Eeuwige ondergang

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

schaapje
Generaal
Generaal

Re: Eeuwige ondergang

Berichtdoor schaapje » 27 mei 2013 10:22

2 Tim.4:3
Want er zal een tijd komen dat zij de gezonde leer niet meer verdragen, maar dat zij zullen zoeken wat het gehoor streelt en voor zichzelf leraars zullen verzamelen overeenkomstig hun eigen begeerten.

Wat een waarheid kunnen wij vinden in de Bijbel.
Nu begrijp ik ook waarom er debatten over maatschappelijke vraagstukken gehouden moeten worden volgens sommige hier. Het is nodig om de Bijbel en God aan te passen aan de behoefte en wensen van de mens.

De mens kan niet meer verdragen dat God het is die de mens wil omvormen naar Zijn Wil, de nieuwe geboorte waar de Here Jezus het over had. Maar hoe kan de mens dit zien als hij zich zo verd.mde goed en verstandig vindt en nooit zal toegeven dat hij een zondaar is die verloren zal gaan. Onmogelijk dat hij de wedergeboorte zal ontvangen!

En dat de kerken leeg lopen, als je een beetje thuis bent in de Bijbel is dat zeker voorzegt.

Alle wegen leiden tot Rome? Precies dat is de boodschap die in deze wereld rond gaat!
Een grote leugen....er IS maar één Weg en dat is de Here Jezus Christus! Gestorven in de plaats van de mens, als een offer voor de mens die dát gelooft, en niet verloren zal gaan.
Laatst gewijzigd door schaapje op 27 mei 2013 10:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

boer
Majoor
Majoor

Berichtdoor boer » 27 mei 2013 10:27

Grappig,
Alle wegen leiden naar aards Rome, en maar 1 Weg leidt naar het hemelse Jeruzalem.
Dat is ons aller Moeder, zegt de bijbel toch?
Maar sommigen noemen dar Rome de moederkerk....

schaapje
Generaal
Generaal

Berichtdoor schaapje » 27 mei 2013 11:33

gravo schreef:
"Uw vriendelijkheid zij alle mensen bekend!"

:lol: :lol:
Inderdaad mij heb je uitgekozen als slachtoffer die staat voor alle bijbelgetrouwe christenen, een ieder kan het nog lezen welk een haat er gepost werd en dat is eigenlijk niet naar een persoon maar in mijn ogen een haat tegen alles wat de Here Jezus ons leert, een haat tegen de profetieën.
Dan is het makkelijker om te zeggen dat mensen dom zijn, want antwoorden op vragen is veel moeilijker als de Bijbel niet meer als een door God geïnspireerd Woord wordt gezien, maar men heeft een geheel eigen evangelie bedacht.

hubert
Majoor
Majoor

Berichtdoor hubert » 27 mei 2013 14:04

schaapje schreef:Inderdaad mij heb je uitgekozen als slachtoffer die staat voor alle bijbelgetrouwe christenen, een ieder kan het nog lezen welk een haat er gepost werd en dat is eigenlijk niet naar een persoon maar in mijn ogen een haat tegen alles wat de Here Jezus ons leert, een haat tegen de profetieën.
Dan is het makkelijker om te zeggen dat mensen dom zijn, want antwoorden op vragen is veel moeilijker als de Bijbel niet meer als een door God geïnspireerd Woord wordt gezien, maar men heeft een geheel eigen evangelie bedacht.

Ik vind niet dat je jezelf in een slachtofferpositie moet stellen. Van Bijlbelgetrouwe christenen verwacht ik dat ze zorgvuldig omgaan met de teksten en deze niet te pas en te onpas gebruiken. Buiten de context etc. Verder zou een beetje theologisch scholing ook de oogkleppen wat kunnen verbreden en zou er beter ingespeeld kunnen worden op de moeilijke vragen die er nu eenmaal gesteld worden. Deels uit interesse, maar ook om het geloof onderuit te halen. Met dat laatste houden we ons niet bezig op dit forum.
En dom is er uiteraard niemand.

schaapje
Generaal
Generaal

Berichtdoor schaapje » 27 mei 2013 14:38

Ik voel me totaal geen slachtoffer!
En wat wil je wel bijbelteksten of geen bijbelteksten (in een ander topic).
Of zullen we het maar over koetjes en kalfjes hebben?

hubert
Majoor
Majoor

Berichtdoor hubert » 27 mei 2013 15:10

schaapje schreef:Ik voel me totaal geen slachtoffer!
En wat wil je wel bijbelteksten of geen bijbelteksten (in een ander topic).
Of zullen we het maar over koetjes en kalfjes hebben?

