date2shine schreef:Ik geloof dat ik las in de bijbel dat als de begeerte te hoog is trouw dan gauw.
Precies, want niets is verstandiger dan je overhaast in een - in principe - levenslange relatie storten omdat je een keer van bil wilt gaan...
](./images/smilies/eusa_wall.gif)
Moderator: Moderafo's
date2shine schreef:Ik geloof dat ik las in de bijbel dat als de begeerte te hoog is trouw dan gauw.
hubert schreef:Tsja, dat krijg je ervan als je alles letterlijk neemt.
Het scheidingsaantal is nu voor Nederland 1 op 3.
Weet iemand wat het percentage in reformatorische kring is?
schelpje3 schreef:Persoonlijk vind ik het instituut kerk wel belangrijk.
De Kerk houdt zich wel aan Gods Woord, maar sommige mensen daarvan niet!
Niet zo generaliseren, daar wordt niemand beter van.
En overal is de liefde vaak ver te zoeken. Kijk maar op de voetbalvelden.
boer schreef:Als alle kerken zich aan Gods Woord hielden hadden we 1 kerk, geen 1000.
boer schreef:Maar zo lang al die christenen de leer belijden van hun (afgescheiden) kerk ipv hun zonden belijden en zich bekeren daarvan, zijn zij natuurlijk deel van die kerk.
schaapje schreef:De meeste christenen beleiden de leer dat je je van je zonden moet afkeren. en je tot Hem moet bekeren.
boer schreef:De meeste(?) christenen belijden dat inderdaad, en zeggen dat je anders niet gered wordt/bent.
Die werkheiligheid stemt echter niet overeen met hun ''genade alleen'' als reden voor hun redding.
Toch?
hubert schreef:Persoonlijk vind ik het instituut kerk niet belangrijk. Zij is marginaal geworden en dat komt m.i. dat zij zich niet aan Gods woord houdt waarin staat dat je niet mag oordelen en dat je je naaste moet liefhebben als jezelf. Bovendien zijn de gedragingen en uitingen van het godsvolk ook niet erg inspirerend.
De onderlinge liefde is ver te zoeken. Helaas!
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 39 gasten