Speedy schreef:Inderdaad, maar hou jij je er dan ook aan! Dat als binnen een reformatorische omgeving er duidelijk keuzes ogv de Schrift worden gemaakt dat dan ook niet die fout gemaakt wordt om het anderen op te leggen door constant die visie belachelijk te maken en 'zogenaamd' te ageren tegen die die visie voorstaan.
Jammer dat je concludeert dat ik 'die visie' belachelijk maak. Want dat is niet waar.
Ik heb groot respect voor mensen die kiezen voor een celibatair leven vanuit hun overtuiging.
Ik zal NOOIT proberen om hen een andere mening aan te praten.
Ik roep steeds dat je keuzes met God maakt. Niet met mensen.
Mijn keuze om alleen te blijven is niet vanuit de overtuiging dat God een relatie tussen twee mannen afwijst. Maar ik bemerk dat ik op deze manier dichter bij en met God kan leven. Dat is een persoonlijke keuze die ik anderen niet opleg.
Je hebt het over keuzes op grond van de Schrift. Juist omdat iedereen die anders interpreteert, zijn er zoveel verschillende kerkgenootschappen. Het zij zo. Kies wat God je ingeeft, Vraag om het licht van de Geest om zaken in Zijn licht te mogen zien. Dat heb ik ook gedaan.
Dat bracht mij tot de conclusie dat ik niet alle homorelaties afwijs.
Wie is een mens dan dat hij tussen deze God en mij in gaat staan? Er is wer slechts Eén die tussen mij en God in is komen te staan en dat is Jezus Christus.