Afslanken deel 4

Moderators: Memmem, Moderafo's

hubert
Majoor
Majoor

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor hubert » 28 mei 2013 09:24

Schelpje:
Maar wat eet jij dan zo op een dag?
Ik eet ook bescheiden, maar moet er niet aan denken om een dag zonder mn bruine bammetjes te doen. :?

Ik doe het onder begeleiding van een bekende dietiste. Volgens haar is het geen dieet, daar krijg je een jojo effekt van. Het is een manier van eten die je je hele leven moet toepassen. Het is heel goed vol te houden
Ik doe het zo:

ontbijt: kwark met muesli (evt. met fruit aardbeien, bessen etc.)

lunch: salade. (Ijsberg)sla, tomaten, komkommer, appel, olijven, kaas, vis, gerookte kip, vleewaren.
Aanmaken met balsamico en olijfolie/lijnzaadolie. Gebroken lijnzaad voor een betere stoelgang

avondeten: soep, veel groeten, vlees, wijn. Geen toetje.

savonds: koffie en later op de avond handje goede noten, cracker met wat lichts erop. 2 glazen wijn.

Kortom: geen pasta, brood, rijst. Geen tussendoortjes, geen gebak etc.
1x pw een feestdag met andere (ongezondere) zaken met mate uiteraard. Anders wordt het te saai.
Ik ontbijt dan bv met uitgebreide ommelet en neem 1 klein taartje bij de koffie.

meribel
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor meribel » 28 mei 2013 09:28

Oh jongens Hubert, ik zou echt van mijn graatje gaan met dat dieet...pffff

hubert
Majoor
Majoor

Berichtdoor hubert » 28 mei 2013 09:33

meribel schreef:Oh jongens Hubert, ik zou echt van mijn graatje gaan met dat dieet...pffff

Ik neem wel grote porties. Het is wel de bedoeling dat het een paar uur verzadigd. En koffie en thee tussendoor helpt ook wel.
Je maag krimpt overigens ook wel een beetje.

parsifal
Majoor
Majoor

Berichtdoor parsifal » 28 mei 2013 09:56

hubert schreef:
Ik doe het onder begeleiding van een bekende dietiste. Volgens haar is het geen dieet, daar krijg je een jojo effekt van. Het is een manier van eten die je je hele leven moet toepassen. Het is heel goed vol te houden
Ik doe het zo:

ontbijt: kwark met muesli (evt. met fruit aardbeien, bessen etc.)

lunch: salade. (Ijsberg)sla, tomaten, komkommer, appel, olijven, kaas, vis, gerookte kip, vleewaren.
Aanmaken met balsamico en olijfolie/lijnzaadolie. Gebroken lijnzaad voor een betere stoelgang

avondeten: soep, veel groeten, vlees, wijn. Geen toetje.

savonds: koffie en later op de avond handje goede noten, cracker met wat lichts erop. 2 glazen wijn.

Kortom: geen pasta, brood, rijst. Geen tussendoortjes, geen gebak etc.
1x pw een feestdag met andere (ongezondere) zaken met mate uiteraard. Anders wordt het te saai.
Ik ontbijt dan bv met uitgebreide ommelet en neem 1 klein taartje bij de koffie.

Mijn eerste gedachten hierbij. Dat is niet veel. Tweede gedachte: Waarom kwark in de ochtend? Kwark bevat caseine wat door de structuur langzaam eiwitten afgeeft. Het is daarom ideaal om voor je gaat slapen te nemen (nadat je gesport hebt). Het helpt dan spieren te herstellen, wat weer goed is voor de vetverbranding.
Ook een vraag waarom wijn drinken? Alcohol is toch net zo beroerd als suiker voor het afvallen?
"Then he isn't safe?" said Lucy.
[...] "Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."

hubert
Majoor
Majoor

Berichtdoor hubert » 28 mei 2013 11:07

Parsival
Mijn eerste gedachten hierbij. Dat is niet veel. Tweede gedachte: Waarom kwark in de ochtend? Kwark bevat caseine wat door de structuur langzaam eiwitten afgeeft. Het is daarom ideaal om voor je gaat slapen te nemen (nadat je gesport hebt). Het helpt dan spieren te herstellen, wat weer goed is voor de vetverbranding.
Ook een vraag waarom wijn drinken? Alcohol is toch net zo beroerd als suiker voor het afvallen?

Allereerst; ik hou niet van een weegschaal, niet van calorieën tellen. geen ingewikkelde verhalen over eten. Gewoon een makkelijk vol te houden dieet.
En dat is dus dit dieet dat ik nu een jaar praktiseer. In de vakanties lukt het niet, maar ik kom niks meer aan, omdat mijn lichaam blijkbaar in balans is en de ontsporingen aan kan.
Ook mijn suiker en cholesterolwaarden zijn nu weer goed. Dat was namelijk de directe aanleiding iets aan mijn figuur te gaan doen.
Wijn vindt ik gewoon lekker. Om snel af te vallen heb ik het in het begin niet gedronken, maar dat is wel heel vervelend. Dat hou je dus niet vol en dan is het beter 1 a 2 glazen wijn te drinken en af en toe ook eens een alcoholvrije dag in te lassen om de lever in de gelegenheid te stellen te herstellen van het gif.

