Homofilie deel 5

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

hubert
Majoor
Majoor

Re: Homofilie deel 5

Berichtdoor hubert » 27 mei 2013 08:46

Schelpje:Dat kan natuurlijk niet. Lees je de vragenrubriek wel eens?
Daar kun je geregeld lezen dat wanneer een stelletje geslachtsgemeenschap heeft gehad, zij in feite in de ogen van God getrouwd zijn. Ze hebben vooruitgegrepen op het huwelijk, zoals dat heet.
Ik snap niet dat je met iemand naar bed kunt gaan, waar je de naam amper van weet? :?
Dit, met betrekking tot pure lust, lichamelijke aantrekkingskracht.

En echtscheiden mag ook al niet. Mijn idee is nou juist om dat te voorkomen door een verloving. ik ga er dan vanuit dat er liefde is en in principe continuïteit. Dat weet je pas als je het probeert. Zo voorkom je dat het trouwen wordt uit pure eerste impuls. Geslachtsgemeenschap hoort daar m.i. gewoon bij. Dat moet je er niet uitlichten. Ondanks dat je ontzettend verliefd op elkaar kunt zijn en er geen wolkje aan de lucht is kun je een faux pas maken. Ik weet er helaas alles van. De laatste opmerking is vooral typisch vrouwelijk. Mannen denken daar veelal anders over, maar dat is iets voor een ander topic.

boer
Majoor
Majoor

Berichtdoor boer » 27 mei 2013 08:56

JeeWee schreef:
Vind je dat nou zelf ook geen absurde opmerking?
Alleen al het woordje 'gewoon'.

Iemand die geen aanleg heeft voor kunstzinnige uitingen zal niet naar de kunstacademie gaan.
Homo's hebben geen aanleg voor een complete relatie met vrouwen, dus lijkt het me super onzinnig om 'gewoon' met een vrouw te trouwen.

Daarbij heb ik al heel veel ellende gezien van dit soort huwelijken waarbij men dan ook nog vaak dacht dat 'het' wel over zou gaan.

Er zijn hier heel veel mensen die niets tegen homo's hebben en hen tot hun beste vrienden rekenen.
Dat hebben homo's zeker met vrouwen.

Maar een volgende stap is ook voor hetero's ook te ver: probeer je als hetero maar eens voor te stellen dat je met iemand van je eigen geslacht zou trouwen. Dat gaat toch volledig tegen je geaardheid en gevoel in?

Goed lezen!
Ik zei dat ALS lust niet de drijfveer is, je net zo goed een vrouw zou kunnen trouwen.
Er zijn zat vrouwen die liever een soort maatje hebben , waar ze in dit geval ook nog heerlijk mee kunnen winkelen en zo :-)
Dus nogmaals, ''alleen'' blijven is een goede optie.
Want echt alleen is de christen natuurlijk nooit als lid van / in een hechte, warme gemeente.

hubert
Majoor
Majoor

Berichtdoor hubert » 27 mei 2013 08:58

BoerHet toegeven aan lust, welke tegen de scheppingsorde ingaat, is geen foutje, maar een vorm van zonde, doel missen, van de mens.
Onder dezelfde noemer overigens als een hetero die uit lust ipv liefde handelt.

Boer, waar haal je toch deze 'wijsheden' vandaan. Je moet heel jong of heel dom zijn! Sorry hoor! Scheppingsorde speelt helemaal geen rol bij liefde en lust is niet voor niets zo vormgegeven door de Schepper. Probeer eens wat verder te kijken dan je neus lang is.

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 27 mei 2013 09:08

hubert schreef:Scheppingsorde speelt helemaal geen rol bij liefde en lust is niet voor niets zo vormgegeven door de Schepper. Probeer eens wat verder te kijken dan je neus lang is.
Verder kijken dan mijn neus lang is, leert me dat de menselijke liefde en lust gecorrumpeerd is door de zondeval. Dat geldt voor alle mensen.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

boer
Majoor
Majoor

Berichtdoor boer » 27 mei 2013 09:27

hubert schreef:Sorry hoor! Scheppingsorde speelt helemaal geen rol bij liefde en lust is niet voor niets zo vormgegeven door de Schepper. Probeer eens wat verder te kijken dan je neus lang is.

