Refowebkids deel 18

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Re: Refowebkids deel 18

Berichtdoor paprikameisje2 » 23 mei 2013 18:42

hier twee zeer slechte drinkers, M drinkt s nachts zo een volle fles water weg, m krijgt overdag ook maar heel kleine beetjes aangeboden, 1,3 kopje, ivm omgooien wat gewoon altijd gebeurd. Maar zelfs die kleine beetjes gaan niet op.
Alleen in de zomer gaf het cb aan met heel warm weer evt tip om een fles water neer te zetten een zuigflesje zodat hij dan wel aan voldoende vocht komt.

Ach jah, zo is er altijd wel wat.... Win je een vakantie, YESSSS.... valt die midden in eens choolweek, dus kun je niet :( Morgen horen we of het ook mag worden omgeboekt naar een weekend.

654321
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor 654321 » 23 mei 2013 20:10

Ik denk dat de ene ook gewoon meer drinkt dat de ander (gewoonte, meer dorst).

De oudste hier drinkt gewoon wat hij krijgt (beker bij maaltijden leeg, schoolbeker leeg, 1 keer drinken uit school, 1 keer drinken 's avonds). De jongste vraagt daarnaast ook vaak om drinken. Drinkt na tandenpoetsen ook altijd het hele glas water leeg terwijl de oudste 2 slokjes doet. De jongste roept ook af en toe 's nachts dat hij dorst heeft. Als hij dan glas water leeg heeft zegt hij standaard 'meer'. Drinkt dan nog een glas leeg.

De huisarts (en de zorgkosten) zal een punthoofd krijgen als alle kinderen die veel drinken/ vaak dorst hebben (en verder geen klachten hebben!!) langs zouden komen.... lijkt mij dan hé...

Is je kind al leerplichtig @ppm? Anders zou ik lekker gaan!

blompje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor blompje » 23 mei 2013 20:32

Als je twijfelt zou ik hier toch zeker mee naar de dokter gaan; je hoort het toch regelmatig bij kleintjes suikerziekte. En of ze verder geen klachten hebben is soms moeilijk te beoordelen als ze nog zo klein zijn. Dit zal de de zorgkosten niet opjagen. Er zijn zat andere dingen waar veel meer geld in om gaat binnen de zorg waar het geld wordt weggegooid..

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 23 mei 2013 20:35

nou jah.. al die mensen die voor een verkoudenheid van 14 dagen aankloppen wekelijks kosten denk ik toch wel een dag hoor! En kijk maar eens wat de dokter een dag kost plus alle assistenten ed.

We moeten hier zelfs betalen als je je gesneden hebt en er wordt matriaal gebruikt zoals gaasjes! :shock: das nieuw. Misschien andere plaatsten al heel normaal.

neeh, mijn kind is leerplichtig! :?

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 24 mei 2013 08:56

ajl schreef:
@ lammetje Verschuift jullie jongste zijn drinkpatroon niet naar de nacht? Als hij s'nachts voldoende vocht binnen krijgt, hoeft hij natuurlijk overdag ook niet zoveel te drinken.

Klopt, dit denk ik ook. Als ik van de bv af wil moet hij overdag wat meer drinken. Merk dat als hij overdag meer gedronken heeft (en gegeten want dat is ook héél weinig) dat hij dan veel minder bv vraagt. Zowel overdag als snachts.

De nachten dat ik niet kan doorslapen dat is bij mij ook gewenning geworden. Maar nachten zoals vannacht moet hij niet vaak doen :oops: We slapen sinds kort wegens verbouwing op zolder, hij slaapt tussenin omdat de uitvalbeveiliging niet past. Maar vannacht is hij volgens mij meer dan 10 keer hard roepend wakker geworden. Hij wil dan niks, na 1 slok bv wordtie weer boos :roll: Vermoed dat hij erg gedroomd heeft vannacht.
Maar normale nachten vind ik prima gaan zo. 1 a 2 keer even voeden en weer verder slapen. Hij ligt vanaf de eerste nachtvoeding bij ons in bed. Soms is dat al om 23 uur, soms pas 3:30.