Ook savonds tussen 2200 en 2300 uur is een moeilijk moment. Dat los ik dus op met een wijntje en een snackje of nootjes.
Leuker kunnen we het niet maken.

parsifal
Majoor
Majoor

Berichtdoor parsifal » 28 mei 2013 11:45

hubert schreef:
Allereerst; ik hou niet van een weegschaal, niet van calorieën tellen. geen ingewikkelde verhalen over eten. Gewoon een makkelijk vol te houden dieet.
En dat is dus dit dieet dat ik nu een jaar praktiseer. In de vakanties lukt het niet, maar ik kom niks meer aan, omdat mijn lichaam blijkbaar in balans is en de ontsporingen aan kan.
Ook mijn suiker en cholesterolwaarden zijn nu weer goed. Dat was namelijk de directe aanleiding iets aan mijn figuur te gaan doen.
Wijn vindt ik gewoon lekker. Om snel af te vallen heb ik het in het begin niet gedronken, maar dat is wel heel vervelend. Dat hou je dus niet vol en dan is het beter 1 a 2 glazen wijn te drinken en af en toe ook eens een alcoholvrije dag in te lassen om de lever in de gelegenheid te stellen te herstellen van het gif.

Ook savonds tussen 2200 en 2300 uur is een moeilijk moment. Dat los ik dus op met een wijntje en een snackje of nootjes.
Leuker kunnen we het niet maken.

Dat is wel een goed verhaal. Zelf wilde ik ook wat aan mijn gezondheid doen, maar afvallen werkt niet echt. Dit heeft er deels mee te maken dat ik getrouwd ben en ik niet onder de rijst uitkom :), maar belangrijker dat ik gewoon veel meer sport en echt een hoop sterker ben geworden. Etiketten lezen is echt niet moeilijk en eetgewoonten aanleren is wel makkelijk. (en ja gezien jouw dieet zou ik aanraden de kwark in de avond te nemen en een alternatief in de morgen)

[...] "Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."

hubert
Majoor
Majoor

Berichtdoor hubert » 28 mei 2013 11:48

Alleen kwark of mag er wat door?
Hoe zou jij de muesli dan eten?
Witte rijst is echt een killer als je af wil vallen.
Van mijn diëtiste mag je overigens later wel rijst en brood. Maar met enorme mate en altijd volkoren.Zij noemt het nuttig, maar niet perse nodig.

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Sophie77 » 30 mei 2013 10:31

ajl schreef:Wauw Sophie. Na de bevalling lichter dan voor die tijd. Daar zou ik ook voor tekenen.

@ ajl: zie pb :wink: !

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 30 mei 2013 10:58

Hier ben ik over gegaan op Spelt volkoren desembrood. Dan behoud ik toch lekker m'n boterhammetje. Die ik er toch echt niet uit kan krijgen. :wink:

parsifal
Majoor
Majoor

Berichtdoor parsifal » 31 mei 2013 12:37

Ik zat wat te lezen over vet verliezen en vroeg me af of koffie drinken niet geweldig helpt om af te vallen. Als je geen koffiedrinker bent (en je dus niet te tollerant bent tov caffeine) dan helpt caffeine dan helpt caffeine je metabolisme behoorlijk opgang door middel van lipolyse. Het zorgt dan ook voor afname van je energiebehoefte uit voedsel.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 31 mei 2013 12:41

parsifal schreef:Ik zat wat te lezen over vet verliezen en vroeg me af of koffie drinken niet geweldig helpt om af te vallen. Als je geen koffiedrinker bent (en je dus niet te tollerant bent tov caffeine) dan helpt caffeine dan helpt caffeine je metabolisme behoorlijk opgang door middel van lipolyse. Het zorgt dan ook voor afname van je energiebehoefte uit voedsel.

Misschien wel, maar ik ben zelf behoorlijk huiverig om je metabolisme zo kunstmatig aan te jagen. (ik ben wel een fervent koffie-fan, trouwens).
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

parsifal
Majoor
Majoor

Berichtdoor parsifal » 31 mei 2013 16:16

Mortlach schreef:Misschien wel, maar ik ben zelf behoorlijk huiverig om je metabolisme zo kunstmatig aan te jagen. (ik ben wel een fervent koffie-fan, trouwens).

Maar als je dan toch al aan de koffie bent en wilt afvallen, dan lijkt het me wel een goed idee om eerst je lichaam wat de koffie te laten ontwennen en vervolgens weer met mate koffie te gebruiken voor de energie-boost.

hubert
Majoor
Majoor

Berichtdoor hubert » 03 jun 2013 09:07

Evelien schreef:Hier ben ik over gegaan op Spelt volkoren desembrood. Dan behoud ik toch lekker m'n boterhammetje. Die ik er toch echt niet uit kan krijgen. :wink:

Om echt veel af te vallen in korte tijd zul je toch echt de koolhydraten een poosje moeten laten staan.
Je moest eens moeten weten hoe heerlijk een volkorenboterham met boter en oude kaas daarna (incidenteel) is!

parsifal
Majoor
Majoor

Berichtdoor parsifal » 03 jun 2013 09:20

hubert schreef:Om echt veel af te vallen in korte tijd zul je toch echt de koolhydraten een poosje moeten laten staan.
Je moest eens moeten weten hoe heerlijk een volkorenboterham met boter en oude kaas daarna (incidenteel) is!

Voor een inspanning (zoals een stuk fietsen of sporten) zou ik toch echt wel wat koolhydraten nemen (al is het een banaan). Verder is het geen optie om rijst uit het menu te halen (getrouwd met een Indonesische :) ).

hubert
Majoor
Majoor

Berichtdoor hubert » 03 jun 2013 09:58

Als je maar bewust bent wat je eet en waarom je niet afvalt. ik zou wel volkorenrijst gebruiken.

Terug naar “Psychologie & Gezondheid”