Waarom zegenen we mensen niet in Zijn naam..

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

sponsy

Waarom zegenen we mensen niet in Zijn naam..

Berichtdoor sponsy » 04 mei 2013 09:13

Wie zou het vertrouwen willen hebben, om op straat uit pure vrijmoedigheid, een ziek persoon aan te durven spreken en te vragen voor hem te mogen bidden?

Op basis van Mattheus 7, houden we elkaar tegen, uit angst iets fout te doen..
Mat 7 schreef:22 Velen zullen te dien dage tot Mij zeggen: Here, Here, hebben wij niet in uw naam geprofeteerd en in uw naam boze geesten uitgedreven en in uw naam vele krachten gedaan?
23 En dan zal Ik hun openlijk zeggen: Ik heb u nooit gekend; gaat weg van Mij, gij werkers der wetteloosheid.

Ik zou willen zeggen, pas op dat je niet passief wordt..
Ziekte is niet van Hem, Jezus leerde de zieken te genezen en sprak z'n discipelen streng aan als zij geen geloof hadden. En iemand die genezing uit sprak in Zijn naam dient niet tegengehouden te worden:
Mark 9 schreef:38 Johannes zeide tot Hem: Meester, wij hebben iemand, die ons niet volgt, in uw naam boze geesten zien uitdrijven, en wij wilden het hem beletten, omdat hij ons niet volgde.
39 Doch Jezus zeide: Belet het hem niet; want er is niemand, die een kracht doen zal in mijn naam en kort daarna smadelijk van Mij zal kunnen spreken.
40 Want wie niet tégen ons is, is vóór ons. 41 Want wie u een beker water te drinken geeft, in de naam van Christus, omdat gij (discipelen) van Hem zijt, voorwaar, Ik zeg u, dat hem zijn loon voorzeker niet zal ontgaan.
Lucas 9 schreef:49 Johannes antwoordde en zeide: Meester, wij hebben iemand in uw naam boze geesten zien uitdrijven en wij wilden het hem beletten, omdat hij niet met ons U volgt.
50 Jezus zeide tot hem: Belet het niet, want wie niet tegen u is, is vóór u.

Er zijn genoeg mensen die het evangelie van Jezus als paasverhaaltje zien, echter het is realiteit
Een discipel zijn betekent niet alleen genezing uitspreken, maar het wordt ons zeker NIET verboden!
johannes 14 schreef:12 Voorwaar, voorwaar, Ik zeg u, wie in Mij gelooft, de werken, die Ik doe, zal hij ook doen, en grotere nog dan deze, want Ik ga tot de Vader;
Ik zou zeggen; "werk (in geloof) aan de winkel"
Fijn weekend

schaapje
Generaal
Generaal

Re: Waarom zegenen we mensen niet in Zijn naam..

Berichtdoor schaapje » 04 mei 2013 11:55

sponsy schreef:Wie zou het vertrouwen willen hebben, om op straat uit pure vrijmoedigheid, een ziek persoon aan te durven spreken en te vragen voor hem te mogen bidden?

Op straat een ziek persoon aanspreken? hoe zie je dat die persoon ziek is? :D
Oh ja, als je mensen aanspreekt en vraagt of ze ergens last van hebben zal er zeker geantwoord worden, pijntje hier pijntje daar, maar is ons lichaam niet zo gemaakt dat wij van heel veel ziekten en pijntjes vanzelf genezen? Mijn ervaring is dat wel hoor, zonder te bidden gingen de kwaaltjes gewoon over.

Ik zou willen zeggen, pas op dat je niet passief wordt..

Ik weet niet wat jij onder passiviteit verstaat, maar ik zou willen zeggen pas op met deze uitspraken.

Ziekte is niet van Hem, Jezus leerde de zieken te genezen en sprak z'n discipelen streng aan als zij geen geloof hadden. En iemand die genezing uit sprak in Zijn naam dient niet tegengehouden te worden:
38 Johannes zeide tot Hem: Meester, wij hebben iemand, die ons niet volgt, in uw naam boze geesten zien uitdrijven, en wij wilden het hem beletten, omdat hij ons niet volgde.
39 Doch Jezus zeide: Belet het hem niet; want er is niemand, die een kracht doen zal in mijn naam en kort daarna smadelijk van Mij zal kunnen spreken.
40 Want wie niet tégen ons is, is vóór ons. 41 Want wie u een beker water te drinken geeft, in de naam van Christus, omdat gij (discipelen) van Hem zijt, voorwaar, Ik zeg u, dat hem zijn loon voorzeker niet zal ontgaan.