Je zegt zelf dat je uitgekozen bent als slachtoffer.
Wat heb je aan bijbelteksten die gebruikt worden om iemand aan te vallen.
Ik lees liever wat de relevantie is van bepaalde bijbelteksten in je eigen leven.
Hoe het je inspireert tot het doen van goede werken. Het opkomen voor de naaste.
Niet oordelen maar liefhebben etc.
Met het opsommen van bijbelteksten is toch nog nooit iemand tot geloof gekomen?

schaapje
Generaal
Generaal

Berichtdoor schaapje » 27 mei 2013 15:20

hubert schreef:
Je zegt zelf dat je uitgekozen bent als slachtoffer
.
In het betreffdende topic zei die persoon dat zelf!

Wat heb je aan bijbelteksten die gebruikt worden om iemand aan te vallen.

Daar heb je inderdaad niets aan als de ander de Bijbel niet ziet als het Woord van God.
Maar wat heb je eraan om op een forum iedere keer te posten met ellenlange monoloog en niet ingaat op vragen.
Ik lees liever wat de relevantie is van bepaalde bijbelteksten in je eigen leven.

Ik zie jou dat niet zovaak doen. En als je het doet begrijp ik ze niet omdat de teksten door jou uitleg totaal niet te herkennen zijn en zeker niet relevant.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 27 mei 2013 15:22

hubert schreef:Met het opsommen van bijbelteksten is toch nog nooit iemand tot geloof gekomen?

Wat ik geleerd heb na zoveel tijd forummen is, dat je niet immer met Bijbelteksten aan moet komen. Want tegenover mijn tekst, komt er geheid een andere en zo verder.
Zo dicussiëren de Bijbelvorsers (gepikte uitdrukking van O. :wink: ) ook en vaak worden ze kompleet uit het verband gerukt.
Iemand komt eerder tot geloof door vóór te leven en niet door enkel te preken.
Vorige week hoorde ik zondag 8 van de H.C. Gij zult niet stelen maar dat gaat wel verder dan het niet toeëigenen van andermans spulletjes.
Het is ook oog hebben voor je naaste en het goede voor hem te zoeken.
Dus als jij je hand op de knip houdt, terwijl je je naaste ziet verkommeren, is dat ook stelen en het 8e gebod overtreden!
Heel leerzaam die H.C. :mrgreen:

hubert
Majoor
Majoor

Berichtdoor hubert » 27 mei 2013 15:26

Schelpje:
Iemand komt eerder tot geloof door vóór te leven en niet door enkel te preken.
Vorige week hoorde ik zondag 8 van de H.C. Gij zult niet stelen maar dat gaat wel verder dan het niet toeëigenen van andermans spulletjes.
Het is ook oog hebben voor je naaste en het goede voor hem te zoeken.
Dus als jij je hand op de knip houdt, terwijl je je naaste ziet verkommeren, is dat ook stelen en het 8e gebod overtreden!
Heel leerzaam die H.C. :mrgreen:

Precies, dat denk ik nou ook.
Leef het voor en doe goed.

schaapje
Generaal
Generaal

Berichtdoor schaapje » 27 mei 2013 15:37

hubert schreef:Met het opsommen van bijbelteksten is toch nog nooit iemand tot geloof gekomen?

Wat een rare stelling :shock: bijbelteksten geven doe je op een forum waarvan je uitgaat dat het gelovigen zijn, bijbelteksten ga je niet opsommen tot iemand die ongelovig is.

hubert
Majoor
Majoor

Berichtdoor hubert » 28 mei 2013 09:32

schaapje schreef:Wat een rare stelling :shock: bijbelteksten geven doe je op een forum waarvan je uitgaat dat het gelovigen zijn, bijbelteksten ga je niet opsommen tot iemand die ongelovig is.