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 24 mei 2013 08:57

Jammer PPM, hopelijk kun je alsnog een weekendje.... Is wel lekker, even eruit! Wij zijn in de mei vakantie een midweekje wezen varen, geweldig!! We gaan van de zomer weer :lol:

juffiejuf
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor juffiejuf » 24 mei 2013 09:50

@ lammetje; petje af hoor dat je het nog kan volhouden om al zolang niet meer door te kunnen slapen. Ging dat varen met kleine kinderen goed?

Hier zijn er een paar die hun kind/kinderen naar het kinderdagverblijf brengen. Hebben jullie de keuze om de schoolvakanties niet te betalen?? Pfff, ik vind het nog erg lastig. Afgelopen weekend bij een kinderdagverblijf wezen kijken. Waar keken jullie naar toen jullie er voor de eerste 1x gingen kijken? Moeten jullie verplicht 11 uur per dag betalen of mag het ook minder?

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 24 mei 2013 09:57

@lammetje, ppff wat een nacht dan he. Hopelijk blijft het bij die nacht. Het is ook wel heerlijk zo'n klein mensje naast je in bed. Ik geniet er ook wel van hoor. Alleen manlief niet zo. :wink: S. slaapt heel af en toe nog bij ons in bed en waar ik dan zo van geniet is dat hij lekker tegen je aan komt liggen en als hij dan wakker word en dikke glimlach op z'n gezicht. :8> :8>

@Juffiejuf, wij halen S. nu van het KDV af en hij gaat vanaf volgende de maand naar een andere KDV. De kleinste van onze woonplaats :wink: . Daar zit hij echt op z'n plek. Wij betalen bij haar wel door in de vakantie (dat is 6 weken in het jaar, aangezien zij zzp-er is dus geen grote organisatie). Je kunt het vergelijken met een GO. Wij betalen per uur, wel moeten we een min. aantal uren per dag afnemen (maar daar zit je dan wel snel aan). Wat ik zo fijn vindt aan het KDV waar hij straks naar toe gaat, is het huiselijk sfeertje en ik merk dat hij daar behoefte aan heeft.

blompje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor blompje » 24 mei 2013 10:03

[quote="juffiejuf Hier zijn er een paar die hun kind/kinderen naar het kinderdagverblijf brengen. Hebben jullie de keuze om de schoolvakanties niet te betalen?? Pfff, ik vind het nog erg lastig. Afgelopen weekend bij een kinderdagverblijf wezen kijken. Waar keken jullie naar toen jullie er voor de eerste 1x gingen kijken? Moeten jullie verplicht 11 uur per dag betalen of mag het ook minder?[/quote]

Wij hebben onze kinderen op een kdv zitten. Bevalt ons erg goed. We hebben hier de luxe positie te kunnen kiezen uit een christerlijk kdv. Daar zijn we wezen kijken; gevraagd hoe een dagindeling eruit ziet, gekeken hoe het er uit ziet/de sfeer is, hoe er invulling wordt gegeven aan de identiteit.
Wij betalen 10.5 uur per dag. Je kan hier ook halve dagen afnemen, maar verder heb je daarin geen keuze. De schoolvakanties betalen we ook door, maar dat is voor ons geen probleem omdat we de kinderen er dan ook brengen. Dat is volgens mij ook gebruikelijk op alle kdv's. Om te berekenen wat het je kost zou ik ook zeker een berekening maken via toeslagen.nl; anders schrik je namelijk in eerste instantie erg, terwijl je nog behoorlijk wat terug krijgt. Zeker met 2 of meer kinderen, betaal je voor die kinderen niet zoveel meer. Succes met je zoektocht!

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 24 mei 2013 10:16

Wij hebben de kinderen ook op een christelijk en duurzaam kdv. Vorig jaar bij opening overgestapt. Ons vorig kdv stond een beetje in een achterstandsbuurt en dat was qua kinderen ook wel te merken. Ik merkte echt dat de kinderen met raar taalgebruik thuiskwamen en qua ontwikkelingsniveau merkte ik ook een danig verschil.
Wat ons bij het nieuwe kdv opviel was de gezelligheid en de rust die er was. Je hoort er eigenlijk nooit kinderen gillen, rennen etc. En ze spelen volop buiten, ook als het koud is.