Hou weet jij of de Here Jezus deze persoon niet persoonlijk kende?

"Lucas 9"]49 Johannes antwoordde en zeide: Meester, wij hebben iemand in uw naam boze geesten zien uitdrijven en wij wilden het hem beletten, omdat hij niet met ons U volgt.
50 Jezus zeide tot hem: Belet het niet, want wie niet tegen u is, is vóór u.

Zucht nog niets geleerd van alle video's en linken op het andere topic? Tod Bentley, Heidi Baker Mattheus v.d. Steen en vele anderen, allen hebben de naam van Jezus voor in de mond, als je de diensten bekijk zie je duidelijk demonen zich manifesteren, en zij claimen erg veel genezingen.

Er zijn genoeg mensen die het evangelie van Jezus als paasverhaaltje zien

Dan is het zeker zaak in de eerste plaats deze mensen het Evagelie te vertellen.

Een discipel zijn betekent niet alleen genezing uitspreken, maar het wordt ons zeker NIET verboden!

Discipel zijn is inderdaad niet alleen genezing uitspreken en wordt ons niet verboden, maar waarom leg jij zo de nadruk op genezingen?

"johannes 14"]12 Voorwaar, voorwaar, Ik zeg u, wie in Mij gelooft, de werken, die Ik doe, zal hij ook doen, en grotere nog dan deze, want Ik ga tot de Vader;

Zoals Heidi Baker, die beweerd dat er in Afrika 100 doden zijn opgewekt? :roll:
Ik zou zeggen; "werk (in geloof) aan de winkel"

Tja....wat een winkel.
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

sponsy

Berichtdoor sponsy » 05 mei 2013 21:01

@schaapje

Op straat een ziek persoon aanspreken? hoe zie je dat die persoon ziek is? :D
Oh ja, als je mensen aanspreekt en vraagt of ze ergens last van hebben zal er zeker geantwoord worden, pijntje hier pijntje daar, maar is ons lichaam niet zo gemaakt dat wij van heel veel ziekten en pijntjes vanzelf genezen? Mijn ervaring is dat wel hoor, zonder te bidden gingen de kwaaltjes gewoon over.
Ik vind er niets lachen aan hoor. Zitten ze niet in een rolstoel/mobiel, worden ze wel getergd door reuma, artritis, hernia etc.
Het hoeft nog niet eens zichtbaar te zijn bij die persoon, de Heilige Geest kan ook een woord van kennis geven voor die persoon.

Hou weet jij of de Here Jezus deze persoon niet persoonlijk kende?
Wat maakt dat uit? je hoort vanzelf of ze Jezus kennen. Er zijn getuigenissen van mensen waarbij een kwaal spontaan verdween doordat ze een relatie met God hadden. Ik denk dat dit te maken heeft met 'het oog enkel hebben':
" Matteüs 6:22 Het oog is de lamp van het lichaam. Dus als je oog helder is, zal heel je lichaam verlicht zijn. 23 Maar als je oog troebel is, zal er in heel je lichaam duisternis zijn. Als het licht in jezelf verduisterd is, hoe groot is dan die duisternis! "
De persoon in kwestie had z'n schouder-rotatorenmanchet afgescheurd, wilde niet aan andere gelovige vragen om gebed voor genezing, omdat hij het niet vond kloppen dat hij een ander persoon nodig zou hebben, terwijl hij zelf een relatie met God zei te hebben. Tijdens een voordracht waarbij hij mee deed aan de aanbidding gooide hij (zonder er bij stil te staan) beide armen in de lucht en realiseerde tot zijn verbazing dat hij dit al weken niet kon. zijn schouder was genezen. Dit is volgens mij ook gerelateerd aan de tuchtiging (en volharding) waar Hebreeën 12 op doelt.
En ja, hier moet ik weer oppassen dat mensen niet gekrenkt worden. We moeten ook oppassen dat we elkaar niet pappen en daarbij waarheid verhullen.

