hubert schreef:
Toch heb ik het idee dat je het ten diepste niet begrijpt, al kom je in de buurt. Jeewee heeft gelijk als hij stelt dat het geen keuze is. Je kiest er niet voor om homoseksueel te zijn. Je kunt er niets aan veranderen. Daarom gaan de voorbeelden die je noemt mank. Andere keuzes kun je namelijk wel veranderen.
Het enige wat kan en moet veranderen is de christelijke mens die het leven van een homo onmogelijk maakt door hem niet voor 100% te accepteren. Dan pas kan een homo zich waarlijk vrij voelen. Tolerantie is niet voldoende. Gewoon achter je kind gaan staan en steunen. Hoe weet ik dat?
Ik heb bv een zuster waarvan 2 van de 4 kinderen gay zijn. Zij redeneert ongeveer zo als jij en de kinderen zijn diep ongelukkig. De jongen wil het nu toch maar met een meisje gaan proberen, terwijl het homoseksuele eraf spat en het meisje is nu een flink eind weg in Nijmegen gaan wonen. Als ik dan vraag waarom daar, heeft zij misschien daar een vriendin, dan krijg ik allerlei ontwijkende antwoorden, terwijl ik weet dat het zo is. Van dat soort gekonkel wordt ik niet blij en het wordt hoog tijd dat daar iets aan verandert.
En over dat apart stellen. Dat werk je vanzelf in de hand door hen apart te behandelen. Dan trekken de meesten naar Amsterdam en zijn verder van god los. Ik ken er plenty! Want ik deed veel aan voorlichting.
De refochristen zou ook eens uit de kast moeten komen, maar dan moet er wel een godswonder gebeuren.
Zeg ik dat er een keuze is?
Zeg ik dat iemand zichzelf kan veranderen?
NEE!
Maar je moet in het oog blijven houden dat er een spanningsveld is wat betreft de homofilie. Jij wilt het wegpoetsen, alsof het "normaal" is, geheel en al Bijbels is en dus: niet zeuren.
Maar zo is het niet!
En ik vind het een misplaatste opmerking van je, dat er een Godswonder zou moeten gebeuren. Het is eigenlijk gewoon vloeken.
Homofilie is niet zoals God het geschapen heeft, dus stop met je kruistochtactie.
Ik probeer te verwoorden dat ik als moeder ten allen tijde van mijn kind zal blijven houden, hoe dan ook. Maar dat neemt niet weg dat ik homofilie niet goedkeur, in die zin, dat het net zo goed mag als een huwelijk.
En ook wil ik af van het zielige, dat iemand dan maar één uitweg nog kan dan. Dat is nl. niet zo!
Zo leg je de schuld bij alle mensen, die hier zeer grote moeite hebben.
Ik heb dat ten diepste ook, alleen zal ik (vanwege mijn karakter denk ik) hier anders op reageren.
In bewogenheid, liefde, omdat ik iemand herken die een zwaarder kruis moet dragen dan een ander.
Maar dat kan op veler gebied zijn en niet alleen wat betreft de geaardheid.
En ik weet echt wel het verschil tussen die verschrikkelijke nichten op de bootjes en de normale homofiele medemens. Met de nadruk op NORMAAL.
Maar we moeten hier niet op gaan roepen tot een massaal uit de kast komen.
Iets moet ook kunnen rijpen.