Je hoeft je niet te verontschuldigen hoor.
Ik ben ook heel dom.
Maar tijdens de biologieles zie je wel dat de mannelijke en vrouwelijke geslachtsorganen perfect bij en in elkaar passen.
Door Hem zo vorm gegeven.

hubert
Majoor
Majoor

Berichtdoor hubert » 27 mei 2013 09:45

Dat ontkent toch ook niemand.

Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Tante Pollewop » 27 mei 2013 09:47

Ik vind de hele gedachte dat je als homo 'een foutje hebt' verwerpelijk. Maar ja, ik geloof dan ook niet in iets als een zondeval.

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor JeeWee » 27 mei 2013 10:11

boer schreef: Maar tijdens de biologieles zie je wel dat de mannelijke en vrouwelijke geslachtsorganen perfect bij en in elkaar passen.

Biologieles...
We hebben het hier over liefde tussen ménsen en dat gaat verder dan een boutje en een moertje...
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor JeeWee » 27 mei 2013 10:14

Tante Pollewop schreef: Ik vind de hele gedachte dat je als homo 'een foutje hebt' verwerpelijk.

Noem het maar een afwijking van het gangbare, want God maakte en maakt geen foutjes. Wel variaties.[/quote]

Tante Pollewop schreef: Maar ja, ik geloof dan ook niet in iets als een zondeval.

dan wordt het best moeilijk discussiëren als je vanuit verschillende basispunten vertrekt...
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 27 mei 2013 12:43

boer schreef: Maar tijdens de biologieles zie je wel dat de mannelijke en vrouwelijke geslachtsorganen perfect bij en in elkaar passen.

Over het algemeen misschien, maar dat gaat regelmatig ook heel erg verkeerd hoor, als het geslacht van de man te groot of juist te klein is.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

boer
Majoor
Majoor

Berichtdoor boer » 27 mei 2013 12:48

JeeWee schreef:Noem het maar een afwijking van het gangbare, want God maakte en maakt geen foutjes. Wel variaties.

Sinds Eva is er geen enkel mens meer geweest zonder foutjes.
Alleen Christus.

hubert
Majoor
Majoor

Berichtdoor hubert » 27 mei 2013 13:43

Pollewop:
Ik vind de hele gedachte dat je als homo 'een foutje hebt' verwerpelijk. Maar ja, ik geloof dan ook niet in iets als een zondeval.

T'is gewoon een variatie die in de schepping gelegd is. In de zondeval hoef je ook niet te geloven: je ziet vanzelf tekortkomingen om je heen en in jezelf. Daar zou je wat aan kunnen doen en de Schrift roept daartoe ook op: Wees heilig want Ik ben heilig! En dat geldt zeker voor christenen of ze nu homo, hetero of van beide varianten zijn.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 27 mei 2013 14:08

hubert schreef:T'is gewoon een variatie die in de schepping gelegd is. In de zondeval hoef je ook niet te geloven: je ziet vanzelf tekortkomingen om je heen en in jezelf. Daar zou je wat aan kunnen doen en de Schrift roept daartoe ook op: Wees heilig want Ik ben heilig! En dat geldt zeker voor christenen of ze nu homo, hetero of van beide varianten zijn.

Hier ben ik het niet mee eens. Er is geen variatie in de schepping, die variatie is van NA de schepping, preciezer: NA de zondeval!
God schiep een man, daarna een vrouw.

hubert
Majoor
Majoor

Berichtdoor hubert » 27 mei 2013 14:19

OK je zou het zo kunnen zien. Maar het blijft hopelijk toch wel een variatie in jouw optiek? Het gaat maar om 5% tenslotte.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 27 mei 2013 14:47

Een variatie ipv een zonde?

Terug naar “Archief”