Boekenlezer schreef: Dan ga ik me een beetje afvragen: zitten er hier nogal wat mensen, die tot die categorie van 8% behoren?
Ik mag gewoon internetten van de baas hoor

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's
Boekenlezer schreef: Dan ga ik me een beetje afvragen: zitten er hier nogal wat mensen, die tot die categorie van 8% behoren?
Mortlach schreef:Ik mag gewoon internetten van de baas hoor
Tante Pollewop schreef:één en al herkenning! Men blijft maar op hetzelfde aanbeeld hameren als het om het veroordelen van homo's gaat, en on-topic, om de openstelling van het huwelijk voor paren van gelijk geslacht.
Speedy schreef:Yep en het pro geroeptoeter van goddeloosheid gaat ook maar door
Speedy schreef:(...)Die vrome praatjes van jou (en ja dit is op de persoon) lezen aardig maar ik ben bijna op een punt gekomen dat ik er geen cent meer voor geef. Ik kan anderen goed begrijpen die een compleet ander standpunt innemen zoals TP en Mortlach, maar jij die zich zogenaamd op stelt als 'reformatorisch' christen daar had ik ooit meer van verwacht. T.a.v. anders denken ben ik aardig vrij omdat dit een forum is die vrij breed is(...)
Speedy schreef:Die vrome praatjes van jou (en ja dit is op de persoon) lezen aardig maar ik ben bijna op een punt gekomen dat ik er geen cent meer voor geef. Ik kan anderen goed begrijpen die een compleet ander standpunt innemen zoals TP en Mortlach, maar jij die zich zogenaamd op stelt als 'reformatorisch' christen daar had ik ooit meer van verwacht.
Speedy schreef:en daarom heb ik geen zin om te reageren op jouw postings omdat het toch een plaat is met een barst erin en hetzelfde refrein dat weer terug komt.
Tante Pollewop schreef:één en al herkenning! Men blijft maar op hetzelfde aanbeeld hameren als het om het veroordelen van homo's gaat, en on-topic, om de openstelling van het huwelijk voor paren van gelijk geslacht.
Speedy schreef:Yep en het pro geroeptoeter van goddeloosheid gaat ook maar door
Tante Pollewop schreef:Mijn standpunt t.a.v. de openstelling van het huwelijk voor paren van gelijk geslacht vind je goddeloos?
Speedy schreef:(...)Die vrome praatjes van jou (en ja dit is op de persoon) lezen aardig maar ik ben bijna op een punt gekomen dat ik er geen cent meer voor geef. Ik kan anderen goed begrijpen die een compleet ander standpunt innemen zoals TP en Mortlach, maar jij die zich zogenaamd op stelt als 'reformatorisch' christen daar had ik ooit meer van verwacht. T.a.v. anders denken ben ik aardig vrij omdat dit een forum is die vrij breed is(...)
Tante Pollewop schreef:Dit is wel interessant. Toevallig schreef ik vandaag in het homofilie topic dit bericht. En lees ook even de reactie van yobem.
Ik zie bij jou ongeveer gebeuren wat yobem schrijft, zij het dat je er voor zover ik heb meegemaakt niet op uit bent om zieltjes te winnen.Jeewee, die zich in refo-kringen begeeft kan rekenen op jouw veroordeling. Voor mij en Mortlach heb je begrip omdat we geen, dan wel post-refo zijn.
Cicero schreef:Interessant weetje is trouwens dat de jongeman bij DWDD, Wilfred de Bruijn, christelijk is (protestants).
Mortlach schreef:
Ik praat met niets dan respect over de Bijbel. Ik hekel alleen de argumenten die christenen maken en die gewoon keihard rammelen.
Boekenlezer schreef:Hoe dan ook, in ieder geval in voldoende mate de beginselen van de Verlichting toegedaan, om de goedkeuring van veel deelnemers van dit soort discussies alhier weg te kunnen dragen.
Wim2600 schreef:
Vraag ik jou een wereldlijk standpunt te verdedigen? Allerminst. Mijn vraag is gewoon waarom christenen, die zeggen 'de wereld' niet te moeten volgen, zich zo druk maken over de openstelling van het BURGERLIJK huwelijk? Dat jij je best doet om vanuit de bijbel te leven, en dat jij vanuit dat standpunt vindt dat mannen enkel met vrouwen mogen trouwen en omgekeerd, en dat jij bijgevolg niet met iemand van jouw geslacht zal trouwen, vind ik allemaal prima. Maar waarom willen christenen diezelfde leefregels opleggen aan de rest van de wereld?
Jij vraagt (of eist, gelet op je toon hierboven) respect voor het christelijke gedachtengoed... maar ben je zelf bereid het seculiere gedachtengoed te respecteren, en je dus als christen niet druk te maken over de regels rond het burgerlijk huwelijk?
schelpje3 schreef:Wim2600, ga hier weg dan!
Als je niet kunt instemmen, prima, maar stop met die vreselijke postings.
Ze worden ingegeven door de duivel, om verwarring en haat te zaaien.
Speedy schreef:Het moet blijkbaar toch elke keer weer gebeuren om mensen in een hok te stoppen. Want hoe kan jij mij rekenen tot degenen die volgens jou in die posting dat zouden doen? Dat is een karikatuur die gesteld wordt. In mijn omgeving heb ik diverse zaken met mensen besproken die dit aangaat en die komen tot hele andere constateringen en die zijn nog steeds hartstikke refo .......
Speedy schreef: En ja, er zijn zaken gebeurd door mensen uit de reformatorische richting die onbeschoft zijn, maar de laatste jaren is er veel meer openheid en geduld gekomen.
Speedy schreef:Maar door zulke propaganda die Jeewee hier doet worden bepaalde karikaturen elke keer benadrukt en daar heb ik een hekel aan. En wat yobhem ook schrijft met woorden als de 'trekker overhalen' dan denk ik van dat het helaas voorkomt, maar er zijn ook predikanten die wel luisteren, die wel praten, die wel handelen naar de Schrift, maar het probleem is dan dat ze bepaalde zaken als 'zonde' blijven zien en (nu weet ik al dat op dit punt geschoten wordt) als je dan mensen niet gelijk geeft, vind je het dan gek dat mensen die predikanten zwart gaan maken? (Kinderen kunnen ook heel irritant worden als ze hun zin niet krijgen)
Speedy schreef:Ik ben voor open gesprekken en ik sta open om te leren, maar ik word echt gallisch van dat pro geroeptoeter. Deze discussie speelt op dit forum al JAAAAAAAREN en ipv dat er normaal over gesproken wordt, wordt iedere nieuwkomer met de grond gelijkmaakt als deze de teksten uit Leviticus noemt, want je kan de klok er op gelijk zetten dat op een bepaalde manier vanuit zogenaamde 'kennis' en 'ervaring' er gereageerd wordt.
En ik merk in de discussies dat jij en Mortlach een insteek hebben om te leren, maar jullie hebben ook een eigen standpunt, nou het zij zo. En soms gaat dat snoeihard, maar dan kan er nog wel een punt zijn dat de angel er even uitgaat.
En in al die jaren dat ik hier op dit forum rondloop heb ik de hoop opgegeven dat iemand zich daadwerkelijk bekeert(maar dat hoef ik niet te willen/vinden dat ligt voor de Heere). Dat ik hier nog rondloop heeft alleen nog met het feit te maken dat ik hier wel zie hoe er door een bepaald gedeelte gedacht/geleerd wordt en dat is dan ook een manier om op de hoogte te blijven.
Terug naar “[Religie] - Open forum”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 64 gasten