Zucht nog niets geleerd van alle video's en linken op het andere topic? Tod Bentley, Heidi Baker Mattheus v.d. Steen en vele anderen, allen hebben de naam van Jezus voor in de mond, als je de diensten bekijk zie je duidelijk demonen zich manifesteren, en zij claimen erg veel genezingen.
We kunnen wel een oordeel hebben over hoe anderen het doen, maar als Jezus als reactie geeft :
" Mark 9:40 Want wie niet tégen ons is, is vóór ons. 41 Want wie u een beker water te drinken geeft, in de naam van Christus,
omdat gij (discipelen) van Hem zijt, voorwaar, Ik zeg u, dat hem zijn loon voorzeker niet zal ontgaan. "

Kun je beter zorgen dat je je eigen steentje bijdraagt in welke vorm dan ook. En dat mag dus ook door Zijn naam te gebruiken voor het goede.

Of christenen zijn terughoudend om überhaupt genezing te vragen, omdat we niet willen vervallen in wonder verering en/of bezeten worden door demonen. (daar zit voor mij nogal wat ruimte tussen)
Of christenen (en new-age) bedenken dat God pijn geeft om van te leren. (ik zwaai niet vaak met de term Godslastering..)
Ik zie alleen maar 1 die bij deze twee overtuigingen baat heeft..

Dan is het zeker zaak in de eerste plaats deze mensen het Evangelie te vertellen.
Zoveel mensen hebben een totale afkeer van religieuze theorie, dat als je mensen eerst theorie geeft, ze hard weg lopen en dan heeft God ze niet eens kunnen aanraken (met een gave v/d geest). In de Bijbel wordt ook omgekeerd geïnstrueerd; dus eerst voor genezing bidden en dan het Woord te verkondigen.

Discipel zijn is inderdaad niet alleen genezing uitspreken en wordt ons niet verboden, maar waarom leg jij zo de nadruk op genezingen?
Omdat Jak 5:14-19 aangeeft dat de oudsten der gemeente dit zouden moeten kunnen. Maar vandaag de dag durven we dit niet eens te geloven. De gedachte dat God alleen kleine kwaaltjes geneest, maar niet opgewassen is tegen terminale ziekten is net zo goed van der zotten. #-o

We horen verhalen over evangeliseren in arme landen, maar ik hoorde laatst dat een aantal Kenianen naar Nederland kwamen omdat ze instructie hadden gekregen van God om in Nederland te evangeliseren.. :-k

Boaz
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Boaz » 05 mei 2013 21:21

Omdat Jak 5:14-19 aangeeft dat de oudsten der gemeente dit zouden moeten kunnen. Maar vandaag de dag durven we dit niet eens te geloven. De gedachte dat God alleen kleine kwaaltjes geneest, maar niet opgewassen is tegen terminale ziekten is net zo goed van der zotten. #-o

Wat een verademing om dit te lezen, sponsy! Deel je mening dat mensen vaak zo benauwd zijn om over te komen alsof het genezen van kwalen niet belangrijk zou zijn. Zei Jezus zelf niet 'En hen die geloofd zullen hebben, zullen deze tekenen volgen:...op zieken zullen zij de handen leggen en zij zullen gezond worden.' (Markus 16:17)
Jezus Zelf besteedde ook heel veel aandacht aan het genezen van zieken, terwijl wij het vaak afdoen met opmerkingen als dat dat niet zo belangrijk is, als men maar wedergeboren is, alsof het òf het één, òf het ander kan zijn...

Ik geloof dat we veel meer moeten bidden voor elkaar en elkaar de handen opleggen. Ik leg mijn kinderen geregeld de handen op en zegen ze in de Naam van Jezus. O zo belangrijk!

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 07 mei 2013 08:53

Voor mij gaat dat stukje Mat 7:22-23 voornamelijk over de oplichters en bedriegers die goedgelovige christenen bakken met geld afhandig maken door hun 'verkooppraatjes' te doorspekken met "In Jezus' Naam' en 'Halleluja'. Zoek op youtube maar eens naar creationistische filmpjes, dan zie je precies welke list en bedrog ik bedoel. Het zijn de geldwisselaars in de tempel, alleen is deze keer Jezus zélf het product om zo veel mogelijk geldelijke winst mee te maken.

