Welke religie geeft het meest om de dakloze

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Floppie
Sergeant
Sergeant

Re: Welke religie geeft het meest om de dakloze

Berichtdoor Floppie » 03 mei 2013 14:13

Naarmate ik meer berichten lees, des te minder ik begrijp van de bedoeling van mealybug...
Floppie heeft het forum nu definitief verlaten.

mealybug
Generaal
Generaal

Berichtdoor mealybug » 03 mei 2013 14:46

Lock&Stock schreef:
Is wat je nu hierboven doet dan niet pochen? En is het doneren in "het verborgene" dan exclusief christelijk....volgens mij niet.

Ik bedoel te zeggen, als je als christen ziet dat jouw religie nog maar weinig heeft gegeven, gooi je er gauw wat in, want dat mag natuurlijk niet, stel je voor dat anderen denken dat christenen gierig zijn.
Zo denkt iedereen trouwens denk ik wel, ook de jood en de moslim, je wilt niet achter blijven , dus die bakken komen vooooool!
Verdeel en heers, en de dakloze slaapt die nacht weer in het Hilton, terwijl mensen op fora aan de andere kant van de wereld elkaar wakker houden over zijn truc :lol:

Floppie
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Floppie » 03 mei 2013 14:49

De vraag blijft: Dat vind jij weerzinwekkend?

Lock&Stock

Berichtdoor Lock&Stock » 03 mei 2013 14:59

mealybug schreef:Verdeel en heers, en de dakloze slaapt die nacht weer in het Hilton

Je maakt een grapje denk ik? Verdeel en heers?! Hilton??!!

Floppie schreef:Naarmate ik meer berichten lees, des te minder ik begrijp van de bedoeling van mealybug...

Same here, ik denk dat hij/zij een ietwat geromantiseerd beeld van dakloos zijn heeft....

mealybug
Generaal
Generaal

Berichtdoor mealybug » 03 mei 2013 15:02

Floppie schreef:De vraag blijft: Dat vind jij weerzinwekkend?

Dat er een dergelijke religie-test plaatsvindt waarbij de 90% van de bevolking de (donerende ?)religie gaat afrekenen op het geld dat een idividu geeft, terwijl de buurt nooit representatief kan zijn voor de wereld.
Alsof iemands medelijden en gulheid iets te maken hebben met de religie die hij aanhangt..
Aangezien gierigheid een afgod is, en een doodzonde, zou het bakje vd christenen natuurlijk overvol moeten zijn.

mealybug
Generaal
Generaal

Berichtdoor mealybug » 03 mei 2013 15:09

Lock&Stock schreef:Je maakt een grapje denk ik? Verdeel en heers?! Hilton??!!

.
beetje aangedikt natuurlijk, ja 8)

De dakloze die dmv een religiewedstrijdje zijn geld bij elkaar bedelt, is slim.
In de atheistische modelstaat zouden helemaal geen daklozen moeten zijn, de mens is toch zo geweldig en goed?

Lock&Stock

Berichtdoor Lock&Stock » 03 mei 2013 15:23

mealybug schreef:In de atheistische modelstaat zouden helemaal geen daklozen moeten zijn, de mens is toch zo geweldig en goed?

Whatever mealy... ik ben je helemaal kwijt, daarnaast bestaat er niet zoiets als een "atheistische modelstaat"

Floppie
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Floppie » 03 mei 2013 21:24

mealybug schreef:Dat er een dergelijke religie-test plaatsvindt waarbij de 90% van de bevolking de (donerende ?)religie gaat afrekenen op het geld dat een idividu geeft, terwijl de buurt nooit representatief kan zijn voor de wereld.
Alsof iemands medelijden en gulheid iets te maken hebben met de religie die hij aanhangt..
Aangezien gierigheid een afgod is, en een doodzonde, zou het bakje vd christenen natuurlijk overvol moeten zijn.

Er zijn voldoende factoren waarvan iemands medelijden of gulheid kan afhangen. En ik zie geen enkel probleem in het feit dat iemands religie ook een factor kan zijn.
Volgens mij is het ook geen religie-test, slechts een simpele truc.
Dus dat weerzinwekkende????

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 04 mei 2013 17:46

een échte christen geeft natuurlijk niet alleen wat kleingeld maar neemt die man mee naar huis, geeft hem eten, drinken, kleding en een slaapplaats voor onbepaalde tijd... toch? :wink:
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Floppie
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Floppie » 04 mei 2013 18:04

Mortlach schreef:een échte christen geeft natuurlijk niet alleen wat kleingeld maar neemt die man mee naar huis, geeft hem eten, drinken, kleding en een slaapplaats voor onbepaalde tijd... toch? :wink:

Zeker! :lol:

106854
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor 106854 » 14 jun 2013 16:32

Ik vind de vraag: Welke religie geeft het meest om de dakloze?
slim bedacht van de dakloze want iedereen die gelovig is wilt dat zijn religie het best naar voren komt
en gooit hierdoor dus geld in het bakje van zijn geloof.

Maar persoonlijk denk ik dat het niet de religie is die bepaald of je geld in het bakje gooit maar de persoon zelf.
Personen kunnen binnen het geloof erg verschillen en ieder een andere mening over geld aan daklozen geven hebben, dit heeft dus vind ik niet te maken met het geloof.
wel kan het ene geloof het meer stimuleren dan het andere geloof.
maar alsnog is het de persoon zelf die kiest of hij geld uitgeeft aan daklozen.

JHM
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor JHM » 14 jun 2013 19:44

schelpje3 schreef:Mijn ouders hadden het arm, maar ze gaven hun laatste boterham weg.

Inderdaad er hoeft maar één muntje van één arme in één bakje te liggen waarvan de gift meer waarde vertegenwoordigd dan alle andere gaven. Denk aan het verhaal van de arme weduwe, dus het zegt niets.
Alleen als je heimwee hebt kom je thuis.

PropertyOfJesus
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor PropertyOfJesus » 14 jun 2013 20:40

JHM schreef: Inderdaad er hoeft maar één muntje van één arme in één bakje te liggen waarvan de gift meer waarde vertegenwoordigd dan alle andere gaven. Denk aan het verhaal van de arme weduwe, dus het zegt niets.

Is even helemaal off-topic maar hoorde pas een interessante interpretatie van die tekst van John Macarthur, dat het niet gaat om dat die arme weduwe zo goed bezig was maar dat Jezus meer treurde dat ze haar laatste geld weg gaf aan een valse religie.
Als je de tekst leest gaat het in Markus 12 ook eerst over de waarschuwing van Christus tegen de schriftgeleerden die de huizen der weduwen opeten & Jezus geeft ook geen waarde oordeel aan haar of zegt dat ze zalig zal worden of iets dergelijks.
1 Korinthe 2:2 Want ik heb niet voorgenomen iets te weten onder u, dan Jezus Christus, en Dien gekruisigd.

106817
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor 106817 » 19 jun 2013 11:47

Dit is natuurlijk wel een hele oppervlakkige test. Verschillende factoren kunnen meespelen. Over hoelange tijd is dit?
Welke religie is grootst daar in het land? Wat geloofd de man zelf?
Het is een moment opname, maar ik denk dat in de ene religie het nog belangrijker is om de armen te helpen dan de andere religie.

alexander91
Majoor
Majoor

Berichtdoor alexander91 » 19 jun 2013 15:17

Een andere gedachte is dat veel christenen vaak arm zijn en zelf niet heel veel hebben (uitzonderingen daargelaten). Mensen die alles hebben, hebben God niet nodig, maar hebben wel een geweten :P en sussen dat op deze manier.

Wie geeft er meer om de arme: iemand die van zijn gebrek geeft? Of iemand die in absolute termen veel meer geeft, maar wat slechts een fractie is van wat die persoon over heeft en op de bank heeft staan?
"an argument is what convinces reasonable men and a proof is what it takes to convince even an unreasonable man." Alexander Vilenkin

Terug naar “[Religie] - Open forum”