huisarts.. Zijn keel zag er wel goed en rustig uit.

He bah, wat verdrietig en spannend voor jullie :?
ORS is vies, ik vraag me af of dat erin blijft als zelfs gewoon water en drinken er in golven uitkomt.
Het was misschien beter geweest om hem nog even in het ziekenhuis te laten, dan kunnen ze het middels een infuus doen en knappen ze meestal razendsnel op. Hopelijk is dit niet nodig en gaat hij alsnog drinken.
Vervelende nasleep van een ogenschijnlijk simpele ingreep.
Sterkte nogmaals en bij twijfel... gewoon aan de bel trekken hoor!

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 04 jun 2013 21:44

TJ, geef hem eens gekookt en afgekoeld water, doen wij hier ook als zelf gewoon water er niet in blijft zitten. Op een of andere manier verdraagd de maag dat vaak wat beter.

Sterkte met je mannetje.

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 05 jun 2013 06:57

bedankt voor de tip! ik zal het vandaag eens proberen.. want het overgeven gaat nu gewoon door :(

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 05 jun 2013 07:16

He bah wat ellendig TJ :( Zeker als het zo lang duurt. Sterkte, hopelijk knapt hij snel weer op!
Volgens mij neusamandelen wel iets heel anders dan keelamandelen, heb ik begrepen. Gelukkig beiden nog nooit bij mezelf of bij de kids gehad. Lijkt me echt rot, zeker als het om je kind gaat.

Hier een bijna 2 jarige die de oren van mijn hoofd kletst en goed weet wat ze wil. Van de week heeft ze een kwartier lang gebruld en gekrijst, alleen maar omdat ze aan tafel moest zitten tijdens het eten. Ze wilde niet eten, prima, maar ze moest er wel gewoon bij zitten. Na dat kwartier stopte ze met brullen en keek mijn eten bijna in mijn mond. Toen ik klaar was zei ze boos: 'zo, mama klaar. Nu uit stoel.' Echt zo van: hehe, eindelijk is ze klaar. Verder is het een heerlijk meisje, zo genieten :D

Straks ga ik maar eens op pad voor zomerkleren voor Jurian. Tot nu toe hebben we het amper nodig gehad, en kwam ik er deze week pas achter dat hij amper zomerkleren heeft. Ik had gedacht dat hij alles nog wel paste van vorig jaar, maar al zijn broeken en shirts maat 104 zijn te klein, dus straks maar eens op pad nu het zulk lekker weer wordt.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

hieke
Mineur
Mineur

Berichtdoor hieke » 05 jun 2013 08:08

TJ, wat naar!

Mijn dochter had het dus ook, maar daar stopte het na 48 uur. Je hebt ook kinderen ( en volwassenen) die niet meer vanzelf kunnen stoppen met braken. Heeft iets te maken met bepaalde balans in het lichaam o.i.d. Als advies wordt vaak gegeven om dan cola te geven, waar je de prik hebt afgehaald. Dit doe je door er een flinke schep suiker in te gooien. Wanneer je hier elk kwartier een theelepeltje van geeft, kan het lichaam daar de reserves mee aanvullen, en zie je dat ze vaak heel snel opknappen. Misschien het proberen waard!

Beterschap.

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 05 jun 2013 11:59

MissF schreef:Volgens mij neusamandelen wel iets heel anders dan keelamandelen, heb ik begrepen. Gelukkig beiden nog nooit bij mezelf of bij de kids gehad. Lijkt me echt rot, zeker als het om je kind gaat.

.

De neus is idd veel minder pijnlijk, er is wel een wond, maar omdat er niet geslikt hoeft te worden op die plek wordt de pijn veel minder gevoeld.

Overigens.... vaak knappen kinderen er 400 procent van op!! dus vaak is het even door een dal, maar het is het dal wel waard. Als ik hier alleen al kijk wat de neusamandelen opgeleverd hebben.... (tis moeilijk te bewijzen omdat we niet weten wat eht was geworden als hij ze nog had) Ik heb gewoon een vrolijk jongetje, wat speelt, heel veel energie heeft en gewoon happy is. De groei is nog niet wat het wezen moet, maar jah, hij kan er niet tegen eten, tav de hoeveelheid beweging hij heeft op een dag.

ZO.. moet gewoon wennen aan het weer, een barstende hoofdpijn... zo maar even met de benen op de bank een tukje doen oid.

Terug naar “Archief”