En de bezoekers van conferenties maar DVDtjes en boekjes kopen...
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

alexander91
Majoor
Majoor

Berichtdoor alexander91 » 07 mei 2013 09:39

Punt is alleen dat we die wonderen als bewijzen voor God gaan maken, en als we er de focus op leggen, dan wordt christen-zijn gewoon een middel om van je ziekte af te komen. In de Bijbel gebeurden wonderen, en nu nog, maar volgens mij niet om omstanders te overtuigen, maar om de zieke te overtuigen. De zieke moest het ook niet doorvertellen (deden ze wel, uit geloof, en daar blijf ik neutraal over).
Als je de focus en het geloof zo sterk relateerd aan fysieke wonderen, dan kun je ook het geloof wankel maken. Want hoe kijk je dan naar een christen die lijdt aan kanker en na een lang ziektebed overlijdt? Had die te weinig geloof in een wonder dan? Was het geloof niet echt?
Wonderen hebben volgens mij altijd een doel: en dat is bekering en overtuiging, en niet om maar van je ziekte af te komen. Alsof God een bediende zou zijn die ons moet genezen wanneer wij willen. (Ik chargeer en overdrijf hier wat :P). Het wordt, zoals Mortlach ook zegt vooral echter gebruikt om mensen bij het clubje te doen aansluiten en vervolgens afhankelijk ervan te maken en geld af te troggelen.
Ik zeg dus niet dat wonderen niet gebeuren, integendeel, maar als ze zo breed getoond en vertoond worden en afgedwongen (zoals Mozes en het water), dan heb ik er zo mijn twijfels bij.
"an argument is what convinces reasonable men and a proof is what it takes to convince even an unreasonable man." Alexander Vilenkin

Floppie
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Floppie » 07 mei 2013 15:47

Bovendien worden vooral de 'succesverhalen' door verteld, terwijl er ook mensen zijn die niet werden genezen of waar later de ziekte weer terug kwam.
Floppie heeft het forum nu definitief verlaten.

sponsy

Berichtdoor sponsy » 09 mei 2013 11:53

> Punt is alleen dat we die wonderen als bewijzen voor God gaan maken,

Mee eens, maar geen reden om mensen te laten creperen en geen gebed in geloof te schenken (en het evangelie).

> Want hoe kijk je dan naar een christen die lijdt aan kanker en na een lang ziektebed overlijdt?

Er is natuurlijk altijd iets wat we niet snappen. En in hebreeen 12 wordt ook gesproken over tuchtiging/kastijding, maar zou hij je kastijden tot je breekt? Is dat de liefde van een vader?
Vwb te weinig geloof is het zowel voor de zieke, maar vooral voor diegene die bid van toepassing. We moeten oppassen dat we niet met vingertjes gaan wijzen naar zieken alsof ze het verdiend hebben. We zijn tenslotte allemaal gekocht door Zijn bloed terwijl we allen zondig zijn.
Zo ken ik een geval waar iemand voor de 3e keer bij een bekende betaalde gebedsgenezer kwam, en zij gewoon te horen kreeg dat ze zelf niet genoeg geloofde. Toen brak m'n klomp!
Ik denk wel dat 'iemand niet kunnen vergeven' het ontvangen van de zegen kan tegenwerken. :
Markus 11 schreef:24 Daarom zeg Ik u, al wat gij bidt en begeert, gelooft, dat gij het hebt ontvangen, en het zal geschieden.
25 En wanneer gij staat te bidden, vergeeft wat gij tegen iemand mocht hebben, opdat ook uw Vader in de hemelen uw overtredingen vergeve.
26 [Indien gij echter niet vergeeft, zal ook uw Vader, die in de hemelen is, uw overtredingen niet vergeven.]
Matteüs 6 schreef:| 13 en leid ons niet in verzoeking, maar verlos ons van de boze.
| [Want Uwer is het Koninkrijk en de kracht en de heerlijkheid in der eeuwigheid. Amen.]
14 Want indien gij de mensen hun overtredingen vergeeft, zal uw hemelse Vader ook u vergeven;
15 maar indien gij de mensen niet vergeeft, zal ook uw Vader uw overtredingen niet vergeven

>Het wordt, zoals Mortlach ook zegt vooral echter gebruikt om mensen bij het clubje te doen aansluiten

Dit is inderdaad spijtig. maar weer geen reden om niet zelf mensen te zegenen.

Floppie
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Floppie » 10 mei 2013 08:26

In hoeverre ga je er vanuit dat het gebed verhoord wordt sponsy?
Floppie heeft het forum nu definitief verlaten.

PropertyOfJesus
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor PropertyOfJesus » 11 mei 2013 22:16

alexander91 schreef: Wonderen hebben volgens mij altijd een doel: en dat is bekering en overtuiging, en niet om maar van je ziekte af te komen. Alsof God een bediende zou zijn die ons moet genezen wanneer wij willen.

Ben ik wel met je eens, las vandaag Johannes 9:2-3 En Zijn discipelen vraagden Hem, zeggende: Rabbi, wie heeft er gezondigd, deze, of zijn ouders, dat hij blind zou geboren worden?

3 Jezus antwoordde: Noch deze heeft gezondigd, noch zijn ouders, maar dit is geschied, opdat de werken Gods in hem zouden geopenbaard worden.

Genezing & wonderen zijn voor de meerdere glorie van God en niet voor het gemak van de mens. Anders dan krijg je al snel een welvaartsevangelie waarbij de mens centraal staat en God als middel word aangeboden tegen alles en niks, helaas te veel mensen die daardoor worden bedrogen.
1 Korinthe 2:2 Want ik heb niet voorgenomen iets te weten onder u, dan Jezus Christus, en Dien gekruisigd.

schaapje
Generaal
Generaal

Berichtdoor schaapje » 11 mei 2013 22:48

PropertyOfJesus schreef:
Genezing & wonderen zijn voor de meerdere glorie van God en niet voor het gemak van de mens. Anders dan krijg je al snel een welvaartsevangelie waarbij de mens centraal staat en God als middel word aangeboden tegen alles en niks, helaas te veel mensen die daardoor worden bedrogen.

Met deze mooie woorden van Waarheid, ga ik nu naar bed.

Bedankt ProbertyOfJesus en nog van harte welkom. :D

sponsy

Berichtdoor sponsy » 12 mei 2013 01:47

Ben ik wel met je eens, las vandaag Johannes 9:2-3 En Zijn discipelen vraagden Hem, zeggende: Rabbi, wie heeft er gezondigd, deze, of zijn ouders, dat hij blind zou geboren worden?

3 Jezus antwoordde: Noch deze heeft gezondigd, noch zijn ouders, maar dit is geschied, opdat de werken Gods in hem zouden geopenbaard worden.

Genezing & wonderen zijn voor de meerdere glorie van God en niet voor het gemak van de mens.

Mooi gezegd.
Maar ik lees deze argumentatie met de insteek dat het Juist de bedoeling is om alle blinden te genezen, Zodat de werken Gods in "Alle zieken" geopenbaard worden.

Ik lees een heleboel redenen waarom er niet voor zieken gebeden zou worden ter genezing?! Het zij zo.
Maar dan wil ik jullie wel benadrukken dat de oudsten der gemeente de zieken zullen genezen dmv. zalving en het gelovig gebed. Ben benieuwd of dit ook nog van toepassing wordt geacht..
Jakobus 5 schreef:13 Heeft iemand onder u leed te dragen? Laat hij bidden. Is iemand blij te moede? Laat hij lofzingen.
14 Is er iemand bij u ziek? Laat hij dan de oudsten der gemeente tot zich roepen, opdat zij over hem een gebed uitspreken en hem met olie zalven in de naam des Heren.
15 En het gelovige gebed zal de lijder gezond maken, en de Here zal hem oprichten. En als hij zonden heeft gedaan, zal hem vergiffenis geschonken worden.
16 Belijdt daarom elkander uw zonden en bidt voor elkander, opdat gij genezing ontvangt. Het gebed van een rechtvaardige vermag veel, doordat er kracht aan verleend wordt.
17 Elia was slechts een mens zoals wij en hij bad een gebed, dat het niet regenen zou, en het regende niet op het land, drie jaar en zes maanden lang;
18 en hij bad opnieuw, en de hemel gaf regen en de aarde deed haar vrucht uitspruiten.
19 Mijn broeders, indien bij u iemand van de waarheid afdwaalt, en een ander brengt hem tot inkeer,
20 weet dan, dat, wie een zondaar van zijn dwaalweg terugbrengt, diens ziel van de dood zal behouden en tal van zonden bedekken.

groetjes
Sponsy

schaapje
Generaal
Generaal

Berichtdoor schaapje » 12 mei 2013 11:41

sponsy schreef:
Ik lees een heleboel redenen waarom er niet voor zieken gebeden zou worden ter genezing?! Het zij zo.
Maar dan wil ik jullie wel benadrukken dat de oudsten der gemeente de zieken zullen genezen dmv. zalving en het gelovig gebed. Ben benieuwd of dit ook nog van toepassing wordt geacht..

Wáár lees jij dat er redenen gegeven worden dat er niet voor zieken zou worden gebeden?
En waarom denk jij dat er geen wonderen gebeuren in gemeenten waar Jac.5 wordt toegepast?

Deze hele discussie is eigenlijk gebaseerd op wat jij schreef over "wonderen" waar Darren Wilson een film over gaat maken.

Waarom in plaats van de straat op gaan en wat "benen laten aangroeien" niet naar "Het dorp" daar zitten de zwaar gehandicapten waarom kunnen die z.g. straat-gebedsgenezers bij die mensen geen ledenmaat aan laten groeien.

Ik heb oprecht plaatsvervangend schaamte als ik die filmpjes zie en jou zo zie schrijven over wonderen en eigenlijk met je woorden hiermee andere gelovigen in een hoek zet alsof er geen geloof is in een God van wonderen, alsof er in andere gemeente gelovigen geen wonderen mee maken.

Luister eens naar deze man, ernstig gehandicapt, ook verlangend naar genezing, hij is bij gebedsgenezingsdiensten geweest, maar kwam echt niet op het podium, op het podium komen mensen waar de ziekten of handicap niet zo zichtbaar is.
Ook heeft deze man telefoonnrs. en adressen gevraagd van de mensen die z.g. genezen waren, en heeft ze later opgezocht en ondervraagd, de kwalen kwamen na een tijdje gewoon weer terug.

http://www.youtube.com/watch?v=21YYN2E7xkY

PropertyOfJesus
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor PropertyOfJesus » 12 mei 2013 14:23

sponsy schreef: Maar ik lees deze argumentatie met de insteek dat het Juist de bedoeling is om alle blinden te genezen, Zodat de werken Gods in "Alle zieken" geopenbaard worden.

Natuurlijk is het belangrijk om te bidden voor de blinden en de zieken, maar ik denk dat het nog belangrijker is de geestelijke blindheid bestrijden die er heerst met het Evangelie van genade door geloof in Jezus Christus.

Lukas 12:8 En Ik zeg u: Een iegelijk die Mij belijden zal voor de mensen, dien zal ook de Zoon des mensen belijden voor de engelen Gods.

Bedankt ProbertyOfJesus en nog van harte welkom. :D

Dank je :D
1 Korinthe 2:2 Want ik heb niet voorgenomen iets te weten onder u, dan Jezus Christus, en Dien gekruisigd.

1a2b3c
Majoor
Majoor

Berichtdoor 1a2b3c » 12 mei 2013 17:40

PropertyOfJesus schreef:Ben ik wel met je eens, las vandaag Johannes 9:2-3 En Zijn discipelen vraagden Hem, zeggende: Rabbi, wie heeft er gezondigd, deze, of zijn ouders, dat hij blind zou geboren worden?

Genezingen en wonderen zijn zeker -en naar ik geloof in de eerste plaats- tot meerdere eer en glorie van God. Maar volgens mij sluit het één het ander ook niet uit.
Jezus was met innerlijke ontferming bewogen over de ellende van de mensen, en niet alléén hun geestelijke ziekte.
's Mensen heil is Godes ere, dat is een regel uit het kerstlied van 'stille nacht'. Dat vind ik zo mooi verwoord, dat in ons welzijn Zijn eer begrepen is. Daar staat de Bijbel vol mee.
Natuurlijk houdt dat niet automatisch in dat er geen ziekte, verdrukking e.d. zijn in dit leven. Maar alles zal zijn tot eer van Hem, en zal medewerken ten goede voor hen die geloven.
Verder gebruikte God de tekenen en wonderen ook om de waarheid van het evangelie te bewijzen: en de Heere werkte mee en bevestigde het Woord door de tekenen die erop volgden. Mar.16:20, Joh. 10:38, 14:11.

Geen welvaartsevangelie, om hier op aarde een 'luilekkerland-leventje' te leiden. Maar wel een evangelie dat voorziet in onze behoefte voor tijd en eeuwigheid, we worden niet boven onze krachten beproefd 1 Kor.10:13
1 pet.1:6 Daarin verheugt u zich, ook al wordt u nu voor een korte tijd – als het nodig is – bedroefd door allerlei verzoekingen .....

Terug naar “[Religie] - Open forum”