Wat zeg jij dan tegen een geïnteresseerde ongelovige kennis?

Mijn hartje is zo blij want de zonne der gerechtigheid straalt in mijn ziel?

of

Als je niet gelooft dan ga je verloren? Het is nu de welaangename tijd. Bekeer u voor het te laat is?

schaapje
Generaal
Generaal

Berichtdoor schaapje » 28 mei 2013 10:05

hubert schreef:
Wat zeg jij dan tegen een geïnteresseerde ongelovige kennis?

In ieder geval niet zoals jij zou zeggen in het andere topic "het is zo fijn om bij een groep te horen samen na te denken over bijbelversen" Ik denk dat de ander dát totaal niet zal aanspreken.

Wat ik zou zeggen tegen een geïnteresseerde hangt af van de persoon en de situatie.

Mijn hartje is zo blij want de zonne der gerechtigheid straalt in mijn ziel?

Dat liedje blij blij...noemde ik een beetje sarcastisch omdat met dit lied een vaak stempel wordt gedrukt op de gelovigen uit een evangelische kerk/gemeente. Het is ook nog zo dat het een lied is voor de kleine kinderen.

Als je niet gelooft dan ga je verloren? Het is nu de welaangename tijd. Bekeer u voor het te laat is?

Ik vertel over de liefde van God tot de mens, ik vertel ook mijn eigen bekeringsverhaal.
Ook is er verschillende keren een bijbelstudie geweest met zoekende, dan kunnen ze zelf lezen dat er een God van Liefde is....maar ook van gerechtigheid, dus als je de laatste zin sarcastisch en ongelovig bedoeld, dan breng jij een andere boodschap dan de Here Jezus.

hubert
Majoor
Majoor

Berichtdoor hubert » 28 mei 2013 10:38

Schaapje:
ik vertel ook mijn eigen bekeringsverhaal.

ik haal dit er even uit omdat bekeringsverhalen zoals ik die soms bij de EO op de tv zie mij inderdaad raken.
Dat zijn dan meestal mensen die uit een puur ongelovige shitsituatie komen en dan op de een of andere manier tot het inzicht komen dat de Bijbelse boodschap hen redt.
Maar hoe moet dat met al die gelovigen (de meeste) die zo'n verhaal niet kunnen vertellen. Zij volgen Jezus van jongsaf aan met vallen en opstaan. Hebben hun naaste zeer lief en zijn zeer toegewijd in het gemeenteleven?

schaapje
Generaal
Generaal

Berichtdoor schaapje » 28 mei 2013 10:45

hubert schreef:
ik haal dit er even uit omdat bekeringsverhalen zoals ik die soms bij de EO op de tv zie mij inderdaad raken.
Dat zijn dan meestal mensen die uit een puur ongelovige shitsituatie komen en dan op de een of andere manier tot het inzicht komen dat de Bijbelse boodschap hen redt.
Maar hoe moet dat met al die gelovigen (de meeste) die zo'n verhaal niet kunnen vertellen. Zij volgen Jezus van jongsaf aan met vallen en opstaan. Hebben hun naaste zeer lief en zijn zeer toegewijd in het gemeenteleven?

Bijna alle bekeringsverhalen zijn anders, ik heb hier op dit forum ook berkeringsverhalen gelezen, van mensen die van jongs af aan naar de kerk gingen omdat dat van ze verwacht werden, toch ging de Bijbel voor hun leven, en zagen zij dat ook zij een keuze moesten maken om gered te worden.
En ook deze mensen kunnen getuigen omdat zij de Here God kennen door Koning Jezus die hun redder is. Dus ik zie het probleem niet zo.

hubert
Majoor
Majoor

Berichtdoor hubert » 28 mei 2013 10:53

Als ik het goed begrijp gaat het dus om een keuze?
Een keuze voor wat? En wat zeg ik dan tegen die gelovigen die menen dat de mens niet vrij is in zijn keuze?
En hoe moet dat met de 80% die geen verhaal heeft?

Terug naar “[Religie] - Open forum”