Moderator: Moderafo's
Tante Pollewop schreef:Ik vind het steeds onbegrijpelijker dat mensen een paar teksten van een nomadenvolk één op één naar onze tijd overzetten en dat dan gebruiken om hun medemens mee dwars te zitten.
schelpje3 schreef:Af en toe, je doet niets anders![]()
Probeer eens iets zinnigs toe te voegen, i.p.v. allerlei domme en kwetsende opmerkingen te maken.
We zijn ALLEN de dood schuldig!!
yobem schreef:*Verwijderd door moderator*
yobem schreef:kan iemand me uitleggen waarom? Ik probeer een serieuze reactie te geven en steek energie in het kiezen van mijn woorden.
Als iemand zegt dat de opdracht tot uitvoering van de doodstraf lastig ligt dan mag ik hem toch confronteren met de inconsequentie daarvan? Ik bedoel nota bene in dezelfde bijbeltekst die hij gebruikt om homo's strikt te houden aan een verbod tot anale seks negeert hij een gebod tot doding. Ik vind dat, doorredenerend van de door boer gebruikte visie, dan twee gelijke grootheden van ongehoorzaamheid.
Ik zou werkelijk niet weten waarom die constatering niet door de censuur heen zou mogen komen
yobem schreef:Ah dat zal het zijn. Ik zal er op letten.
refo schreef:Even voor de duidelijkheid: enkele van de 7 anti-homo-teksten in de bijbel schrijven de doodstraf voor die daad erbij.
maaarten schreef:Als je een volgeling van de Heere Jezus wil zijn, dan zul je toch iets meer achting moeten tonen voor Gods Woord, wat ook door de Heere Jezus Zelf als gezaghebbend geciteerd wordt.
"Meent niet, dat Ik gekomen ben om de wet of de profeten te ontbinden; Ik ben niet gekomen om te ontbinden, maar om te vervullen."
Nu, ik denk overigens niet dat er iemand serieus voor is om de wet 1 op 1 over de zetten naar de huidige tijd, dat doet in ieder geval niemand. Maar, het is duidelijk, als we lezen hoe Jezus de wet gebruikt en hoe Hij er over spreekt, dat het wel van een heel andere aard is dan enkel 'een paar teksten van een nomadenvolk'.
Verder denk ik ook, dat als die tekst in Leviticus de enige was, men er misschien wel nooit moeilijk over had gedaan in het Christendom. Maarja, er loopt een hele huwelijkstheologie door de hele Bijbel, die geen ruimte overlaat voor het praktiseren van homoseksualiteit. Van Genesis tot Openbaringen gaat het over het huwelijk. Dus als je denk dat Mozes tegen je liegt, dan kun je altijd nog naar Paulus luisteren, of naar Jezus Zelf natuurlijk, die als Hij over het huwelijk spreekt, gewoon teruggaat naar Genesis waar het over een man en een vrouw gaat.....
Tante Pollewop schreef:Overigens is wat nu door christelijke mensen gezien wordt als het huwelijk (man, vrouw, getrouwd uit liefde) ook nog maar pas in zwang in de wereld, hoor. Eerder waren het gewoon economisch voordelige verbintenissen. Of de landheer bepaalde met wie je trouwde. Dus die huwelijkstheologie die in de Bijbel te vinden zou zijn kun je fijn op je buik schrijven.
maar dat ook veel heteroseksuele huwelijken ernstig onder de maat presteren, als we de norm die de Bijbel voor het huwelijk geeft serieus willen nemen......
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten