Hollande tekent wet.
Nog steeds volgt de NOS de ontwikkelingen op de voet.
Gisteren deelde iemand op FB een video.
Lijkt me verschrikkekijk. Ondanks dat ik niet snel zal trouwen, zou ik deze zaken toch goed voor elkaar willen.hebben.
Moderators: henkie, elbert, Moderafo's
Ongeregeldheden na Frans protest homohuwelijk
Na een grote demonstratie tegen het homohuwelijk is het zondagavond laat tot ongeregeldheden gekomen in Parijs. Een groep relschoppers zocht in het centrum de confrontatie met de politie.
JeeWee schreef:Ik begrijp die demonstranten echt niet.
Als die gasten nou willen trouwen, laat ze dan.
Ze doen toch niemand kwaad?
Dat kun je niet zeggen van de demon-stranten: Ik lees net dat er na de grote demonstratie tegen het homohuwelijk afgelopen zondag (!) meer dan 350 mensen zijn aangehouden wegens de ongeregeldheden in Parijs.
En dát demonstreert tegen liefde?
JeeWee schreef:Ik begrijp die demonstranten echt niet.
Dat kun je niet zeggen van de demon-stranten: Ik lees net dat er na de grote demonstratie tegen het homohuwelijk afgelopen zondag (!) meer dan 350 mensen zijn aangehouden wegens de ongeregeldheden in Parijs.
En dát demonstreert tegen liefde?
boer schreef:Homo's doen maar wat ze willen, maar waarom kunnen zij niet een geristreerd partnerschap aangaan? Heeft liefde een handtekening en een ambtenaar nodig?
boer schreef:Homo's doen maar wat ze willen, maar waarom kunnen zij niet een geristreerd partnerschap aangaan?
Heeft liefde een handtekening en een ambtenaar nodig?
Sjaak84 schreef:Ik snap het wel hoor, ze willen dezelfde rechten als hetero's
JeeWee schreef:Schande!!![]()
Dat wilden die negers vroeger ook al!
boer schreef:Homo's doen maar wat ze willen, maar waarom kunnen zij niet een geristreerd partnerschap aangaan?
Heeft liefde een handtekening en een ambtenaar nodig?
JeeWee schreef:
Enne... wat is er anders aan een huwelijk in het stadhuis en een geregistreerd partnerschap?
Waarom zou je iets wat hetzelfde is bij hetero's een huwelijk noemen en bij homo's een geregistreerd partnerschap?
Mortlach schreef:Straks willen ze ook nog stemmen!
Als je je in de standpunten van de tegenstanders van het homohuwelijk in Frankrijk verdiept, dan blijkt dat ze het meeste moeite hebben met de adoptieparagraaf. Het gaat dus om het gezin en om (de rechten van) kinderen, nl. het recht van een kind om door zijn/haar biologische ouders te worden opgevoed. In het seculiere Frankrijk is dat de kern waar het in het debat om draait.JeeWee schreef:Ik begrijp die demonstranten echt niet.
Daar heb ik me inderdaad in verdiept. En -call me old fashioned- ik geloof ook dat de ideale basis voor een kind een stabiel gezin is met een vader en een moeder en met broertjes en/of zusjes. Dat zou dus ook mijn keuze zijn. maar mag ik voor een ander kiezen? Mag ik bepalen wie ik ideaal vind om kinderen op te voeden?elbert schreef: Als je je in de standpunten van de tegenstanders van het homohuwelijk in Frankrijk verdiept, dan blijkt dat ze het meeste moeite hebben met de adoptieparagraaf. Het gaat dus om het gezin en om (de rechten van) kinderen, nl. het recht van een kind om door zijn/haar biologische ouders te worden opgevoed. In het seculiere Frankrijk is dat de kern waar het in het debat om draait.
elbert schreef: Nu is het wachten op de tegenwerping: "ja, maar er zijn ook kinderen die heel prima door homo's kunnen worden opgevoed".
Hoeveel echtparen kiezen er niet bewust voor om geen kinderen te krijgen? Hoe rechtzinnig we ook willen zijn: ook in onze gezindte plannen mensen hun gezin vaak compleet. Hoeveel gezinnen met 10 of 12 kinderen zie je nu nog?elbert schreef: Een huwelijk houdt niet alleen een belofte van trouw in tussen 2 personen, maar daarmee ook de vorming van een gezin.
Terug naar “[Religie] - Open forum”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 64 gasten