Gezin en huishouding deel 5

Moderators: Memmem, Moderafo's

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Re: Gezin en huishouding deel 5

Berichtdoor Haai » 30 mei 2013 17:03

Ik doe maar een klein schepje, en gewoon bij iedere was. Daardoor heb je minder wasmiddel nodig omdat het onthardend werkt. Evt. kun je bij de kleurwas een scheutje azijn doen ipv soda.

tulp
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor tulp » 30 mei 2013 19:50

Zo doe ik het ook: schepje soda bij de witte was en een scheut azijn bij de bonte was. En eens in de 6 weken een was op 90 graden. Ik gebruik ook alleen waspoeder. Nooit problemen met de wasmachine.

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 31 mei 2013 15:22

Dat leeg laten draaien van de wasmachine om 'm schoon te maken lijkt mij altijd zo schadelijk (en een herrie, of valt dat mee?), voegt dat nou echt wat toe als je regelmatig een keer op 90/95 graden wast en azijn of soda toevoegt?
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 31 mei 2013 15:29

LeChat schreef:Dat leeg laten draaien van de wasmachine om 'm schoon te maken lijkt mij altijd zo schadelijk (en een herrie, of valt dat mee?), voegt dat nou echt wat toe als je regelmatig een keer op 90/95 graden wast en azijn of soda toevoegt?

Nee joh, er zit toch een plons water in? :D Desnoods draai je een paar werkdoekjes mee.

christien
Majoor
Majoor

Berichtdoor christien » 31 mei 2013 16:11

Bedankt voor al jullie tips, dan ga ik ook een fles azijn bij de waspoeder en de soda neerzetten.
De scheut azijn doen jullie die in een doseerdop in de trommel of in het bakje?

tulp
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor tulp » 31 mei 2013 17:05

De azijn doe ik in het vak van de wasverzachter. Dat gebruik ik verder toch niet.

Ik was elke 6 weken de moltons op 95 graden omdat ik het zonde vind van de energie om de machine helemaal leeg te laten draaien.

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 01 jun 2013 08:57

schelpje3 schreef:Nee joh, er zit toch een plons water in? :D Desnoods draai je een paar werkdoekjes mee.
Als de wasmachine slecht of maar half geladen is maakt 'ie toch ook meer herrie dan met een volle trommel? Hier tenminste wel...
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 01 jun 2013 10:44

LeChat schreef: Als de wasmachine slecht of maar half geladen is maakt 'ie toch ook meer herrie dan met een volle trommel? Hier tenminste wel...

Ik denk dat er dan iets niet goed is bij jou LeChat, momenteel draait op 4 meter afstand mijn wasmachine, met slechts 2 jurkjes, 2 vestjes en wat lingerie. Ik hoor helemaal niets.
Alleen bij het opstarten naar centrifugeren hoor ik wat meer herrie.

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 01 jun 2013 11:46

hier ook geen herrie bij een wat legere wasmachine, wel als er een dekbedovertrek inzit wat niet goed met centrifugeren verdeeld ligtin de trommel.

Zelf doe ik nooit een lege wasmachine, erg zonde van het water en de energie.

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 01 jun 2013 19:16

Merk wel met mn zelf gemaakte wasmiddel dat ik niet alles meer super goed schoon krijg nu de meiden veel buiten spelen en écht vies zijn. Wel jammer, denk erover om toch gedeeltelijk over te stappen op ariel ofzo. Want alles voorbehandelen gaat mij teveel tijd kosten, het is echt bij ieder kledingstuk 8-[ Vooral in de witte was krijg ik het er niet uit, gekleurd vallen de vlekken niet zo op :lol: Al gaat het er nooit helemaal uit, zand (modder) gras, speelmatten die afgeven etc.

Draai ook nooit een lege trommel... vind het ook zonde van de energie en het water al is water niet zo duur, voor het milieu wel onnodig verspillen.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 01 jun 2013 19:57

Ons wasmachine kan 8 kg tegelijk wassen al kan je er ook 4 kg in doen dan past hij zijn programma en waterhoeveelheid aan ideaal.

Hier ook een emmertje met leggings aan het weken... Hopelijk gaan de vlekken er nog uit.

boer
Majoor
Majoor

Berichtdoor boer » 01 jun 2013 19:59

schelpje3 schreef:Ik denk dat er dan iets niet goed is bij jou LeChat, momenteel draait op 4 meter afstand mijn wasmachine, met slechts 2 jurkjes, 2 vestjes en wat lingerie. Ik hoor helemaal niets.
Alleen bij het opstarten naar centrifugeren hoor ik wat meer herrie.
Het spijt me wanneer het weer lijkt alsof ik schelpje weer moet hebben, maar vind je het normaal om voor nog geen kilo kleding een wasmachine aan te zetten en tientallen liters water en energie te verspillen?

boer
Majoor
Majoor

Berichtdoor boer » 01 jun 2013 20:01

....tenzij de lingerie bestaat uit corrigerend ondergoed natuurlijk :lol:

schaapje
Generaal
Generaal

Berichtdoor schaapje » 01 jun 2013 20:30

boer schreef:Het spijt me wanneer het weer lijkt alsof ik schelpje weer moet hebben,

Spijt je dat werkelijk? :shock:

maar vind je het normaal om voor nog geen kilo kleding een wasmachine aan te zetten en tientallen liters water en energie te verspillen?

Ga je je nu ook nog met haar was bemoeien? :lol:
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

schaapje
Generaal
Generaal

Berichtdoor schaapje » 01 jun 2013 20:32

boer schreef:....tenzij de lingerie bestaat uit corrigerend ondergoed natuurlijk :lol:

Bij mijn weten heeft zij maatje 38, dus corrigerend ondergoed is niet nodig. :lol:
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

Terug naar “Relaties”