Schoolvakanties nemen wij ook niet af. Dat kan ook alleen als je een kind op de bso hebt zitten. In geval van nood kunnen wij dan gewoon incidentele opvang nemen. Wij nemen gewoon 3 dagen af van 11 uur. Bij ons kan je ook halve dagen nemen.

In tegenstelling tot Blompje vind ik het kdv zeker niet goedkoop. Wij hebben 2 kinderen op het kdv en 1 op de bso. Toen wij besloten om geen schoolvakanties meer af te nemen, scheelde dat bruto 400 per maand, maar netto eigenlijk niets. Ik heb nog steeds het gevoel dat ze gewoon een bepaald percentage van je salaris belasten.

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 24 mei 2013 20:36

Wij hier ook een chistelijk kdv, wel twee :)! zeer uniek denk ik. Ik neem niet af in de vakantie, dat komt omdat ik zelf niet werk in de vakantie. Bij mijn kdv is een diversiteit aan contracten die je kan afnemen, een 52 weken, 40 weken, dat is dus zonder schoolweken, 40 weken, dan los jezelf 12 weken op, naar eigen inzicht in te vullen, maar wel met een minimale afspraak van twee weken voor voor of afmelden of aanmelden. Dus.. voor ieder wat wils.

Ik lette in het verleden minder goed op met het halen en brengen, maar ben nu nauwkeuriger. Haal m zo snel mogelijk op om het zo goedkoop mogelijk te houden voor mezelf. Vaak rommelt hij dan op school om mij heen of ik ga eerder naar huis en ga s avonds terug naar school om zo door te werken.

Zo.... Nu moe tik maandag naar de dirc om te vragen of juul vrijdag na de pauze mee mag en maandagmorgen vrij mag tav de gewonnen vakantie. We zitten met tien 'gezinnen' om het park te testen :) alles is als het goed is open! en splinternieuw!

Lammetje: Ik herken je verhaal nog steeds M is overdag zo druk dat hij s nachts ws niet tot rust kan komen. Maar merk wel dat ik al helemaal ben aangepast aan het mindere slapen wat ikzelf kan, ik sta op, troost em, en ga weer liggen. Helaas wil hij absoluut niet bij ons in bed maar wil hij alleen maar zijn eigen bed.

Juul is ook weer flink aan het hoesten, na die longontsteking blijft het wekelijks haast de kop op steken.. zucht! ...... Dus is ook nog wel eens wakker. Nog zes weken te gaan, dan hebben we al zomervakantie, met elkaar bijtanken.

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 24 mei 2013 21:10

paprikameisje2 schreef: We zitten met tien 'gezinnen' om het park te testen :) alles is als het goed is open! en splinternieuw!

Wat leuk!

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 26 mei 2013 10:41

Juffiejuf, aangezien het in de kinderopvang heel erg terug loopt en ze er dus alles aan moeten doen om klanten te blijven trekken heb je tegenwoordig veel meer keus in contracten. Er zijn ook steeds meer dagverblijven waar je per uur af kan nemen, dus ga bij verschillende langs zou ik zeggen. Let vooral op de leidster-kindratio, dat is erg belangrijk vind ik en daar schort het nogal eens aan bij verschillende centra, en ga af op je eerste gevoel als je ergens binnen komt, die is vaak goed. Hoe je wordt ontvangen, enz. Ik zou M meenemen als je ergens gaat kijken, zo kan je kijken hoe hij het vindt en zien hoe de leidsters op hem reageren. Op de dagverblijven waar ik gewerkt heb werdt vaak wel met een 40 of 52 weken contract gwerkt, zodat je dus wel of geen vakantie-opvang had.
Voor meer vragen pb je maar :P
Afbeelding

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 26 mei 2013 13:01

volgens mij kan je de rapporten van de ggd ook opvragen, soort inspectie tav kwaliteit en eisen. Daar staat ook kind ratio in opgenomen. Ze krijgen spontaan of aangekondigd bezoek. Kdv van M heeft nu twee keer spontaan gekregen en beide keren alles in orde.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 26 mei 2013 18:28

Ons kdv kreeg ook onaangekondigd bezoek en kreeg een 9,1 van de inspectie :D

Terug naar “Archief”